Hoewel de Loyalty-app voor de nabije toekomst blijft functioneren en je deze dus kunt blijven gebruiken, heeft de app het einde van zijn levenscyclus bereikt en zullen we de app niet meer updaten of onderhouden. Het is mogelijk dat een toekomstige iOS-update de app onbruikbaar maakt, dus wellicht ben je eventuele problemen liever voor door naar het webportaal te migreren voordat dat gebeurt.
Het webportaal is gestroomlijnd voor gebruiksgemak. Daardoor zijn een aantal van de meer complexe en minder gebruikte functies van de app niet aanwezig in het webportaal. Hieronder staat een lijst met de beschikbare functies in de app waarbij is aangegeven welke van deze functies ook beschikbaar zijn in het webportaal.
Functie | Beschikbaar in het webportaal |
Rapport puntensaldo | Ja |
Punten-voor-product-beloningen | Ja |
Accountkaarten (fysieke loyaltykaarten) | Ja |
Sms-marketing | Ja |
E-mailmarketing | Ja |
Order Ahead | Nee |
Betalen met krediet | Nee |
Tegoed opwaarderen | Nee |
Digitale cadeaubonnen verzenden | Nee |
Campagne 'Vrienden doorverwijzen' | Nee |
Punten-voor-tegoed-beloningen | Nee |
Pushmeldingen | Nee |
Sommige functies, zoals sms-marketing, e-mailmarketing en fysieke loyaltykaarten, blijven op dezelfde manier werken met het webportaal als ze deden met de app; je hoeft niets te doen. Een aantal van de wijzigingen vereisen echter wat voorbereiding.
Als je punten-voor-tegoed-beloningen hebt ingesteld als onderdeel van je Loyaltyprogramma, zul je het gebruik hiervan moeten stoppen na de migratie naar het webportaal en ze moeten vervangen door punten-voor-product-beloningen.
Zelfs nadat je dit gedaan hebt, is het echter mogelijk dat je veel klanten hebt die al punten-voor-tegoed-beloningen hebben ingewisseld en die openstaand krediet hebben bij je bedrijf. Nadat je op het webportaal bent overgegaan, kunnen die klanten dat krediet niet meer gebruiken.
We bevelen de volgende methodes aan voor het honoreren van het openstaande krediet van je klanten.
Je kunt het krediet terugbetalen aan de klant via je Stripe-account. Hiervoor moet je het volgende doen:
Hiermee wordt het bedrag aan krediet dat is verschuldigd aan de klant terugbetaald.
Je kunt korting geven op een toekomstige transactie met het bedrag aan openstaand krediet dat een klant heeft. Als de transactie wordt uitgevoerd door iemand die geen toegang heeft tot de Loyalty Manager, kun je een lijst exporteren met al je klanten en hun kredietsaldo's die je personeel kan raadplegen.
Hiervoor moet je het volgende doen:
Er wordt automatisch een csv-bestand gedownload. Je kunt dit bestand openen met je gewenste spreadsheet-applicatie en informatie wegfilteren die niet relevant is voor het maken van een referentiedocument voor kredietsaldo's.
Houd er rekening mee dat, als er kortingen worden gegeven, het kredietsaldo van de klant niet wordt bijgewerkt in de Loyalty Manager; je zult het saldo van de klant handmatig moeten bijwerken.
Hiervoor moet je het volgende doen:
Mogelijk kun je ook het geƫxporteerde csv-bestand gebruiken om kredietsaldo's te importeren in een ander platform, bijvoorbeeld cadeaubonnen.
Zodra de migratie voltooid is, zul je een aantal wijzigingen aan de Loyalty Manager opmerken. Deze wijzigingen reflecteren de functionaliteit van het Loyalty-webportaal.
Zorg dat je een plan hebt voor het omgaan met openstaand krediet voordat je de migratie begint. We hebben hierboven een aantal aanbevolen methodes uiteengezet, maar het belangrijkste om te onthouden is dat je niet meer in de Loyalty Manager kunt bewerken hoeveel krediet je klanten hebben zodra de migratie is voltooid. Inconsistentie bij het uitvoeren van je plan kan ertoe leiden dat sommige klanten hetzelfde krediet meerdere keren gebruiken. Als je ervoor kiest om het krediet terug te betalen en voorafgaand aan de migratie de kredietsaldo's op nul te zetten via de Loyalty Manager, is dit geen probleem.
Zodra je hebt besloten welke methode je wenst te gebruiken voor het omgaan met openstaand krediet, stel je je accountmanager op de hoogte en deze begint het migratieproces.
Hoewel sommige Loyalty-apps worden beheerd in een gedeeld Lightspeed Apple-ontwikkelaarsaccount, is het mogelijk dat je een eigen ontwikkelaarsaccount hebt en hiervoor betaalt. Als dit zo is en de Loyalty-app de enige app is die je beheert, onthoud dan dat je je moet afmelden voor je Apple-ontwikkelaarsaccount nadat je migratie is voltooid om extra kosten te vermijden.