Lightspeed-L Klantenfacturen aanmaken in Restaurant POS

Lightspeed-L Klantenfacturen aanmaken in Restaurant POS

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Klantenfacturen aanmaken in Restaurant POS


In dit artikel

Een nieuwe factuur aanmaken
Een vooraf gegenereerde factuur printen of mailen
Gevolgen voor rapporten


OPMERKING: facturen worden alleen ondersteund in btw-inclusieve regio's.

Gebruik de functie Klantfacturatie om geconsolideerde facturen te maken voor alle onbetaalde ontvangstbewijzen die zijn gecreƫerd met behulp van de betaalmethode Put on Tab in het account van een klant. Klantenfacturen bevatten een opsplitsing van verschuldigde bedragen per kasticket evenals het totale bedrag dat verschuldigd is voor de factuur. Elke factuur heeft een uniek factuurnummer dat eraan toegewezen is voor eenvoudig traceren. Facturen bevatten geen gedeeltelijk betaalde tab kastickets.

Klantenfacturen kunnen onmiddellijk geprint, gemaild of bekeken worden in Restaurant POS.

OPMERKING: zodra een factuur gegenereerd is, worden de overeenkomstige kastickets in uw rekening onmiddellijk ingesteld als betaald en de klantentab wordt gereset op nul. 

Om te leren hoe u klantenfacturen instelt en genereert in Restaurant Manager: zie Klantenfacturatie instellen en Klantenfacturen aanmaken in Restaurant Manager.

Een nieuwe factuur aanmaken

  1. Tik in het scherm Tafels in Restaurant POS op Klanten in de navigatiebalk onderin het scherm.
  2. Selecteer een klant uit de lijst.
  3. Klik op Facturen om de sectie te openen.
  4. Klik op Factuur aanmaken om een nieuwe factuur te genereren.
  5. Specifieer een actie voor de factuur 
    • Factuur printen
    • Factuur mailen: opdat deze optie zou verschijnen, moet u een geldig e-mailadres voor de klant hebben in uw systeem. 
    • Alleen factuur aanmaken: genereert de factuur in POS. Die kan nog geprint of gemaild worden op een later ogenblik.

Een vooraf gegenereerde factuur printen of mailen

  1. Op het Klantenscherm in Restaurant POS klikt u op Facturen om de sectie te openen.
  2. Klik op de factuur in de lijst van gegenereerde facturen.
  3. Klik op Factuur printen of Factuur mailen. Opdat de optie Factuur mailen zou verschijnen, moet u een geldig e-mailadres voor de klant hebben in uw systeem. 

Customer_invoice.png

Gevolgen voor rapporten

Het genereren van een klantfactuur heeft geen invloed op de totale opbrengst in uw dagrapporten of afsluitingsrapporten.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Omtrent klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klantenfacturen aanmaken in Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klanten aanmaken en bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Gebruikers aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Nieuwe klanten aanmaken in Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.