Lightspeed-K Items bewerken

Lightspeed-K Items bewerken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

In dit artikel

  1. Itemdetails bewerken
  2. Meerdere items tegelijk bewerken
  3. Itemdetails bewerken
  4. Itemdetails begrijpen

Zodra items zijn aangemaakt in Lightspeed Restaurant, kun je ze altijd aanpassen vanuit je backoffice om details bij te werken, zoals de prijs of omschrijving van het item.

Wij ondersteunen momenteel twee versies van de Items-pagina voor Lightspeed Restaurant K-Series: Items-pagina 2.0 en Items-pagina (oudere versie).

Lightspeed Restaurant-accounts die na maart 2023 worden aangemaakt, hebben standaard Items 2.0 ingeschakeld. Bestaande accounts zullen de Items-pagina (oudere versie) blijven gebruiken, maar zullen op een later tijdstip worden gemigreerd naar de nieuwere versie.

Om erachter te komen welke versie van de items-pagina je gebruikt, raadpleeg de schermafbeeldingen in dit artikel en controleer of ze overeenkomen met wat er in je backoffice staat.

Selecteer de versie van je items-pagina om de configuratiestappen te filteren.


Items page 2.0

Er zijn twee manieren om items te bewerken. Je kunt de items direct in de tabel bewerken door het relevante veld te selecteren en te bewerken, of je kunt op de Naam  van het item klikken om naar de Details pagina van het item te gaan. Optioneel kun je ook klikken op de ellips  in de rij van een item en Bewerken selecteren in het vervolgkeuzemenu.

Itemdetails bewerken

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Menubeheer > Items.
  3. Bewerk items op een van de volgende twee manieren:
    • Bewerk items direct in de tabel door op het relevante veld te klikken of het potloodpictogram  ernaast te selecteren. Opmerking: Als er een caret  naast een veld staat, verschijnt er een vervolgkeuzemenu waarmee je de iteminformatie kunt bijwerken.
      hospo-edit-in-table.png
    • Bewerk items vanaf de pagina Itemdetails door te klikken op de Naam  van het item of door te klikken op de ellips  in de rij van een item en Bewerken te selecteren in het vervolgkeuzemenu.
      Screenshot_2023-04-12_at_2.50.26_PM.png
  4. Breng de vereiste wijzigingen aan. Zie Itemdetails begrijpen voor informatie over wat kan worden bewerkt.
  5. Klik op de knop Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
Afhankelijk van je accounttoestemmingen zijn sommige acties mogelijk niet beschikbaar of vereisen ze extra stappen.

Meerdere items tegelijk bewerken

Als je meerdere items moet archiveren of de deelstatus van meerdere items moet updaten, dan kun je deze acties op meerdere items tegelijk uitvoeren:
  1. Klik op de Items pagina op de selectievakjes  in de meest linkse kolom van de itemtabel voor de items die je wilt bewerken. Opmerking: Als je op de selectievakjes naast de kolom Naam klikt, worden alle items op de pagina geselecteerd.
  2. Klik op Acties.
  3. Selecteer Archiveren of Status voor delen toewijzen in het vervolgkeuzemenu. restaurant-edit-multiple-items.png
  4. Voltooi je beslissing op het volgende scherm. Opmerking: Als de items zijn gekoppeld aan een menu, groep of combo, worden ze door het archiveren ook verwijderd uit deze groepen op alle bedrijfslocaties.

Legacy Items page

Er zijn twee manieren om items te bewerken. Je kunt de invoer rechtstreeks in de tabel bewerken door ze te selecteren en te bewerken, of je kunt de knop Bewerken naast het betreffende item gebruiken om gedetailleerde wijzigingen aan te brengen.

Itemdetails bewerken

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Menubeheer > Items.
  3. Werk de invoer rechtstreeks in de tabel bij door erop te klikken of klik op de knop Bewerken naast het betreffende item.
  4. Breng de vereiste wijzigingen aan. Zie Itemdetails begrijpen voor informatie over wat kan worden bewerkt.
  5. Klik op de knop Opslaan om de wijzigingen op te slaan.

