Lightspeed-K Rekeningprofielen toevoegen

Lightspeed-K Rekeningprofielen toevoegen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Rekeningprofielen toevoegen

Rekeningprofielen zijn bestellingstypes die bepaalde parameters van een item tijdens een verkoop beïnvloeden. Zo veranderen bijvoorbeeld de belastingen wanneer een item wordt besteld voor meenemen of bezorgen. Wanneer je een rekeningprofiel toevoegt, wordt het automatisch ingeschakeld voor de bijbehorende configuratie van het POS-apparaat. Als je meerdere vestigingen hebt, kunnen rekeningprofielen onderling worden gedeeld, zodat je rekeningprofielen maar één keer hoeft aan te maken.

Je kunt ofwel schema's definiëren voor elk rekeningprofiel om in te stellen wanneer het actief is, ofwel rekeningprofielknoppen toevoegen aan je menu's om rekeningprofielen handmatig te activeren. Als je een bestellingstypeknop wilt toevoegen, raadpleeg je Rekeningprofielknoppen toevoegen.

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen.
  3. - Klik op Een rekeningprofiel toevoegen.
  4. - Bekijk het pop-upbericht en tik op OK om te bevestigen.
  5. - Voer de basisgegevens in.
  6. - (Optioneel) Om de Meeneem-modus te activeren, kies je Afhalen of Levering in het keuzemenu. Zie Meeneeminstellingen voor meer informatie.
  7. - (Optioneel) Configureer de instellingen voor automatische servicekosten. Met automatische servicekosten kun je een percentage toevoegen aan het totaal van een bestelling om kosten in verband met klantenservice te dekken.
  8. - (Optioneel) Stel een schema in voor wanneer het rekeningprofiel automatisch wordt toegepast op bestellingen op de POS.
    1. * Klik op Het eerste tijdschema aanmaken.
    2. * Selecteer de dagen en tijden waarop het rekeningprofiel actief moet zijn.
    3. * Bepaal via de selectievakjes of dit rekeningprofiel van toepassing zal zijn op directe verkoop en/of tafelrekeningen.
    4. * Schakel het selectievakje Actief in om het schema van kracht te laten worden op de POS. Als je een schema voor de toekomst wilt plannen of een actief schema wilt pauzeren, vink je het selectievakje uit.
    5. * Klik op Toevoegen.
    6. * (Optioneel) Herhaal stappen 8b-8e om extra schema's toe te voegen.
  9. - Klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
Lightspeed-Adding-Account-Profiles.png

Instellingen voor basisgegevens

Naam instellingBeschrijving
NaamDe naam van het rekeningprofiel (bestellingstype) wordt getoond in de backoffice en op de POS bij het selecteren van het profiel.
CodeUnieke code van het rekeningprofiel (bestellingstype) getoond in de backoffice.
Selectievakjes
  • Dit label blijft actief nadat het is geselecteerd:
    Rekeningprofiel blijft na selectie altijd actief voor alle bestellingen.
  • Wijzig het btw-tarief en de itemprijs van bestaande transactieregels:
    heeft invloed op het btw-tarief en de itemprijs van reeds geboekte items in de kassa die nog niet zijn betaald.

 

Instellingen meeneemmaaltijden

Om de meeneem-modus te activeren, kies je Afhalen of Levering in het keuzemenu.
Als een van deze is ingeschakeld, zijn levering- en afhaalfuncties ingeschakeld op de POS.

Naam instellingBeschrijving

Meeneem-modus

  • Levering: bij levering worden de goederen geleverd aan de klant die bij de bestelling moet worden geïdentificeerd.
  • Afhalen: met Afhalen halen de klanten de goederen op door een bevestigingscode te laten zien.

Leveringsvertraging

 

  • Geen levertijd: Op de productiebonnen van de keuken wordt geen tijd geschreven. De klant is bijvoorbeeld al in het restaurant om af te halen.
  • Geen vertraging: het bestelde item is direct beschikbaar.
  • Aangepaste vertraging: er kan een deadline voor de service in minuten worden ingevoerd, deze wordt geregistreerd op de productiebonnen voor de keuken.

Voltooiing bestelling

 

  • Voltooien wanneer betaling is ontvangen: de bestelling is voltooid zodra deze is betaald.
  • Voltooien wanneer klaar voor levering: de bestelling is voltooid zodra deze is betaald en klaar is voor levering.
  • Voltooien na levering: de bestelling is voltooid zodra deze is betaald en geleverd.
  • Handmatig voltooien in POS: de bestelling wordt handmatig ingesteld als voltooid op de POS.
Selectievakjes
  • Er is een klant vereist: Een klant moet worden toegevoegd aan de bestelling om het rekeningprofiel te kunnen toepassen. Dit is alleen beschikbaar voor de meeneem-modus.
  • Leveringscode op kassabon tonen: de leveringscode wordt geprint op de kassabon op alle printers die verbonden zijn met het rekeningprofiel.
  • Print een proforma-rekening als de bestelling wordt aangemaakt: een proforma-rekening wordt geprint bij het aanmaken van de bestelling op alle printers die zijn verbonden met het rekeningprofiel.
  • Print een proforma-rekening als de bestelling klaar is: een proforma-rekening wordt geprint op alle printers die zijn verbonden met het rekeningprofiel wanneer de bestelling klaar is.
    Geluid afspelen wanneer je een online bestelling ontvangt: er wordt een geluid afgespeeld bij het ontvangen van de bestelling.

 

Instellingen voor automatische servicekosten

Met automatische servicekosten kun je een percentage van het totaal van een bestelling toevoegen om kosten in verband met klantenservice te dekken.
Er zijn twee manieren om automatische servicekosten te definiëren:

Servicekosten-item

Een servicekosten-item brengt de klant een vast percentage van het bestellingsbedrag in rekening om de servicekosten te dekken. Je moet het item eerst aanmaken om het toe te voegen aan een rekeningprofiel.

Een servicekosten-item toevoegen:

  1. - Selecteer in het navigatiemenu Menubeheer > Items.
  2. - Klik op Item toevoegen.
  3. - Voer een kassabonnaam in (bijv. servicekosten).
  4. - Selecteer Prijs als percentage als prijsstructuur.
  5. - Voeg het percentage van de kosten toe aan de som van de bestelling in het veld Percentage.
  6. - Klik op Opslaan.

Het item is nu beschikbaar voor selectie als servicekosten-item in het respectieve rekeningprofiel.

De servicekosten voor het rekeningprofiel selecteren:

  1. - Ga naar Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen.
  2. - Selecteer Bewerken naast een bestaand rekeningprofiel of Een rekeningprofiel toevoegen.
  3. - Selecteer het eerder aangemaakte item in het keuzemenu Servicekosten-item.
  4. - Klik op Opslaan.

Fooi servicekosten

Aan alle bestellingen met dit rekeningprofiel wordt automatisch een fooi toegevoegd om de fooien van het personeel te dekken. Ga verder met stap 3 als de instellingen voor het rekeningprofiel al open staan.

  1. - Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen.
  2. - Selecteer Bewerken naast een bestaand rekeningprofiel of Een rekeningprofiel toevoegen.
  3. - Voer het fooipercentage in het veld Fooi in.
  4. - Selecteer Opslaan.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Rekeningprofielen bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekeningprofielknoppen toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over instellingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over rekeningprofielen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Webextensies toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.