De Star TSP100IIIWLAN-printer maakt draadloos verbinding met uw netwerk via wifi. Zodra de printer is verbonden met uw netwerk, kunt u de printer koppelen aan uw verkooppuntapparaat.
Inhoudsopgave
- Hardwarevereisten
- De Star TSP100IIIWLAN configureren
- Verbind uw printer
- Plaats een papierrol
- Vind het IP-adres van uw printer
- Voeg uw printer toe aan Restaurant Manager
- Verbind uw printer met een template
- Print een kasticket als test
Hardwarevereisten
Voordat u uw printer kunt configureren, heeft u de hardware nodig die in uw zending zit:
Star TSP100IIIWLAN-kasticketprinter | |
Stroomkabel | |
Papierrol - Testrol inbegrepen
- Volledige rollen worden apart verkocht
|
|
De Star TSP100IIIWLAN configureren
1. Verbind uw printer
De eenvoudigste manier om uw printer met uw router te verbinden is met Wi-Fi Protected Setup™ (WPS). WPS is een functie waarmee u apparaten met WPS-ondersteuning draadloos met uw router kunt verbinden.
Opmerking: Niet alle routers ondersteunen WPS. Als uw router WPS niet ondersteunt, kunt u uw printer met behulp van
AP-modus verbinden. Deze configuratie wordt echter niet ondersteund. In plaats daarvan raden wij u aan om een router te kopen die WPS ondersteunt of een kasticketprinter met een ander type verbinding.
- Sluit de stroomkabel aan op uw printer en steek het andere uiteinde in een stopcontact.
- Zet uw printer aan en wacht tot het aan/uit-lampje continu blijft branden. Dit betekent dat uw printer klaar is voor gebruik.
- Druk op de rode PAIR-knop aan de achterkant van uw printer tot de blauwe ledlamp aan de voorkant van uw printer begint te knipperen.
- Druk op uw router op de(WPS)-knop. Opmerking: Stappen 3 en 4 moeten binnen 30 seconden na elkaar worden uitgevoerd.
2. Plaats een papierrol
- Maak de deksel van de printer open door de hendel aan de rechterkant van u af te duwen en de deksel op te tillen.
- Plaats de papierrol zodat het uiteinde vanaf de onderkant van de rol wordt ingevoerd, zoals hieronder afgebeeld. Zorg er bij het plaatsen voor dat de papierrol strak blijft zitten en niet afrolt.
- Trek het papier naar buiten langs de snijder aan de voorkant van de printer.
- Duw de deksel naar beneden om deze dicht te klikken.
3. Vind het IP-adres van uw printer.
Om uw printer en POS te verbinden heeft u het IP-adres nodig van de kasticketprinter op uw netwerk. Om het IP-adres te vinden, print u de pagina Current IP Parameters Status:
- Zet de printer uit
- Houd de feed-knop ingedrukt.
- Zet de printer aan terwijl u de feed-knop ingedrukt houdt.
- Wacht tot het apparaat begint te printen en laat dan de feed-knop los. Als test worden er twee kastickets geprint.
Aan de onderkant van de tweede pagina staat Current IP Parameters Status. Bewaar deze pagina en schrijf het IP-adres op. Dit zal later worden gebruikt.
Opmerking: als in de
Current IP Parameters staat dat het IP-adres
0.0.0.0 is, heeft uw printer geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Ga in dat geval naar de
veelgestelde vragen en gids voor probleemoplossing van Star Micronics voor stappen om het probleem op te lossen.
4. Voeg uw printer toe aan Restaurant Manager
Controleer voordat u uw printer aan Restaurant Manager toevoegt of uw iPad verbonden is met hetzelfde netwerk als uw printer. Als zowel uw iPad als uw printer verbonden zijn met hetzelfde netwerk:
- Log in bij Restaurant Manager in de Restaurant POS-app of via een webbrowser. Zie Inloggen bij Restaurant Manager voor hulp.
- Selecteer in het navigatiemenu Printing > Printers.
- Selecteer Nieuwe printer toevoegen.
- Geef de printer een naam (we raden u aan om een naam te kiezen die gelieerd is aan de functie of locatie van de printer, bv. "Kasticketprinter" of "Keukenprinter").
- (Optioneel) Vul het veld Beschrijving in.
- Selecteer Star als het Type en TSP100IIIW als het Model in de vervolgkeuzemenu's.
- Vul het IP-adres van de printer in het juiste veld in.
Opmerking: Om Lightspeed Restaurant verbinding te laten maken met uw printer, moet het toegewezen IP-adres van de printer (zoals verkregen in sectie 3) altijd overeenkomen met het IP-adres dat in Restaurant Manager is ingevoerd. - (Optioneel) Als u een integratie gebruikt die berichten verstuurt via deze printer, schakel dan Third-party message printer in.
- Als u een geldlade met deze printer verbindt, vink dan de instelling Cash drawer attached aan.
- Klik op Opslaan.
5. Verbind uw printer met een template
Voordat u kastickets kunt printen, dient u een template aan uw printer toe te wijzen om het printformaat te bepalen. Het Type template bepaalt de functie van de printer en de lay-out van het kasticket. Gebruik het type Receipt voor kastickets voor klanten en Bar of Keuken voor kastickets voor productie. Ga voor meer informatie en om te lezen hoe u uw templates kunt aanpassen naar Printer template aanmaken.
- Selecteer in het navigatiemenu Printing > Printersjablonen.
- Selecteer een bestaande printertemplate of maak er een aan.
- Klik in de pop-up Bewerk printertemplate naast Printer op Selecteer een printer.
- Selecteer de nieuwe printer op naam om de template aan uw printer toe te wijzen.
- Klik op Ok om de wijzigingen op te slaan.
6. Print een kasticket als test
Print een kasticket als test om er zeker van te zijn dat uw printer verbonden is en dat de template eruitziet zoals verwacht.
- Maak in de Restaurant POS-app een nieuwe bestelling aan. Ga naar Elementair bestellen op een iPad voor hulp.
- Voeg een item toe aan de bestelling.
- Tik afhankelijk van het templatetype (ingesteld in sectie 5) op Stuur-bar, Stuur-keuken of Kasticket om een kasticket of productieticket te printen en te bekijken hoe het eruitziet.
- Annuleer de transactie door op Betalen te tikken en Kasticket annuleren te selecteren. Kies vervolgens een reden voor de annulering.
- Tik op Voltooien om af te ronden.
Gefeliciteerd! Uw Star TSP100IIIWLAN kan nu tickets en kastickets printen vanaf uw Restaurant POS-apparaten.
Ga naar Printer template aanmaken voor meer informatie over het wijzigen van uw printertemplate.
Wat nu?
Ga naar Geavanceerde printertemplate-instellingen voor meer informatie over het personaliseren van uw printertemplates.
L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)