Lightspeed-L Over printen

Lightspeed-L Over printen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Over printen

In dit artikel

Ondersteunde printers
Papier bijna op?


Er zijn tal van toepassingen voor printers in horecasettings. Printers worden meestal gebruikt voor het printen van kastickets, rapporten, bestelbonnetjes of fiscale gegevens. Bij het kiezen en configureren van een printer is het belangrijk om stil te staan bij het type printopdrachten, de aansluitingen van de printer, de capaciteit van je netwerk en de apparaten waarmee de printer verbinding kan maken.

Raadpleeg Ondersteunde printers hieronder voor meer informatie over het configureren van een printer. 

 Afbeelding van een restaurantkeuken en een kok die naar bestelbonnetjes kijkt

 

Types printopdrachten 

Bij Lightspeed maken we onderscheid tussen verschillende printers, bijvoorbeeld kasticket-, fiscale en bar/keuken-printers. Sommige printers (zoals thermische fiscale en kasticketprinters) kunnen verschillende soorten printopdrachten uitvoeren, terwijl andere bedoeld zijn voor slechts één taak (zoals impactprinters voor de keuken).  

Types printeraansluitingen 

Het configureren van een printer houdt in dat er een verbinding wordt gemaakt tussen je hardwareonderdelen en restaurantsoftware. De stappen van het configuratieproces variëren afhankelijk van het type aansluiting van je printer.

Voor de meest stabiele internetverbinding raden we een LAN-printer aan.  Een LAN-printer staat direct in verbinding met een internetrouter om te communiceren met Lightspeed Restaurant en opdrachten te accepteren.

Lightspeed biedt echter ook ondersteuning voor bepaalde seriële, wifi-, WLAN-, Bluetooth- en USB-printermodellen (hieronder gespecificeerd). Controleer altijd de capaciteit van je netwerk wanneer je onderzoek doet naar een compatibele printeraansluiting voor je bedrijf. 

Een printer verbinden met een iOS-apparaat 

Hoe je de printer verbindt met (een) iOS-apparaat/apparaten hangt af van het type aansluiting van de printer. Bij een LAN- of WLAN-printer moet de printer verbonden zijn met hetzelfde internetnetwerk als het iOS-apparaat. Bij een wifi- en USB-printer moet je een installatieapp downloaden en netwerkinstellingen configureren. Zodra de printer en het apparaat met hetzelfde netwerk verbonden zijn, hoef je alleen de printerinstellingen te bevestigen in Lightspeed Restaurant.

Bluetooth- en USB-printers printen rechtstreeks vanaf de iPad waarmee ze verbonden zijn. Ze kunnen dus vanaf slechts één apparaat per keer printen. Daarom worden ze doorgaans gebruikt bij foodtrucks, mobiele voedselkarren of opstellingen met een enkele iPad.

Een printer verbinden met een computer 

Als je kastickets wilt printen vanuit Restaurant Manager, moet je een kasticketprinter verbinden met een computer. Het is op dit moment niet mogelijk om kastickets te printen vanuit Restaurant Manager op een iOS-apparaat. Voor het verbinden van een printer met een computer moet je het installatiestuurprogramma van de printerfabrikant downloaden en de printer vervolgens toevoegen aan Lightspeed Restaurant. Let op: installatiestuurprogramma‘s kunnen per besturingssysteem verschillen.

 

Ondersteunde printers

FabrikantModelTypeVereisten
Epson

TM-m30

LAN, Kasticket 

  • Stroomkabel
  • Ethernetkabel
  • Thermisch printerpapier  

TM-T88v  

TM-T88vi

Serieel, Fiscaal

LAN, Kasticket

  • Stroomkabel
  • Ethernet- of seriële kabel
  • Thermisch printerpapier

TM-T20  

TM-T20ii  

LAN, Kasticket

Serieel, Fiscaal

  • Stroomkabel
  • Ethernet- of seriële kabel
  • Thermisch printerpapier

TM-U220  

LAN, Keuken

  • Stroomkabel
  • Ethernetkabel
  • Inktlint
  • Niet-thermisch printerpapier
Star Micronics

 

TSP100

TSP100III 

TSP143III

LAN of WLAN, Kasticket

  • Stroomkabel
  • Ethernetkabel
  • Thermisch printerpapier

TSP100III

TSP143III

USB, Kasticket

  • Stroomkabel
  • Thermisch printerpapier
  • Lightning-kabel

TSP650TSP650II 

TSP654IID

LAN, Kasticket

Serieel, Fiscaal

  • Stroomkabel
  • Ethernet- of seriële kabel
  • Thermisch printerpapier

SP700 

SP742

LAN, Keuken
  • Stroomkabel
  • Ethernetkabel
  • Inktcartridge
  • Niet-thermisch printerpapier
TSP654SK LAN, Kasticket (plakpapier)
  • Stroomkabel
  • Ethernetkabel
  • STAR-plakpapier

 

 

Papier bijna op? 

Als je de hoeveelheid printers en papierafval binnen je bedrijf wilt verminderen, dan zijn er een paar elektronische oplossingen die worden ondersteund door Lightspeed. Gebruik ons Kitchen Display System in plaats van een voorbereidingsstationprinter of biedt je klanten elektronische in plaats van papieren kastickets aan.

Afbeelding van recyclingsymbool

 

Lightspeed Kitchen gebruiken in je voorbereidingsstations

Lightspeed biedt een add-on-product genaamd Lightspeed Kitchen, ook bekend als het Kitchen Display System (KDS). Hiermee worden besteltickets die naar je voorbereidingsstation zijn verstuurd weergegeven op een scherm in plaats van geprint op papier. Neem contact op met ons Verkoopteam voor meer informatie over het toevoegen van Lightspeed Kitchen aan je pakket.

 

Elektronische kastickets aanbieden aan je klanten 

Je kunt e-kastickets in plaats van papieren exemplaren aanmaken voor je klanten. Om e-mail-kastickets te versturen, moet je een paar stappen volgen in Restaurant Manager.  Zodra alles is geconfigureerd, kun je klanten vragen of ze liever een elektronisch of een papieren kasticket ontvangen bij hun aankoop. Raadpleeg Elektronische kastickets configureren voor meer informatie over het configureren van e-mail-kastickets. Raadpleeg Elektronische kastickets versturen voor meer informatie over het versturen van een elektronisch kasticket vanuit de POS.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over ondersteunde hardware

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De basisbeginselen van netwerken begrijpen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L DHCP-reservering inschakelen op uw apparaten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Star TSP100IIIWLAN configureren (voor iOS-apparaten)

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Star TSP100LAN/TSP100IIILAN configureren (voor iOS-apparaten)

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.