Lightspeed-K Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren

Lightspeed-K Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren

In dit artikel

  1. Items synchroniseren vanuit Lightspeed Restaurant
  2. Menu's beheren
  3. Menucategorieën en producten beheren
  4. Beschikbaarheid van het menu instellen
  5. Menu's publiceren

Na het voltooien van de eerste configuratie leer je hoe je je bezorgmenu's en producten in Lightspeed Delivery kunt beheren. Synchroniseer nieuwe en bijgewerkte items vanuit de Lightspeed Restaurant-backoffice, stel de beschikbaarheid van menu's in om te bepalen wanneer klanten bestellingen kunnen plaatsen, publiceer menu's om wijzigingen live op je bezorgkanalen te zetten, en nog veel meer.

Inhoudsopgave:

  • Items synchroniseren vanuit Lightspeed Restaurant
  • Menu's beheren
  • Menucategorieën en producten beheren
  • Beschikbaarheid van het menu instellen
  • Menu's publiceren

Items synchroniseren vanuit Lightspeed Restaurant

Na het toevoegen, bewerken of verwijderen van items in de Lightspeed Restaurant-backoffice, synchroniseer je items om die wijzigingen toe te passen in Lightspeed Delivery.

  1. - Log in op het dashboard van Lightspeed Delivery.

    - Ga voor hulp naar ons artikel Inloggen bij het dashboard van Lightspeed Delivery.

  2. - Klik in het navigatiemenu op Locations (Locaties).
  3. - Kies een locatie.
    lightspeed-delivery-dashboard-sync-products-4.png
  4. - Klik op Sync products (Producten synchroniseren) om alle items van Lightspeed Restaurant naar Lightspeed Delivery te synchroniseren.
    • Nieuwe items die in de backoffice aan je menu worden toegevoegd, worden ook aan Lightspeed Delivery toegevoegd.
    • Wijzigingen in de kassabonnaam, SKU, afbeelding, prijs, belastingtarief of beschrijving van een item in de backoffice worden gesynchroniseerd met Lightspeed Delivery.
    • Items die uit een menu in de backoffice worden verwijderd, worden uit Lightspeed Delivery verwijderd.
  5. - (Optioneel) Klik in het navigatiemenu op Operations (Acties) en selecteer Operation reports (Actierapporten) om details te zien over welke items zijn toegevoegd, gewijzigd of verwijderd als gevolg van de synchronisatie.
  6. - (Optioneel) Volg de stappen in de sectie Menucategorieën en producten beheren om nieuwe producten aan een menu toe te voegen.
  7. - (Optioneel) Herhaal stap 3-6 voor elke andere gewenste locatie.

Maak een nieuw menu aan in Lightspeed Delivery voor elke combinatie van producten die je tijdens een bepaalde tijdsperiode wilt verkopen (bijvoorbeeld: een OntbijtmenuLunchmenu, enz.). Bewerk een bestaand menu om de naam, categorieën, producten of andere gerelateerde opties te wijzigen. Verwijder een menu als je het niet langer nodig hebt.

  1. * Log in op het dashboard van Lightspeed Delivery.

    * Ga voor hulp naar ons artikel Inloggen bij het dashboard van Lightspeed Delivery.

  2. * Klik in het navigatiemenu op Menus (Menu's).
  3. * Om een menu aan te maken, te bewerken of te verwijderen, klik je op een knop hieronder om de gewenste reeks stappen te tonen, en volg je de stappen.
    Een nieuw menu aanmaken Een bestaand menu bewerken Een bestaand menu verwijderen

Menu-infovelden

VeldBeschrijving

Menu image (Menu-afbeelding)

(optioneel)

Klik op het vakje om een afbeelding te uploaden die zal verschijnen op het menu in je bezorgkanalen. Menu-afbeeldingen moeten de richtlijnen volgen die worden vermeld in het Helpcentrum van Deliverect.

Menu name (Menunaam)

(verplicht)

Naam van het menu zoals het zal verschijnen op elk bezorgkanaal.

Internal menu name (Interne naam menu )

(optioneel)

Naam van het menu zoals het zal verschijnen in Lightspeed Delivery. Laat leeg om de menunaam te gebruiken.

Menu description (Beschrijving van het menu)

(optioneel)

Extra details over het menu dat zal verschijnen op je bezorgkanalen.

Type

(verplicht)

Hoe het menu zal worden gebruikt: voor bezorgen, afhalenbezorgen en afhalenafhalen op de stoep of binnen eten. Dit categoriseert het menu binnen Lightspeed Delivery en heeft geen invloed op hoe het wordt weergegeven op bezorgkanalen.

Use products from (Gebruik producten van)

(verplicht)

Selecteer de locatie waarvoor het menu wordt gebruikt. Alleen producten van de gekozen locatie kunnen aan het menu worden toegevoegd.

Categorieën zijn groepen die worden gebruikt om producten op je Lightspeed Delivery menu's te organiseren, en producten zijn de daadwerkelijke items die klanten bestellen.

