Lightspeed-K Kassalades configureren

Lightspeed-K Kassalades configureren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Kassalades configureren

Nadat je een kassalade hebt aangemaakt in de backoffice, moet je de instellingen ervan configureren en toewijzen aan een fysieke lade, een POS-apparaat en/of POS-gebruikers.

  1. Ga in het hoofdnavigatiemenu naar Configuratie > Apparaten > Kassalades.
  2. Op de pagina Kassalade klik je op Bewerken naast de kassalade die je wilt configureren.


  1. Pas de gewenste instellingen toe op de kassalade. Bekijk voor meer informatie over elke instelling de tabel met kassalade-instellingen.
  2. Klik op Bijwerken om de wijzigingen op te slaan.




Instellingen kassalade

SectieInstellingDefinitie
Naam kassaladeNaam kassaladeGeef de kassalade indien nodig een nieuwe naam.
Fysieke kassaladeTe gebruiken printer om de kassalade aan te sturen

Als een fysieke lade met een kabel verbonden is met een bonprinter, selecteer je de printer in het vervolgkeuzemenu om deze aan de kassalade te koppelen. Na het selecteren van een printer verschijnen aanvullende instellingen:

  • Kassalade voor dit apparaat - Kies de primaire of secundaire lade die op de printer is aangesloten.
  • De kassalade openen wanneer je een contante betaling voltooit - De lade wordt automatisch geopend wanneer een contante betaling wordt geaccepteerd.
  • De kassalade openen wanneer je een niet-contante betaling voltooit - De lade wordt automatisch geopend wanneer een niet-contante betaling wordt geaccepteerd.
  • Het gebruikersrecht 'Kassalade openen' is vereist om de kassalade tijdens een transactie te openen - De lade wordt alleen geopend als de gebruiker die is ingelogd op de POS behoort tot een gebruikersgroep met de toestemming Gebruiker kan de kassalade openen met de knop Lade openen.
KassaladesTelopties

Regelt het gedrag rond het tellen van de kassalade van de POS:

  • Tellen is uitgeschakeld - De kassalade kan niet worden geteld bij de POS en wordt altijd geopend met het standaardbedrag dat is ingevoerd in het Initieel contant geldbedrag aan het begin van de shift.
  • Tellen is ingeschakeld - Gebruikers kunnen tellen en een nieuw kassaladebedrag invoeren, of ze kunnen het standaard kassaladebedrag accepteren zonder te tellen.
  • Tellen is verplicht - Gebruikers moeten het werkelijke geldbedrag in de kassalade tellen en invoeren.
Initieel contant geldbedrag aan het begin van de shiftDe standaardhoeveelheid geld die de kassalade aan het begin van een shift bevat. Dit bedrag kan worden overschreven als de gebruiker een ander bedrag telt en invoert bij het openen van een shift.
Wijs niet-contante betalingen toe aan deze kassalade in plaats van aan het wisselgeld van de medewerkerVoegt niet-contante betalingen toe aan het kassaladerapport en opent automatisch de kassalade wanneer een niet-contante betaling wordt geaccepteerd.
VerbindingenApparaten die deze kassalade mogen gebruikenDefinieer met welke POS-apparaten deze kassalade is verbonden.
Gebruikersgroepen die deze kassalade mogen gebruikenBepaal welke bestellingen van gebruikersgroepen bijdragen aan het bedrag van de kassalade.
Gebruikersgroepen die deze kassalade kunnen beherenDefinieer welke gebruikersgroepen de kassalade kunnen openen.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Kassalades aanmaken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K POS-apparaten bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over kassalades

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.