Aanmaken en wijzigen van betaalmethoden

Aanmaken en wijzigen van betaalmethoden

Onder het menu Betaalmethoden (Setup > Financieel > Betaalmethoden)

Contant

De betaalmethode "Contant" definieert alle contant betalingen en mag slechts eenmalig voorkomen.

CreditCard

De betaalmethode "CreditCard" geldt voor alle kaartbetalingen (zonder koppeling). U kunt deze betaalmethode meerdere malen gebruiken (voor bijvoorbeeld de onderverdeling in de verschillende creditcards en pin methoden).

Debiteur

De betaalmethode "Debiteur" opent de klantenmodule (deze is enkel beschikbaar wanneer u deze module in gebruik heeft). 

Krediet & Waardebonnen

Met deze betaalmethode kunt u transacties met een waardebon of krediet afrekenen.Deze optie is enkel beschikbaar bij gebruik van de waardebonmodule.

Totaal omzet?

Met deze functie geeft u aan of deze betaalmethode tot de omzet behoort of dat dit een interne betaalmethode is (als bijvoorbeeld personeelsverbruik of derving).
Wanneer u deze optie uitschakelt zullen transacties afgerekend met deze betaalmethode niet bij de omzet worden geteld.

 Type

Detineer hier de soort betaalmethode. U heeft hierbij de keuze uit de volgende methoden:

 

Contant Uitsluitend voor contantbetalingen
CreditCard Voor externe kaartlezers en terminals
Debiteur Afrekenen van debiteuren (middels de klantenmodule)
Hotel-API (Ibelsa, Hetras) Boeken op hotelkamer met de Hotel-API
Intern Breuk, personeel - wordt op het Z-Rapport weergegeven maar telt niet in de omzet mee
Protel Boeken op hotelkamer met de hotelsoftware van Protel
Krediet & Waardebonnen Afrekenen van waardebonnen middels de waardebon module

Twint, SumUp, Payworks, Discover Network zijn externe betaalproviders waarmee GASTROFIX rechtstreeks koppeld. Wanneer u over hardware van een van deze aanbieders beschikt heeft u geen extra software nodig en kunt u de betaling via de kassa afhandelen.

 Sorteervolgorde

U kunt hier middels "Drag-en-Drop" de verschillende betaalmethoden op volgorde zetten. De betaalmethode "Contant" zal altijd als eerste zichtbaar zijn.

 

 

    • Related Articles

    • Producten

      Een product bestaat uit een veeltal van informatie, welk u u hier kunt wijzigen. Het wijzigen en toevoegen van producten kunt u snel en eenvoudig doorvoeren met behulp van de invoergrid.    Met de knop "Download XLS" kunt u al uw producten (inclusief ...
    • Aanmaken van een Apple ID

      Om de GASTROFIX App uit de App-Store te downloaden heeft u een Apple ID van Apple nodig. Doorgaans stellen wij u een Apple ID ter beschikking of kunt u uw eigen Apple ID gebruiken. Wanneer u geen Apple ID heeft, of wanneer u deze niet wilt gebruiken ...
    • Klantgegevens toevoegen en wijzigen

      U kunt klanten op alle iPads wijzigen of nieuw toevoegen. De gegevens worden lokaal op de hoofdkassa opgeslagen en vanuit daar met de cloud gesynchroniseerd. Velden welke meerdere waardes kunnen bevatten (zoals bijvoorbeeld telefoon) hebben een “+” ...
    • Deactiveren van producten

      Onder het instellingen menu  bij uw producten beschikt u over de mogelijkheid om ge-deactiveerde producten te verbergen of juist zichtbaar  te maken.  Wanneer u een nieuw product aanmaakt met een PLU nummer welke reeds in gebruik is ontvangt u een ...
    • Waardebonnen activeren en blokkeren

      Open hiervoor op de kassa het "Admin" menu en selecteer de optie "Klanten". Door de betreffende waardebon/ crediteur op te zoeken in het zoekvenster verschijnt na het  opzoeken van de betreffende bon onderin het scherm de opties "Blokkeren" en ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.