U kunt klantenkrediet instellen om betalingen voor reguliere klanten van uw onderneming te vereenvoudigen. Klantenkrediet verwijdt naar een prepaid bedrag dat in een klantenaccount is opgeslagen en vervolgens op een later moment als een betaling kan worden gebruikt. Klanten kunnen krediet aan hun accounts toevoegen via een vooruitbetaling en vervolgens deze kredietbedragen geleidelijk gebruiken bij toekomstige bezoeken. Het concept van klantenkrediet lijkt op dat van prepaid cadeaubonnen, maar prepaid krediet is opgeslagen op een klantenaccount in Lightspeed Restaurant in plaats van op een fysieke kaart.
Om klantenkrediet in te stellen op Lightspeed Restaurant dient u eerst twee POS-betaalknoppen aan te maken: een knop voor Kredieten toevoegen en een knop voor Kredieten gebruiken. Deze knoppen worden gebruikt op het POS-scherm Betalingen om klanten toe te staan kredietbetaling te gebruiken bij uw bedrijf:
Om klanten kredieten te laten hebben, volgt u deze instructies om POS-knoppen Kredieten toevoegen en Kredieten gebruiken aan te maken.
Voor meer informatie over het aanmaken van POS-knoppen voor betaalmethoden raadpleegt u Een betaalmethode toevoegen.
Zodra u POS-knoppen voor klantenkrediet heeft aangemaakt, kunt u kredietbedragen toevoegen of gebruiken voor een klant op Restaurant POS. Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om klantenkredieten vanaf Restaurant Manager toe te voegen.
Hoewel u kredietbedragen alleen kunt toevoegen vanuit Restaurant POS, kunnen admin-gebruikers klantenkredietbedragen vanuit Restaurant Manager in bulk resetten. Dit is handig indien u verouderde klantenkredietbedragen in één batch wilt opruimen. Let op: als u eenmaal een kredietbedrag van een klant heeft gereset, wordt het saldo van de klant teruggezet naar 0 en dit kan niet worden teruggedraaid.
Klantenkredietbedragen terugzetten: