Apparaten beheren

Apparaten beheren

Onder het menu "Hardware" vindt u al uw apparaten (iPads, iPods, etc.), printers en bonlayouts terug.

Apparaten

Hier vindt u alle geregistreerde apparaten (iPads, iPods & iPhone's) en kunt u diverse aanpassingen doorvoeren.

cloud-hardware-apparaten.jpg

circle1.png Met de button + Registreer apparaat kunt u een QR-code laten genereren, welke u met de GASTROFIX App kunt scannen, om zo eenvoudig en snel een nieuw apparaat te koppelen.

circle2.png Onder het apparaat type kunt u aangeven of het apparaat een iPad, iPhone of iPod betreft. Deze instelling wordt normaliter automatisch ingesteld.

circle3.png Bij de kolom naam kunt u het apparaat een naam geven. Wij adviseren om de hoofdkassa altijd het woord "Hoofdkassa" of "Master" mee te geven.

circle4.png De kassa start altijd op met een voorgedefinieerde medewerker, deze kunt u hier aangeven. Deze medewerker wordt standaard ingelogd wanneer de App start, zonder dat hiervoor een PIN-code wordt gevraagd.
Wij adviseren u om de standaard gebruiker "SVP Inloggen" welke geen rechten heeft om op uw kassa te werken te gebruiken, zodat iedereen wordt getriggert om op zijn of haar eigen code te werken.

circle5.png Wanneer u gebruik maakt van verschillende kostenplaatsen kunt u het apparaat hier aan een kostenplaats toewijzen.

circle6.png Wanneer uw apparaat in Check-Out mode werkt wordt hier een vaste tafel toegewezen.

circle7.png Het IP-adres van de hoofdkassa (Master) dient altijd statisch ingesteld te worden, zodat deze niet kan wijzigen. U kunt hier controleren of alle adressen binnen hetzelfde netwerk vallen.

circle8.png De App versie van uw apparaten wordt hier weergegeven. De versies van alle App's dienen identiek te zijn, daar deze anders niet met elkaar kunnen werken.

circle9.png In deze laatste kolom vindt u de volgende actie buttons:

icon-master.png Het ster symbool geeft de hoofdkassa/ master aan

icon-aktiv.pngicon-deaktiviert.png Deze symbolen geven de status van het apparaat aan (actief/ niet actief)

icon-bearbeiten.png Met deze button opent u een nieuwe pagina met extra apparaatinstellingen

icon-l_schen.png Hiermee verwijderd u het apparaat uit uw bedrijf

 

    • Related Articles

    • Configuratie van uw apparaten

      Op uw iPads/ iPods dienen eenmalig een aantal instellingen aangepast te worden. Heeft u uw apparaten via GASTROFIX aangeschaft? Dan mag u deze stappen overslaan.
    • iOS apparaten over een bekabelde LAN verbinding

      In sommige gevallen kan het handig zijn om uw iPad bekabeld aan uw netwerk aan te sluiten. Bijvoorbeeld wanneer er geen WiFi netwerk beschikbaar is of geplaatst mag worden. Vanaf iOS versie 10.0.2 is het mogelijk om iOS apparaten middels een USB ...
    • Kan ik mijn Miura lezer ook op andere apparaten gebruiken?

      Ja, u kunt de Miura lezer ook op andere apparaten gebruiken, zolang u de GASTROFIX app maar gebruikt. De lezer kan echter enkel met uw account worden gebruikt. Verzeker u dat u bent ingelogd met de correcte gebruikersaccount en dat de lezer middels ...
    • Aansluiten van de kabels en apparaten

      et aansluiten van uw kassa werkt vrij eenvoudig. In het onderstaande schema vindt u een praktijkvoorbeeld van de meest gebruikte opstelling. * Let op: De aansluiting van uw kassalade niet met de netwerkpoort van uw printer verbinden! Wanneer u vragen ...
    • Ik gebruik de Miura lezer op meerdere apparaten, maar heb regelmatig verbindingsproblemen

      Het kan voorkomen dat uw apparaat aangeeft dat de kaartlezer middels bluetooth is verbonden, maar dat de verbinding met het apparaat reeds is verbroken. Verwijder in dit geval de bluetooth koppeling onder de instellingen van uw iPad (Instellingen > ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.