Inrichten van de Zapper koppeling

Inrichten van de Zapper koppeling

Wanneer u de Zapper koppeling heeft geactiveerd is het noodzakelijk om uw Zapper gegevens vast te leggen.
Neem contact op met de supportafdeling van Zapper wanneer u deze gegevens niet heeft of wanneer deze niet werken.

Zapper account

Uw Zapper gegevens bestaan uit:

  • Zapper Merchant ID
  • Zapper Site ID

U kunt deze gegevens invoeren onder de het “instellingen” gedeelte van uw cloud (Setup > Restaurant > [Uw Restaurant] > Instellingen > Zapper instellingen).

Promotionele afbeelding

Om Zapper optimaal te gebruiken adviseren wij om het gebruik van de promotionele afbeelding welke automatisch op al uw rekeningen met een andere betaalmethode (bijvoorbeeld contant) wordt afgedrukt. Na het ontvangen van de rekening wordt uw gast extra gemotiveerd om alsnog met Zapper te betalen.

U kunt de promotionele afbeelding toevoegen onder het “instellingen” (Setup > Restaurant > [Uw Restaurant] > Instellingen > Zapper instellingen) gedeelte van uw cloud.

Hier kunt u de promotionele afbeelding in het PNG formaat uploaden (aanbevolen grote: 512x512px.) onder de tweede optie (“Promotionele afbeelding”). Na het uploaden van de afbeelding middels de “Upload” button, kunt u uw wijzigingen opslaan met behulp van de “opslaan” knop onderaan de pagina.


Tip!
In de bijlage van dit artikel vindt u een aantal afbeeldingen welke u kunt gebruiken als “promotionele afbeelding”.

Betaalmethode

Voor het in-gebruik nemen van Zapper dient u nu enkel nog de betaalmethode voor Zapper aan te maken. Dit kan onder het “Financiële” gedeelte van de backoffice (Setup > Financieel > Betaalmethoden).

 

    • Related Articles

    • Het activeren van de Zapper integratie

      Om betalingen met Zapper op uw kassa te activeren dient u de koppeling met Zapper eerst eenmalig in de cloud-backoffice te activeren. Dit kunt u doen in onder de restaurant-instellingen in uw backoffice (Setup > Restaurant > [Uw restaurant] > Opties ...
    • Contante betaling met Zapper afrekenen

      Wanneer uw gast niet op de hoogte is van Zapper betalingen en  bijvoorbeeld contant wou betalen, bevat de contantrekening een Zapper QR-Code (offline aangemaakt) en de promotionele afbeelding. In dit geval is de betaling in eerste instantie ...
    • Inrichting van de SumUp koppeling

      Om de koppeling met SumUp te activeren meldt u zich in de GASTROFIX cloud aan. Navigeer vervolgens naar het menu "Setup > Financieel" en kies de optie "Betaalmethoden". De betaalmethoden PIN en creditcard staan standaard ingesteld als type ...
    • Betalen met Zapper

      Wanneer uw gast al vaker met Zapper heeft betaald of aangeeft met Zapper te willen betalen, is het betaalproces erg vanzelfsprekend. In het betaalscherm (onafhankelijk of u de restaurant-versie of de check-out-versie gebruikt) kiest u de Zapper ...
    • Afhandeling van fooien bij een Zapper betaling

      Normaliter kan de medewerker bij het afrekenproces de fooi aangeven. Met Zapper kan de gast ook zelf een fooi aangeven in de Zapper App. Zelfs wanneer de medewerker de fooi niet alvorens het betaalproces te starten aangeeft, zal Zapper het fooi ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.