Lightspeed-K Printprofielen beheren

Lightspeed-K Printprofielen beheren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Printprofielen beheren

In dit artikel

  1. Een printprofiel toevoegen
  2. Een printprofiel bewerken
  3. Printprofielen verwijderen

Om te printen met Lightspeed Restaurant (K-Series) moet je printprofielen maken vanuit de backoffice. Een printprofiel bevat de instellingen die bepalen of een printer kopieën van kassabonnen of orderbonnen zal printen en of een andere printer als reserveprinter moet worden gebruikt.

Een printprofiel toevoegen

Voeg een nieuw printprofiel toe om het aantal printkopieën en andere instellingen te configureren die van toepassing zijn op de printers die je selecteert.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Printen > Printprofielen.
  3. Klik op + Profiel toevoegen.


  1. Configureer het profiel op basis van je voorkeuren. Zie onze tabel met Printprofielconfiguraties voor de beschrijvingen van de instellingen die je kunt bewerken.
  2. Selecteer Opslaan om de wijzigingen aan het profiel toe te voegen.

Printprofielconfiguraties

InstellingBeschrijving
NaamNaam van het printprofiel.
Kopieën

Gebruik deze schuifregelaar om in te stellen hoeveel kopieën worden geprint wanneer dit printprofiel wordt gebruikt.

Opmerking: Het wijzigen van het aantal kopieën is alleen van invloed op productiebonnen, zoals voor de keuken en de bar. Klantenbonnen kunnen niet worden ingesteld om automatisch meerdere kopieën te printen.

Een kopregel toevoegen wanneer je print op een noodprinterWanneer printtaken mislukken op de hoofdprinter, worden ze naar een noodprinter gestuurd en voorzien van een kopregel met de tekst BACK-UPPRINTER als deze instelling is ingeschakeld.
Geselecteerde printers

Toont de lijst van printers die dit printprofiel zullen printen.

Opmerking: Als er meerdere printers zijn geselecteerd, gebruik dan de blauwe pijlen   om de volgorde van de printers te wijzigen. De eerste printer in de lijst is de hoofdprinter, gevolgd door de noodprinters.

Andere printers

Schakel het selectievakje naast een hier vermelde printer in om noodprinters toe te voegen.

Opmerking: Wanneer een apparaat een kassabon op een printprofiel print, probeert het eerst op de eerste printer in de lijst te printen. Als deze printer is uitgeschakeld of niet kan printen, probeert het apparaat op de tweede printer in de lijst te printen, enzovoort.

Een printprofiel bewerken

Bewerk een printprofiel om de instellingen bij te werken, zoals het aantal kopieën dat wordt geprint.

  1. Ga in het navigatiemenu van de backoffice naar Configuratie > Printen > Printprofielen.
  2. Klik op Bewerken naast het printprofiel dat je wilt wijzigen.



Configureer je profiel op basis van jouw voorkeuren. Zie onze tabel met Printprofielconfiguraties voor de beschrijvingen van de instellingen die je kunt bewerken.




  1. Selecteer Opslaan om je wijzigingen toe te passen.

Printprofielen verwijderen

Als je een printprofiel niet langer nodig hebt, kun je het verwijderen uit de backoffice.

Bij het verwijderen van een printprofiel is er geen bevestigingsmelding. In plaats daarvan wordt het printprofiel direct verwijderd.

  1. Ga in het hoofdnavigatiemenu van de backoffice naar Configuratie > Printen > Printprofielen.
  2. Selecteer Verwijderen naast het printprofiel dat je wilt verwijderen.




K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K POS-apparaten bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K POS-configuraties beheren en begrijpen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.