Lightspeed-L Categorieën aanmaken

Lightspeed-L Categorieën aanmaken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Categorieën aanmaken


In dit artikel

Instellingen
Geavanceerde opties


Categorieën zijn een geweldige manier om uw producten te organiseren voor een snelle werkwijze in Restaurant POS. Maak categorieën aan waarin u uw soortgelijke producten groepeert zoals Voorgerechten en Hoofdgerechten, en maak speciale categorieën aan voor producten met korting en bedieningsgeld. Omdat kortingen op producten binnen specifieke categorieën toegepast kunnen worden, kunt u ook categorieën aanmaken om producten te groeperen met het doel om kortingen te geven. Zie Kortingen aanmaken.


  1. In Restaurant Manager klikt u op Producten > Categorie.
  2. Klik op Categorie toevoegen.
  3. Specificeer de instellingen en klik op OK.
  

Instellingen

NAAM

Weer te geven categorienaam in Restaurant POS

BELASTINGTARIEFStandaard belastingtarief voor producten in de categorie.
BELASTINGTARIEF LEVERING

Standaard belastingtarief voor leveringen van de producten in de categorie (indien vereist).

BELASTINGTARIEF MEENEMENStandaard belastingtarief voor het meenemen van de producten in de categorie (indien vereist).
GANG

Gangnummer voor producten in de categorie. Wanneer een bestelling afgedrukt wordt voor de keuken, worden items uit verschillende gangen gescheiden op het ticket. Als u bijvoorbeeld een Voorgerechtcategorie als gang 1 instelt en Hoofdgerechtcategorie als gang 2, worden op het keukenticket eerst de items voor het voorgerecht en op de tweede plaats de items voor het hoofdgerecht weergegeven gescheiden door een lijn.

Een pop-upvenster voor de gang wordt afgebeeld tijdens het afdrukken van een bestelling voor de keuken. Het laagste gangnummer wordt weergegeven als gang 0 in het pop-upvenster voor de gang en de volgende gangen worden weergegeven als gangen 1, 2, enzovoort.

PRINTER TEMPLATE

Printer template toegewezen aan producten in de categorie. Omdat een printer template toegewezen is aan een printer in uw systeem, is dit de printer zoals de barprinter of keukenprinter waarnaar de productorders verzonden worden.

MODIFICATORE

Modificator selecties voor producten in de categorie.

ZICHTBAAR

Bepaalt of de categorie beschikbaar is voor selectie in Restaurant POS of niet.

AFBEELDING

Afbeelding voor de categorieknop in Restaurant POS. Het uploaden van afbeeldingen is alleen beschikbaar op computers. U kunt geen beelden van een iPad of gsm uploaden.

Geavanceerde opties

BESCHRIJVING

Categorie beschrijving.

TYPE

Categorietype zoals Geïmporteerd bier of Lunchitem voor gelijksoortige categorieën. Wanneer u een Dagrapport maakt, geeft het gedeelte Revenue by producttype een uitsplitsing van de omzet per categorietype weer. Als hetzelfde type aan meer dan één categorie toegewezen is, geeft het Dagrapport de gecombineerde inkomsten voor de betreffende categorieën weer.

VOORRAADBEHEER INSCHAKELEN

Als de functie voorraadbeheer (zie Omtrent voorraadbeheer) ingeschakeld is, wordt voorraadbeheer voor producten in de categorie ingeschakeld.

NOTIFICATIE TEMPLATESelecteer een notificatie template die op de categorie toegepast moet worden. Deze notificatie zal aangeven dat een ander deel van de bestelling naar een andere printer gestuurd is. Deze werkwijze wordt aangeraden bij het gebruik van meerdere keuken printers. 
GETIMEDE GEBEURTENISSENSelecteer de Getimede gebeurtenissen die u wilt toewijzen aan elk product in de categorie.

 

 Wat volgt

Wijs producten aan de categorie toe. U kunt een nieuw product aanmaken (zie Producten aanmaken) en het toewijzen aan de categorie of een product naar de categorie verplaatsen.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Producten aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Producten en categorieën koppelen aan toevoegingsgroepen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Toevoegingen toewijzen aan categorieën en producten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Geplande gebeurtenissen toewijzen aan categorieën en producten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Producten instellen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.