Kan geen verbinding maken met de hoofdkassa (Master)

Kan geen verbinding maken met de hoofdkassa (Master)

Wanneer uw apparaten geen verbinding krijgen met de hoofdkassa (master) kan dit verschillende oorzaken hebben.

1. De hoofdkassa of de slave kassa is met een ander WiFi netwerk verbonden.

  • Controleer of de iPad/ iPod met het kassanetwerk is verbonden. Ga hiervoor naar de instellingen van uw iPad en open het menu "WiFi".
  • Controleer hier of u verbonden met het het kassanetwerk. Doorgaans draagt deze de naam "GASTROFIX_xxxxx".
  • Wanneer u verbonden bent met een ander netwerk klikt u achter de netwerknaam op het blauwe icoontje en kiest u voor de optie "Vergeet dit netwerk". Dit zorgt ervoor dat de iPad niet meer automatisch met dit netwerk maakt.
  • Vervolgens maakt u verbinding met het kassanetwerk en opent u de GASTROFIX App.

 

2. Het IP-adres van de hoofdkassa komt niet overeen met het adres in de backoffice.

  • Controleer eerst het IP-adres van de iPad. Ga hiervoor naar de instellingen van uw iPad en open het menu "WiFi".
    Achter de naam van het kassanetwerk waarmee u verbonden bent klikt u op het blauwe icoontje. Vervolgens opent een nieuw venster met een IP-adres. Normaliter is dient dit adres "192.168.7.41" te zijn (in sommige gevallen kan dit afwijken).
  • Open de backoffice en navigeer naar "Restaurant > Hardware > Apparaten" en verzeker u dat het IP-adres van de hoofdkassa overeenkomt met het adres welke de iPad heeft.
  • Wanneer dit adres niet overeenkomt stelt u het IP-adres op de iPad nieuw in.

 

Meer tips vindt u ook op: https://support.apple.com/nl-nl/HT204051 

    • Related Articles

    • Werken met de rapportages

      Rapportages zijn een esentieel onderdeel bij ieder bedrijf. Hiervoor beschikt de Gastrofix Cloud over een grote verscheidenheid aan rapportages met verschillende filtermogelijkheden. U kunt transacties, omzetten en meldingen uit de app analyseren en ...
    • Wat kan ik met de klantenbinding module?

      Verhoog uw omzet en leer uw gasten beter kennen. Met onze klantenbindingsmodule, met waardebonbeheer, gaat dat wel heel erg makkelijk!   Debiteurbeheer Met de debiteurmodule volgt u de bestedingen van uw debiteuren en boekt u transacties en ...
    • Wat kan ik met de waardebonmodule?

      Leer uw gasten nog beter kennen en verhoog uw omzet. Met onze klantenbindingsmodule, met waardebonbeheer, gaat dat wel heel erg makkelijk!   Waardebonbeheer Waardebonnen zijn een efficiënt hulpmiddel om te zorgen dat uw gasten u vaker bezoeken en om ...
    • Artikelinformatie in de App

      Met behulp van de functie artikelinformatie kunt u in de cloud extra informatie aan een product (bijvoorbeeld ingrediënten, allergenen,  algemene informatie, etc.) toegevoegd worden, welke u in het bestelscherm van de App kunt opvragen. Deze ...
    • Communicatie van de App binnen het Netwerk

      App versie < 3.x De communicatie loopt door een constant geopende poort TCP 3333. Om dit te kunnen waarborgen is een netwerk, welke minimaal VOIP kwaliteit heeft een vereiste. In het optimale geval wordt hierbij gebruik gemaakt van fast roaming zodat ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.