Lightspeed-K Bestelprofielen aanmaken en personaliseren

Lightspeed-K Bestelprofielen aanmaken en personaliseren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Bestelprofielen aanmaken en personaliseren

In dit artikel

  1. Bestelprofielen aanmaken
  2. Bestelprofielen aanpassen
  3. Bestelprofielen delen

Maak en personaliseer Order Anywhere-bestelprofielen om de bestelervaring van je klanten vorm te geven. Afhankelijk van het profiel dat je selecteert. kunnen klanten bestellen voor afhalen, voor aan tafel of gewoon online door je menu bladeren.

Bestelprofielen aanmaken

Het type bestelprofiel dat je aanmaakt, bepaalt de interactie die je klanten zullen hebben met Order Anywhere. Afhaalprofielen stellen klanten in staat om meeneem- of afhaalbestellingen te plaatsen voordat ze naar je restaurant komen. Tafelprofielen stellen klanten in staat om in jouw restaurant te bestellen, en met menubladerprofielen kunnen je klanten je menu online te bekijken.

Zo maak je een bestelprofiel aan:

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
  2. - Ga in het navigatiemenu naar Mijn profielen.
  3. - Klik op Profiel aanmaken.K-series-OA-profiles-create-profile.png
  4. - Selecteer een besteltype door op een van de tegels te klikken.
  • Afhalen: Met afhaalprofielen kunnen klanten meeneem- of afhaalbestellingen plaatsen voordat ze naar je restaurant komen. Klanten kunnen ervoor kiezen hun bestelling zo snel mogelijk op te halen of deze in te plannen voor een latere datum of tijd.
  • Bestellen aan tafel: met de profielen voor bestellen aan tafel kunnen klanten die in je restaurant komen eten bestellingen plaatsen.
  • Menu: met menubladerprofielen in combinatie met Scannen en betalen kunnen klanten je menu online bekijken in de Order Anywhere-app, zonder een bestelling te plaatsen.K-series-OA-profiles-new-profiles-tiles.png
  • Voer een naam in voor het profiel.
  • Selecteer een menu in het vervolgkeuzemenu Profielmenu.K-series-OA-profiles-new-profiles-name.png
  • Klik op Aanmaken.
  • Zodra je klaar bent met het aanmaken van bestelprofielen, kun je de bestelprofielen personaliseren.

    Bestelprofielen aanpassen

    Nadat je de bestelprofielen hebt aangemaakt, kun je ze personaliseren voor jouw restaurant met behulp van de instellingen. De instellingen variëren afhankelijk van het profieltype dat je zojuist hebt aangemaakt. Klik op het bijbehorende typetabblad voor meer informatie over het aanpassen van bestelprofielen.

    Betalingen moeten worden ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de betaalinstellingen zichtbaar worden in bestelprofielen




    AFHALEN:

    Afhaalprofielen aanpassen

    1. - Klik op het tabblad Details en vul de juiste gegevens in.
    • Menu dat bij dit profiel wordt gebruikt: selecteer in het vervolgkeuzemenu het menu dat wordt gekoppeld aan dit profiel.
    K-series-OA-profiles-pickup-details.png

    TAB1:
    - Klik op het tabblad Afhaalinstelllingen en vul de juiste gegevens in.

    TAB2:
  • Limiet voor vooruitbestellen: Selecteer hoelang van tevoren klanten bestellingen kunnen plaatsen door te klikken op de duur (alleen zo snel mogelijk, alleen dezelfde dag, of één tot zeven dagen vooruit) in het vervolgkeuzemenu. Als Vooruitbestellen is ingeschakeld, kun je de tijdvakken aanpassen door de instellingen bij Duur tijdvak en Bestellingen per tijdvak te wijzigen.
  • Duur tijdvak: selecteer de lengte van elk beschikbaar tijdvak voor bestellingen.
  • Bestellingen per tijdvak: voer hier het maximumaantal toegestane bestellingen binnen elk tijdvak in. K-series-OA-pickup-settings-custom-time-slots.png
  • (Alleen Noord-Amerika) Afhalen op de stoep: schakel dit in om afhalen op de stoep te activeren zodat klanten kunnen vragen om hun bestelling naar hun auto te brengen wanneer ze deze op komen halen.
  • (Optioneel) Opmerking toevoegen: voeg een opmerking toe die wordt weergegeven in de bevestiging aan de klant.K-series-OA-profiles-pickup-pickup-settings.png

  • TAB3:
    - Klik op het tabblad Betaling en vul de juiste gegevens in.

