Lightspeed-K Omzetgroepen toevoegen

Lightspeed-K Omzetgroepen toevoegen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Voeg omzetgroepen toe om soortgelijke items te ordenen en categoriseren voor belasting-, print- en rapportagedoeleinden. Je kunt bijvoorbeeld een omzetroep Alcohol aanmaken om hetzelfde belastingprofiel en productiecentrum toe te passen op alle alcoholische dranken.
  1. - Log in bij je backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Selecteer in het hoofdnavigatiemenu Menubeheer > Omzetgroepen.
  3. - Klik op Een omzetgroep toevoegen.
  4. - Voer de vereiste informatie voor de omzegroep in, zoals de naam en het belastingprofiel. Zie de tabel Instellingen omzetgroep voor meer informatie over elk veld.
  5. - Klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
  6. Voeg nieuwe items toe of bewerk bestaande items om de omzetgroep eraan toe te wijzen.


Instellingen omzetgroep

Naam instellingBeschrijving
NaamNaam van de omzetgroep die in de backoffice verschijnt.

Boekhoud-ID

(optioneel)

Referentienummer dat wordt gebruikt voor integraties met boekhoudsystemen en property management systems (PMS). Zorg er bij het configureren van een integratie voor dat de boekhoud-ID in de backoffice overeenkomt met de ID die in de integratie wordt gebruikt.
BelastingprofielBepaalt het belastingprofiel dat wordt toegepast op items in de omzetgroep.

Statistiekgroep

(optioneel)

Met statistische groepen kun je items in specifiekere categorieën sorteren voor rapporten zoals het productmixrapport. Statistische groepen zijn flexibeler dan omzetgroepen, omdat ze niet gebonden zijn aan belastingen of productiecentra.

Voor items in deze groep moeten gebruikers het aantal couverts invoeren

(optioneel)

Als deze instelling is ingeschakeld, zal de POS het personeel vragen het aantal couverts of gasten in te voeren wanneer een item in deze omzetgroep naar de keuken wordt gestuurd. Zo kun je gegevens verzamelen over het aantal geserveerde maaltijden. Als je voor alle tafelorders een couvertaantal wilt eisen, schakel je in plaats daarvan Couvertaantal opvragen in op een vloerplan.

Belangrijk: Om bij gebruik van deze instelling het verzoek om het couvertaantal zien, moet je Rekeningen zonder couverts toestaan uitschakelen en het Standaard aantal covers voor nieuwe rekeningen instellen op 0 in de apparaatconfiguratie. Het verzoek verschijnt dan bij de naamgeving van een bestelling met behulp van de knop Rekeningnaam.

Productiecentrum

(optioneel)

Een productiecentrum bepaalt welke printer(s) bestelbonnen printen voor items in deze omzetgroep. Productiecentra bepalen ook bepaalde printinstellingen voor bestelbonnen, zoals de lettergrootte.

Secundair productiecentrum

(optioneel)

Met een secundair productiecentrum worden items in deze omzetgroep in een klein lettertype geprint op bestelbonnen voor andere items die naar het productiecentrum worden gestuurd. Dit verbetert de communicatie tussen verschillende delen van de keuken waar items worden klaargemaakt.

Klik voor een voorbeeld


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over omzetgroepen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Omzetgroepen bewerken en verwijderen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Items toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekeningprofielknoppen toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Gebruikersshifts toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.