Lightspeed-K Barcodes aan items toewijzen

Lightspeed-K Barcodes aan items toewijzen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

In dit artikel

  1. Handmatig barcodes toewijzen in de backoffice
  2. Handmatig barcodes toewijzen op de POS
  3. Barcodes in bulk toewijzen in de backoffice

Je kunt handmatig een barcode aan een item toewijzen in je backoffice of op de POS. Als je veel barcodes moet toewijzen aan bestaande items, kun je deze in bulk uploaden naar de backoffice.

Handmatig barcodes toewijzen in de backoffice

  1. Log in op de backoffice van de K-Series.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Menubeheer > Items. 
  3. Zoek het item met behulp van de zoekbalk en klik erop om deze te bewerken onder het tabblad Acties.
  4. Ga naar het veld Barcode en voer de barcode van het item in. De barcode moet in EAN13-formaat zijn.
  5. Klik op Opslaan.

Handmatig barcodes toewijzen op de POS

In plaats van barcodes handmatig in te voeren in backoffice, kun je ze scannen en per item toewijzen op de POS. Als je hulp nodig hebt bij het aansluiten van je barcodescanner, ga dan naar ons artikel Over barcodescanners en selecteer de handleiding voor je scannermodel.



  1. Klok in op de POS en navigeer naar het Kassascherm.
  2. Houd een item ingedrukt totdat het venster itemdetails verschijnt.
  3. Tik op Barcode.
  4. Scan de barcode. Er verschijnt een pop-up die bevestigt dat de barcode nu aan het item is gekoppeld.
  5. Tik op OK.
  6. Opmerking: Er moet een barcodescanner op je apparaat zijn aangesloten, anders verschijnt de barcodeknop niet in het venster met de itemdetails.
  7. Barcodes in bulk toewijzen in de backoffice

    Als je al items in de backoffice hebt staan, kun je aan deze items barcodes toewijzen met een bulkupdate. Exporteer eerst een inventarisspreadsheet uit je backoffice en voer de barcodes in de kolom Barcode in. Importeer vervolgens de spreadsheet terug in de backoffice.

  8. Opmerking: Als je nieuwe items uploadt, kopieer dan dit importsjabloon, voeg een kolom met barcodes toe aan het spreadsheet en volg de instructies in ons artikel Importeren en exporteren van items.

  9. Log in op de backoffice van de K-Series.
  10. Ga in het navigatiemenu naar Menubeheer > Items.
  11. Klik op Exporteren en selecteer Exporteren naar MS Excel in het vervolgkeuzemenu.
  12. Voer in de kolom Barcode de barcode in voor elk item in EAN13-formaat.
  13. Sla de spreadsheet op en importeer hem in de backoffice. Volg voor hulp bij het opslaan en importeren van de spreadsheet de instructies in ons artikel Importeren en exporteren van items.

    K-Series Support
    Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
    Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
    Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
    Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
    Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
      • Related Articles

      • Lightspeed-K Items bewerken

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Importeren en exporteren van items

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Items toevoegen

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Over items (Producten)

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Items uitschakelen en weer inschakelen

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

      Remote Support

      Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.