Lightspeed-L Nieuwe klanten aanmaken in Restaurant Manager

Lightspeed-L Nieuwe klanten aanmaken in Restaurant Manager

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Nieuwe klanten aanmaken in Restaurant Manager


In dit artikel

Een nieuwe klant aanmaken
Een opmerking over privacy


Het is mogelijk om een klant aan te maken vanuit zowel Restaurant Manager als Restaurant POS. 

Vanuit Restaurant Manager voegt u handmatig afzonderlijke klanten toe of importeert u een bestaande klantenlijst in bulk. In dit artikel wordt uitgelegd hoe u handmatig een afzonderlijke klant kunt aanmaken vanuit Restaurant Manager. Raadpleeg Klanten importeren of exporteren in Manager voor meer informatie over het handmatig importeren van een CVS-bestand van een klant.

Een nieuwe klant aanmaken

  1. Ga in Restaurant Manager naar GebruikersGebruikers.
  2. Selecteer het tabblad Klanten.
  3. Selecteer Nieuwe klant.
  4. Voer klantinformatie in de velden Klant toevoegen in.
    • Voeg relevante informatie toe, zoals de naam, contactgegevens en geboortedatum van de klant.
    • Om producten aan een klant toe te wijzen, moet u de nieuwe klant opslaan en vervolgens het veld Klant bewerken openen. Raadpleeg Klanten bewerken en verwijderen in Manager.
  5. Selecteer Opslaan.

Afbeelding van modal Klant toevoegen

 

Een opmerking over privacy

Als u klanten aanmaakt in uw Lightspeed Restaurant-account is het belangrijk om de toestemming van de klant te ontvangen voordat u persoonlijke contactgegevens van de klant toevoegt. Het is gangbaar om de naam en relevante contactgegevens van een klant te vragen tijdens een betaling, met name als de klant een frequente bezoeker is of een elektronisch kasticket wil ontvangen. Wat de context ook is, als goede vuistregel geldt: voeg alleen informatie toe die de klant rechtstreeks verstrekt. Raadpleeg Naleving van privacywetgeving en Privacybeleid van Lightspeed.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Gebruikers aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Omtrent klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Tabs en accounts aanmaken voor klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klanten aanmaken en bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klantenfacturen aanmaken in Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.