Lightspeed-L Betalingen met Stripe instellen

Lightspeed-L Betalingen met Stripe instellen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Betalingen met Stripe instellen


In dit artikel

Over betalingen met Stripe
Verbinden met Stripe
Betaalmethoden in Restaurant Manager


Order Ahead werkt samen met Stripe voor de verwerking van betalingen. Om transacties met Order Ahead te accepteren en verwerken, is het vereist om een Stripe-account aan te maken. U kunt verbinding maken met Stripe door in te loggen bij de Order Ahead Manager. 

Order_Ahead_Manager.png

Over betalingen met Stripe Stripe logo.png 

Stripe is de officiële betalingsverwerker voor Order Ahead. Stripe verwerkt op een veilige manier de transacties van uw Order Ahead-web-app en stort het geld op uw bankrekening. Stripe rekent een klein bedrag aan verwerkingskosten voor online transacties dat standaard is voor de branche. Lightspeed int geen deel van deze verwerkingskosten. Ga rechtstreeks naar Stripe om meer te weten te komen over de verwerkingskosten van Stripe.  

Inloggen bij de Order Ahead Manager

De Order Ahead Manager is de backoffice-component van het Order Ahead-platform. Van hieruit kunt u verbinding maken met Stripe voor de verwerking van betalingen, kunt u uw locatie en openingstijden opgeven en uw ontwerp aanpassen. Inloggen bij de Order Ahead Manager:

  1. wanneer u zich registreert bij Order Ahead zullen onze inwerkteams u uw inloggegevens e-mailen. U hebt deze inloggegevens nodig om in te loggen bij de Order Ahead Manager. Zorg ervoor dat u uw e-mailadres voor inloggen, subdomein (de aangepaste naam van uw Order Ahead-URL) en tijdelijke wachtwoord bij de hand hebt.
  2. Ga naar https://backoffice.lightspeedordering.com om in te loggen.
  3. Voer het aangepaste subdomein dat u ontvangen hebt, uw e-mail en wachtwoord in de velden in. U kunt uw wachtwoord later in de Order Ahead Manager wijzigen. 

Modal Inloggen

Verbinden met Stripe

Stripe is de betalingsgateway die wordt gebruikt om betalingen van uw klanten te ontvangen. U moet een Stripe-account hebben om transacties met Order Ahead te kunnen verwerken. Een Stripe-account aanmaken:

  • Log in bij de Order Ahead Manager door naar: https://backoffice.lightspeedordering.com te gaan.
  • Ga vanuit het linkermenu naar Instellingen.
  • Selecteer in de pagina met instellingen Verbinding maken met Stripe.
  • U wordt naar een aanmaakformulier voor een Stripe-account gebracht. Volg hun instructies om de instelprocedure voor betalingen af te ronden. Er zal u worden gevraagd om informatie op te geven zoals uw bedrijfs- en bankinformatie zodat u betalingen kunt ontvangen. 
  • Zodra u het Stripe-registratieformulier hebt ingevuld, keert u automatisch terug naar de Order Ahead Manager.

Hank_s_deli_-_Settings_page.png

Stripe_application_form.png

Heeft u al een account bij Stripe? Indien u Lightspeed Loyalty gebruikt, hebt u zich misschien al aangemeld bij Stripe. Log in dit geval gewoon in bij uw Stripe-account via Order Ahead.

Betaalmethoden in Restaurant Manager

We maken automatisch een Order Ahead-betaalmethode met de kaart aan op uw Lightspeed Restaurant-account wanneer u zich aanmeldt. Deze betaalmethode is vereist voor het verwerken en opvolgen van Order Ahead-betalingen. Indien u ooit uw Order Ahead-betaalmethode wenst te verifiëren:

  1. Ga naar Restaurant Manager > Betalingen > Betaalmethodes.
  2. Kies de knop met Order Ahead-betaalmethode op de pagina. 
  3. U kunt de naam van de betaalmethode bewerken, maar we raden u aan om hem makkelijk herkenbaar te houden als een Order Ahead-knop.
  4. Zorg ervoor dat de methode voor de betaalmethode is gespecificeerd als Kaart.
  5. Als u niet wilt dat de betaalmethode zichtbaar is op de POS (bijvoorbeeld wanneer online bestellingen automatisch worden voltooid), kunt u het selectievakje naast Zichtbaarheid uitvinken. 
  6. Druk zeker op OK om eventuele wijzigingen te bewaren en af te sluiten.

Order_ahead_payment_type.png

Raadpleeg Een betaalmethode toevoegen voor meer informatie over de knoppen met betaalmethoden.

 

Wat nu? 

Nu u ingelogd bent bij de Order Ahead Manager, mag u niet vergeten om uw locatie en openingstijden op te geven en uw ontwerp aan te passen

Zorg ervoor dat u uw Order Ahead-menu hebt geconfigureerd voordat u bestellingen verwerkt. Raadpleeg Uw online menu aanmaken of bewerken voor meer informatie.

Helemaal klaar om bestellingen op te nemen? Kom meer te weten over het gebruik van Order Ahead met Restaurant POS



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met Yomani/Yoximo van Worldline

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Lightspeed Delivery instellen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Lightspeed Accounting 2.0 instellen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L QuickBooks Desktop instellen met Lightspeed Accounting 2.0

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.