Aanmaken van een Apple ID

Aanmaken van een Apple ID

Om de GASTROFIX App uit de App-Store te downloaden heeft u een Apple ID van Apple nodig. Doorgaans stellen wij u een Apple ID ter beschikking of kunt u uw eigen Apple ID gebruiken.

Wanneer u geen Apple ID heeft, of wanneer u deze niet wilt gebruiken kunt u altijd een nieuwe Apple ID aanmaken.

Aanmaken van een Apple ID zonder betaalmethode

In de volgende stappen leggen wij u uit hoe u een Apple ID kunt maken, zonder gebruik te maken van een creditcard of andere betaalmethode.

1. Meld de bestaande Apple ID van uw apparaat af

U kunt de bestaande Apple ID afmelden onder "Instellingen => iTunes en App Store". Klik hier op de gebruikersnaam en kies "Log uit".

2. Open de App-Store en zoek en download een gratis App (bijvoorbeeld GASTROFIX).

3. Klik op "Download" en vervolgens op "Installeer".

4. Er verschijnt een nieuw venster. Klik hier op "Maak nieuwe Apple ID aan".

5. Volg de aanwijzigingen voor het aanmaken de Apple ID op uw scherm.

6. Geef uw e-mailadres en het gewenste wachtwoord op (minimaal 8 karakters, één hoofd- en kleine letter en en minimaal 1 cijfer zijn verplicht). 

7. Kies drie vragen uit en beantwoord deze. De antwoorden hoeven niet te kloppen, maar u dient deze wel weer te kunnen beantwoorden. Let op; de antwoorden zijn hoofdlettergevoelig.

8. Voer vervolgens onder "Optioneel hersteladres" een ander e-mailadres in, zodat u, wanneer u uw wachtwoord vergeet, deze met dit e-mailadres kunt herstellen.

9. Geef uw geboortedatum op. Dit is nodig om te controleren of u oud genoeg bent om een Apple ID aan te maken. 
Klik rechts op "Volgende"

10. U ontvangt nu een bevestigingsmail. Deze mail bevestigd u middels de bijgevoegde link. Vervolgens kunt u de nieuw gemaakte Apple ID gebruiken voor het downloaden en installeren van Apps.

    • Related Articles

    • Aanmaken en wijzigen van betaalmethoden

      Onder het menu Betaalmethoden (Setup > Financieel > Betaalmethoden) Contant De betaalmethode "Contant" definieert alle contant betalingen en mag slechts eenmalig voorkomen. CreditCard De betaalmethode "CreditCard" geldt voor alle kaartbetalingen ...
    • Saldo van een waardebon controleren

      Het saldo van de crediteuren/ waardebonnen wordt in de cloud opgeslagen vanwaar deze automatisch met alle vestigingen wordt gesynchroniseerd. Hierdoor kunnen klanten en waardebonnen bij al uw vestigingen worden gebruikt. De opslag in de cloud zorgt ...
    • Saldo van een waardebon opwaarderen

      Het saldo van waardebonnen en crediteuren kan in de kassa app opgeladen worden.   Open hiervoor het "Admin" menu en selecteer de optie "Klanten". Zoek hiervoor eerst de betreffende waardebon of crediteur op in het zoekvenster, vervolgens klikt u op ...
    • Een overzicht van het dashboard

      In het dashboard vindt u verschillende informatie en mogelijkheden, welke hieronder worden omschreven.  Hier ziet u welke App-versie momenteel op uw iOS apparaten is geïnstalleerd.  Het weer bericht in deze afbeelding is niet meer van toepassing  U ...
    • Deactiveren van producten

      Onder het instellingen menu  bij uw producten beschikt u over de mogelijkheid om ge-deactiveerde producten te verbergen of juist zichtbaar  te maken.  Wanneer u een nieuw product aanmaakt met een PLU nummer welke reeds in gebruik is ontvangt u een ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.