iOS apparaten over een bekabelde LAN verbinding

iOS apparaten over een bekabelde LAN verbinding

In sommige gevallen kan het handig zijn om uw iPad bekabeld aan uw netwerk aan te sluiten. Bijvoorbeeld wanneer er geen WiFi netwerk beschikbaar is of geplaatst mag worden.

Vanaf iOS versie 10.0.2 is het mogelijk om iOS apparaten middels een USB adapter aan een bekabeld netwerk te koppelen, zonder dat daar WiFi voor nodig is.

Apparatuur

1x Lightning naar USB-3 adapter
1x USB naar LAN adapter
1x Lightning laadkabel

De Lightning naar USB kabel is een passieve adapter. Dit houdt in dat deze geen stroom doorgeeft aan de aangesloten apparaten. Om uw iOS apparaat alsook de LAN adapter van stroom te voorzien is het noodzakelijk een Lightning laadkabel aan te sluiten.

 

Instellingen

Evenals bij een WiFi netwerk kunt u de IP-instellingen onder het menu instellingen van uw iOS apparaat aanpassen.

Links

Apple Lightning naar USB-3

USB naar LAN adapter

 

    • Related Articles

    • Kan geen verbinding maken met de hoofdkassa (Master)

      Wanneer uw apparaten geen verbinding krijgen met de hoofdkassa (master) kan dit verschillende oorzaken hebben. 1. De hoofdkassa of de slave kassa is met een ander WiFi netwerk verbonden. Controleer of de iPad/ iPod met het kassanetwerk is verbonden. ...
    • Communicatie van de App binnen het Netwerk

      App versie < 3.x De communicatie loopt door een constant geopende poort TCP 3333. Om dit te kunnen waarborgen is een netwerk, welke minimaal VOIP kwaliteit heeft een vereiste. In het optimale geval wordt hierbij gebruik gemaakt van fast roaming zodat ...
    • Apparaten beheren

      Onder het menu "Hardware" vindt u al uw apparaten (iPads, iPods, etc.), printers en bonlayouts terug. Apparaten Hier vindt u alle geregistreerde apparaten (iPads, iPods & iPhone's) en kunt u diverse aanpassingen doorvoeren.  Met de button + ...
    • Configuratie van uw apparaten

      Op uw iPads/ iPods dienen eenmalig een aantal instellingen aangepast te worden. Heeft u uw apparaten via GASTROFIX aangeschaft? Dan mag u deze stappen overslaan.
    • Een overzicht van het dashboard

      In het dashboard vindt u verschillende informatie en mogelijkheden, welke hieronder worden omschreven.  Hier ziet u welke App-versie momenteel op uw iOS apparaten is geïnstalleerd.  Het weer bericht in deze afbeelding is niet meer van toepassing  U ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.