In dit artikel
- POS-gebruikersgroepen toevoegen
- Namen van POS-gebruikersgroepen bewerken
- Wat nu?
Vanuit de backoffice kun je gewenste gebruikersgroepen aanmaken voor de verschillende rollen in je vestiging. Je kunt bijvoorbeeld gebruikersgroepen aanmaken zoals manager, medewerker bediening, barman, chef, kok en bordenwasser. Door een gebruikersgroep aan te maken en toestemmingen voor die rol te definiƫren, kun je vervolgens individuele gebruikers aan groepen toewijzen zodat hun toestemmingen automatisch overeenkomen met die van de groep.
Als je ooit de naam van de POS-gebruikersgroep wil wijzigen, bewerk je de gebruikersgroepen. Zie Rollen voor gebruikersgroepen toevoegen voor meer informatie over het bewerken van POS-gebruikersrollen.
Ga voor een video over dit onderwerp naar ons artikel Over gebruikersgroepen.
POS-gebruikersgroepen toevoegen
Bij het toevoegen van een POS-gebruikersgroep kun je de groep een naam geven. Na het toevoegen van POS-gebruikersgroepen kun je verdere aanpassingen doen, zoals rollen voor gebruikersgroepen toevoegen, kortingen definiƫren die in deze groep worden gebruikt en instellingen voor het tellen van fooien en geld toevoegen.
- - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
- - Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Gebruikers > POS-gebruikersgroepen.
- - Selecteer Een nieuwe POS-gebruikersgroep aanmaken.
- - Voer de naam van de nieuwe POS-gebruikersgroep in.
- - Selecteer OK.