Lightspeed-L Handmatig creditcardbetalingen verwerken met Lightspeed Payments

Lightspeed-L Handmatig creditcardbetalingen verwerken met Lightspeed Payments

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Handmatig creditcardbetalingen verwerken met Lightspeed Payments


In dit artikel

Bij het aanmaken van een betaalmethode
Een betaling verwerken betaalmethode


Met Lightspeed Payments kunt u handmatig de creditcardgegevens van een klant invoeren tijdens een verkoop. Dit is handig als u een bestelling via de telefoon moet opnemen of als de kaart van een klant beschadigd is en niet kan worden gelezen door de betaalterminal.

Wanneer u handmatig een creditcardbetaling verwerkt, bent u minder beschermd tegen terugboekingen en maakt u hogere kosten dan wanneer u een kaartbetaling verwerkt met de betaalterminal. Wij raden aan om alleen handmatige invoer te gebruiken wanneer dat nodig is. Voor meer informatie, bezoekt u ons artikel over het voorkomen van terugboekingen.



Bij het aanmaken van een betaalmethode

Om handmatige betalingen te kunnen accepteren, moet u deze functie eerst inschakelen in uw Lightspeed-backoffice.

Handmatige invoer configureren voor de V400m, P400+, S1F2 en e280

Handmatige invoer configureren voor de V400m, P400+, S1F2 en e280

  1. Log in bij Restaurant Manager met de Lightspeed Restaurant-inloggegevens van de beheerder.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Betalingen Betaalmethoden.
  3. Klik op Betaling toevoegen.
  4. Configureer uw betalingsinstellingen in het pop-upvenster Add payment type (Betaalmethode toevoegen).
  5. Klik op Ok om de betaalmethode op te slaan.

Instellingen

InstellingBeschrijving
NaamVoer een naam voor de betaalmethode zoals Handmatige invoer.
OmschrijvingVoer een beschrijving in voor de betaalmethode (optioneel)
TypeSelecteer in het vervolgkeuzemenu Lightspeed Payments.
KleurSelecteer een aangepaste kleur voor de knop in Restaurant POS.
Auto finalizeAls dit is ingeschakeld, worden transacties afgerond wanneer deze betaalmethode wordt geselecteerd.
Invoer met toetsenSchakel deze optie in om handmatige invoer mogelijk te maken.
Auto printIndien ingeschakeld, zal er automatisch een kasticket worden afgedrukt wanneer deze betaalmethode wordt geselecteerd.



Handmatige invoer configureren voor Genius-betaalterminals

Handmatige invoer configureren voor Genius-betaalterminals

  1. Log in bij Restaurant Manager met de Lightspeed Restaurant-inloggegevens van de beheerder.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Betalingen Betaalmethoden.
  3. Klik op Betaling toevoegen.
  4. Configureer uw betalingsinstellingen in het pop-upvenster Add payment type (Betaalmethode toevoegen).
  5. Klik op Ok om de betaalmethode op te slaan.

Instellingen

InstellingBeschrijving
NaamVoer een naam voor de betaalmethode zoals Handmatige invoer.
OmschrijvingVoer een beschrijving in voor de betaalmethode (optioneel)
TypeVeld en selecteer in het vervolgkeuzemenu Manueel cadeaubonnen.
KleurSelecteer een aangepaste kleur voor de knop in Restaurant POS.
Auto finalizeAls dit is ingeschakeld, worden transacties afgerond wanneer deze betaalmethode wordt geselecteerd.
Auto printIndien ingeschakeld, zal er automatisch een kasticket worden afgedrukt wanneer deze betaalmethode wordt geselecteerd.


Een betaling verwerken betaalmethode

  1. Voeg alle items en kortingen toe aan de verkoop vanaf het bestelscherm.
  2. Tik op de knop voor handmatige betaling die u hebt gemaakt.
  3. Volg de instructies op uw Lightspeed Payments-betaalterminal om het creditcardnummer en de vervaldatum op de terminal in te voeren.
  4. Rond de betaling af op de terminal.
  5. Zodra de betaling succesvol is verwerkt, zal het terminalscherm de goedgekeurde betaling weergeven.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingsverwerkers - over het verwerken van betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met iZettle

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.