Lightspeed-K Bedrijfsrapport (NoAm)

Lightspeed-K Bedrijfsrapport (NoAm)

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Bedrijfsrapport (NoAm)

In dit artikel

  1. Toegang tot het Bedrijfsrapport
  2. Inzicht in het bedrijfsrapport
⚠️ Deze instructies gelden alleen voor de Noord-Amerikaanse (NoAM) versie van dit rapport.

Het Bedrijfsrapport behoort tot de meest bezochte rapporten van Lightspeed Restaurant. Het biedt een snel overzicht van de inkomsten, bedrijfsactiviteiten en andere financiële informatie, waaronder verkopenOmzetBelastingen, verleende Kortingen en meer. Raadpleeg de tabellen in dit artikel voor volledige informatie over wat er is opgenomen. Gebruik het Bedrijfsrapport om snel de prestaties van je restaurant te beoordelen en op de hoogte te blijven van je verkopen.

Toegang tot het Bedrijfsrapport

Het Bedrijfsrapport openen en genereren:

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. - Selecteer Rapporten Rapporten in het navigatiemenu.
  3. - Klik op Bedrijfsrapporten in de sectie Verkooprapporten.
  4. - (Optioneel) Om specifieke gegevens op het rapport te zien, organiseer je het rapport volgens je voorkeur op Omzetgroep (standaard) of Categorie.
  5. - (Optioneel) Gebruik het vervolgkeuzemenu en het kalenderpictogram om de tijdsperiode van het rapport te wijzigen.
  6. - Klik op Rapport printen om een pdf-versie van het rapport te downloaden.
  7. - (Optioneel) Download een CSV-bestand van een rapport door op Exporteren naar CSV te klikken, je besturingssysteem te selecteren (Mac of PC) en op Exporteren te klikken.
Gratis aangeboden items vallen niet onder Verkopen of Omzet en zijn niet belast.
business_report_2.0__2_.png

Inzicht in het bedrijfsrapport

Zie de onderstaande tabel voor een beschrijving van de verschillende secties van het Bedrijfsrapport.

Rapportsecties

RapportsectieBeschrijving
OverzichtEen eenvoudig overzicht van transacties, inclusief de totale inkomsten, geïnde belasting en afschrijvingen. Verkopen uitgevoerd door POS-gebruikers in training worden in deze sectie op een afzonderlijke regel, Totaal training, getotaliseerd.
RekeningenTotaalbedrag van de geopende, betaalde, gecorrigeerde en geannuleerde cheques.
GeldrapportTotaal ontvangen, uitgegeven en als fooi ontvangen contanten. Bovendien toont deze sectie de activiteit in de kassalade, met inbegrip van wisselgeld dat in en uit de kassalade is gegaan.
VerkoopTotale verkopen uitgesplitst per item. Items worden gegroepeerd op basis van of het rapport is georganiseerd per Omzetgroep of Categorisch.
OntvangstenGeïnde betalingen. Opmerking: het is mogelijk dat de totale omzet niet overeenkomt met de totale verkopen als er openstaande, onbetaalde bestellingen zijn.
KortingenDe verschillende kortingen die werden gebruikt. In deze sectie wordt onderscheid gemaakt tussen de uitgegeven hoeveelheid (Aant.) en het aantal rekeningen (Rek) of cheques die deze korting hebben gekregen.
BtwDe verschillende belastingtarieven en het bedrag van de geïnde belasting.

Wat nu?

De volgende rapporten zijn aanvullende verkooprapporten:

Productrapporten tonen een overzicht van de verkochte producten voor de geselecteerde tijdsperiode, ingedeeld naar Totaal, Afgeprijsd, Aangeboden, Verlies, Retour, Transactie, Marge en Kosten.

Productmixrapport geeft een overzicht van de productverkoop, uitgesplitst naar omzetgroepen, rekeningprofielen, statistische categorieën en producten.

In het Shiftperioderapport worden de bruto (verkopen) en netto resultaten (omzet) uitgesplitst naar rapportageperiode.

Personeelsrapporten tonen verkoopgegevens voor elk personeelslid dat de POS tijdens de geselecteerde tijdsperiode heeft gebruikt.

Apparaatrapporten tonen verkoopgegevens voor elk POS-apparaat dat gedurende de geselecteerde tijdsperiode is gebruikt.

Uurstatistieken toont het brutoverkoopbedrag per dag van de week in de geselecteerde tijdsperiode.

Rapporten sms-berichten tonen alle aangepaste notities die gedurende de geselecteerde periode op het POS-apparaat zijn ingevoerd.

KDS-statistieken toont het aantal bereide producten, de snelste, langzaamste en gemiddelde bereidingstijd, en de totale tijd die nodig was om de items te bereiden.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over verkooprapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bedrijfsrapport (EMEA)

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Periodieke rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.