Voeg nieuwe categorieën toe aan je menu, bewerk bestaande categorieën om hun naam of andere details te wijzigen, of verwijder categorieën om ze uit het menu te verwijderen. Voeg nieuwe producten toe die zijn gesynchroniseerd vanuit Lightspeed Restaurant om ze beschikbaar te maken voor klanten, sorteer bestaande producten om de volgorde waarin ze verschijnen te wijzigen of verwijder producten om ze uit het menu te verwijderen.

  1. - Volg de stappen 1-3 in het hoofdstuk Menu's beheren om een menu te maken of te bewerken.
  2. - Om een categorie toe te voegen, te bewerken of te verwijderen, klik je op een knop hieronder om de gewenste reeks stappen te tonen, en volg je de stappen.
    Een nieuwe categorie toevoegen Een bestaande categorie bewerken Een bestaande categorie verwijderen
  3. - Om de volgorde waarin categorieën verschijnen te wijzigen, klik en sleep het pictogram met de zes puntjes naast een categorie, of gebruik de knop Categorieën sorteren.
    lightspeed-delivery-sort-categories-2.png
  4. - Om producten in een categorie toe te voegen, te bewerken of te verwijderen, klik je op een knop hieronder om de gewenste reeks stappen te tonen, en volg je de stappen.
    Producten aan een categorie toevoegen Producten in een categorie sorteren Producten uit een categorie verwijderen
  5. - (Optioneel) Klik op Voorbeeld menu om te zien hoe het menu eruit zal zien voor klanten.
  6. - Publiceer het menu om de wijzigingen op de geselecteerde bezorgkanalen te synchroniseren. Voor gedetailleerde hulp, zie Menu's publiceren.

Beschikbaarheid van het menu instellen

Stel de datum en tijd in voor elk menu om te bepalen wanneer klanten van dat specifieke menu kunnen bestellen.

  1. - Volg de stappen 1-2 in het hoofdstuk Menu's beheren.
  2. - Klik op het pictogram met de drie puntjes naast een bestaand menu.
  3. - Selecteer Beschikbaarheid beheren.
    lightspeed-delivery-menu-manage-availability.png
  4. - Klik op Menubeschikbaarheid toevoegen om de beschikbaarheid voor een nieuwe locatie in te stellen, of klik op het lightspeed-menu-availability-edit-icon.pngpictogram bewerken naast een bestaande locatie om de beschikbaarheid voor die locatie te wijzigen.
    lightspeed-delivery-new-edit-menu-availability-2.png
  5. - Als je beschikbaarheid toevoegt voor een nieuwe locatie, selecteer je de locatie in het vervolgkeuzemenu.
  6. - Stel de beschikbaarheid van het menu voor elke dag in met behulp van de volgende acties:
    • Om nieuwe tijdblokken aan het schema toe te voegen of het tijdsbestek van bestaande blokken aan te passen, klik je en sleep je verticaal.
    • Om de dag voor een tijdsblok te wijzigen, sleep je het tijdsblok horizontaal.
    • Om een tijdsblok te verwijderen, klik je erop en selecteer je het prullenbakpictogram.
    lightspeed-delivery-menu-availability-times.png
  7. - Klik op Verzenden (als je een nieuwe beschikbaarheid toevoegt) of op de X (als je een bestaande beschikbaarheid bewerkt) om de wijzigingen op te slaan.
  8. - Publiceer het menu om de wijzigingen op de geselecteerde bezorgkanalen te synchroniseren. Voor gedetailleerde hulp, zie Menu's publiceren.

Nadat je een nieuw menu hebt gemaakt of een bestaand menu hebt bewerkt, publiceer je het om het live op je bezorgkanalen te zetten. Nieuwe menu's en updates van bestaande menu's zijn niet beschikbaar voor klanten totdat je ze publiceert volgens de stappen in dit gedeelte.

Belangrijk: Sommige bezorgkanalen ondersteunen het publiceren van menu's via Lightspeed Delivery niet of vereisen mogelijk dat je extra stappen uitvoert. Bezoek het Helpcentrum van Deliverect om te bepalen of dit geldt voor jouw bezorgkanalen.

  1. - Log in op het dashboard van Lightspeed Delivery.

    - Ga voor hulp naar ons artikel Inloggen bij het dashboard van Lightspeed Delivery.

  2. - Klik in het navigatiemenu op Menus (Menu's).
  3. - Klik op Publish menus (Menu's publiceren).
    lightspeed-delivery-publish-menus.png
  4. - Kies een of meer menu's om te publiceren uit het vervolgkeuzemenu.
  5. - Selecteer een of meer bezorgkanalen om het menu op te publiceren.
    lightspeed-delivery-publish_menus-select-channel-menu.png
  6. - Klik op Menu's publiceren of Alle actieve menu's publiceren om de menu's te publiceren.
Wat nu?

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Lightspeed Delivery configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Lightspeed Delivery

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inloggen op het Lightspeed Delivery-dashboard

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen in het Lightspeed Delivery-dashboard bekijken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Klantaccounts beheren in Order Anywhere

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.