Restaurant-BO-Editing-Items.png


Itemdetails begrijpen

De opties in de onderstaande tabel zijn alleen beschikbaar wanneer je bestaande items bewerkt nadat je op Bewerken hebt geklikt. Voor meer informatie over de andere itemdetails die je kunt wijzigen, ga je naar ons artikel Items toevoegen.

Nadat je deze instellingen hebt gewijzigd, mag je niet vergeten je wijzigingen op te slaan en je POS-apparaat opnieuw te laden.
ItemdetailBeschrijving
Zet een teller op dit item om de beschikbare hoeveelheid te beperken

Indien ingeschakeld, verschijnt er een teller op de itemknop op je POS, en kun je vanaf je apparaat verkoopbeperkingen op een item toevoegen.

item-counter.png

Als deze instelling is ingeschakeld, gebruik dan de volgende stappen om een verkoopbeperking in te stellen.

  1. Zoek de knop voor dit item op het POS-apparaat.
  2. Tik op de knop en houd deze ingedrukt totdat de itemdetails verschijnen.
  3. Tik op verkoopbeperking.
  4. Voer de maximale hoeveelheid in die voor verkoop beschikbaar is.
  5. Tik op Verkoopbeperking toepassen om te eindigen.

Screen_Shot_2022-09-22_at_3.49.21_PM.png

De hoeveelheid van dit item kan in fracties worden gesplit Indien ingeschakeld, kunnen items in fracties worden gesplit door een getal op het toetsenbord in te voeren, zoals 0,33. De prijs van het item wordt dienovereenkomstig aangepast.
Groepsproductie-instructies op de agendaProductie-instructies worden gegroepeerd wanneer hetzelfde item meerdere keren wordt besteld.
Verkrijg de prijs van dit item tijdens runtime van een extern apparaat

De prijs van dit item wordt verkregen via een externe weegschaal. Je kunt het gewicht van het item echter handmatig invoeren op de POS om de bijbehorende prijs te krijgen, zelfs zonder weegschaal.

Opmerking: weegschaalintegraties zijn een oude functie en onze supportteams kunnen hier momenteel niet mee helpen.

Verkrijg de hoeveelheid van dit item tijdens runtime van een extern apparaat

De hoeveelheid van dit item wordt verkregen via een externe weegschaal.

Opmerking: weegschaalintegraties zijn een oude functie en onze supportteams kunnen hier momenteel niet mee helpen.

Door gebruiker ingevoerde itemnaamWanneer deze optie is ingeschakeld, zal het toevoegen van dit item aan een verkoop in de Restaurant POS de gebruiker vragen de naam van het item handmatig in te voeren.

Productiecentrum

Selecteer de productiecentra waar dit item moet worden geprint. Wanneer voor dit item een bestelling wordt geplaatst, wordt het automatisch geprint bij de gespecificeerde productiecentra.
Secundair productiecentrumSelecteer secundaire productiecentra waar dit item moet worden geprint. Wanneer voor dit item een bestelling wordt geplaatst, wordt het automatisch geprint bij de gespecificeerde productiecentra.
BarcodeAls je labels aan je item hebt toegevoegd, kun je hier het barcodenummer vermelden.
Item dat wordt toegevoegd aan de gang

Selecteer aan welke gang dit item wordt toegevoegd. Als een item bijvoorbeeld beperkt is tot de 3e gang, zal het altijd in Gang 3 staan. Als er geen Gang 3 is, zal het POS er een aanmaken wanneer je dit item toevoegt aan een verkoop.

Indien ingesteld op 'Vrij' (standaard), wordt het item ingevoegd in de actieve gang.

Aantal gangen voor dit item

Dit item verschijnt op de productiebonnen voor volgende gangen met een opmerking om aan te geven dat het wordt vervolgd. Schakel deze optie in als een item in een gang wordt geserveerd en in de volgende gang wordt voortgezet.

number-of-courses-for-this-item.png


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Items toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over items (Producten)

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Items in verschillende talen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Barcodes aan items toewijzen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Importeren en exporteren van items

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.