    TAB4:
  • Betaling in het restaurant: Schakel dit in om betaling in het restaurant te activeren en selecteer welke betaalmethoden je aanbiedt. Om te bewerken welke betaalmethoden je aanbiedt, klik je op Toevoegen en selecteer je jouw gewenste betaalmethode in het menu.
  • Online betalingen: schakel dit in om online betalingen via Lightspeed Payments of Stripe te activeren
  • K-series-OA-profiles-pickup-payment-settings.png

  • TAB5:
    - Klik op het tabblad Kassa-instellingen en vul de juiste gegevens in.

    TAB6:
  • Opmerking van de klant: geef klanten de mogelijkheid om een opmerking toe te voegen bij het betalen, bijvoorbeeld als ze een van de items zouden willen aanpassen of om een vervangend item willen vragen.
  • Fooien: Geef klanten de mogelijkheid om een fooi toe te voegen aan het totaalbedrag. Om de fooienopties die je aan je klanten geeft te bewerken, klik je op Toevoegen en selecteer je de gewenste fooienpercentages.
  • Opt-in voor bestek: schakel in om klanten de mogelijkheid te geven bestek aan te vragen bij hun bestelling.
  • K-series-OA-profiles-pickup-checkout-settings.png


    TAB7:
    - Klik op het tabblad Besteltijden en vul de juiste gegevens in.

    TAB8:
    Openingstijden voor online bestellen: Schakel dit in om de huidige openingstijden van je restaurant te overschrijven zodat klanten tijdens een specifieke tijdsperiode kunnen bestellen. Klik op de dagen waarop je uren voor online bestellen wilt activeren. Selecteer vervolgens het tijdsbestek waarvoor je online bestellen beschikbaar wilt maken. Om meerdere online bestelshifts toe te voegen, klik je op Shift toevoegen en stel je de openingstijden voor online bestellen weer in.K-series-OA-profiles-pickup-ordering-hours.png
    TAB9:
    - Klik op Opslaan.

    TAFEL:

    Profielen voor bestellen aan tafel aanpassen:

    1. Klik op het tabblad Details en vul de juiste gegevens in.
    • Menu dat bij dit profiel wordt gebruikt: selecteer in het vervolgkeuzemenu het menu dat wordt gekoppeld aan dit profiel.K-series-OA-profiles-table-details.png
    TAB11:
    - Klik op het tabblad Betaling en vul de juiste gegevens in.

    TAB12:

  • Betaling in het restaurant: Schakel dit in om betaling in het restaurant te activeren en selecteer welke betaalmethoden je aanbiedt. Om te bewerken welke betaalmethoden je aanbiedt, klik je op Toevoegen en selecteer je jouw gewenste betaalmethode in het menu.
  • Online betalingen: schakel dit in om online betalingen via Lightspeed Payments of Stripe te activeren.K-series-OA-profiles-table-payment-settings.png
  • TAB13:
    - Klik op het tabblad Kassa-instellingen en vul de juiste gegevens in.

    TAB14:
  • Fooien: Geef klanten de mogelijkheid om een fooi toe te voegen aan het totaalbedrag. Om de fooienopties die je aan je klanten geeft te bewerken, klik je op Toevoegen en selecteer je de gewenste fooienpercentages.
  • Contactgegevens van klanten: schakel de velden in met de contactgegevens die je van je klanten wilt verzamelen bij de kassa (e-mailadres, voornaam, achternaam en telefoonnummer).
  • (Optioneel) Klik op het vakje Instellen als verplicht naast een ingeschakeld contactgegevensveld om ervoor te zorgen dan klanten hun contactgegevens moeten invullen voordat zij hun bestelling kunnen indienen.K-series-OA-profiles-table-checkout-settings.png
  • TAB15:
    - Klik op het tabblad Besteltijden en vul de juiste gegevens in.

    TAB16:
    Openingstijden voor online bestellen: Schakel dit in om de huidige openingstijden van je restaurant te overschrijven zodat klanten tijdens een specifieke tijdsperiode kunnen bestellen. Klik op de dagen waarop je uren voor online bestellen wilt activeren. Selecteer vervolgens het tijdsbestek waarvoor je online bestellen beschikbaar wilt maken. Om meerdere online bestelshifts toe te voegen, klik je op Shift toevoegen en stel je de openingstijden voor online bestellen weer in.K-series-OA-profiles-table-ordering-hours.png
    TAB17:
    - Klik op Opslaan.

    Door het menu bladeren:

    Een menubladerprofiel aanmaken:

    1. Klik op het tabblad Details en vul de juiste gegevens in.
    • Menu dat bij dit profiel wordt gebruikt: selecteer in het vervolgkeuzemenu het menu dat wordt gekoppeld aan dit profiel.K-series-OA-profiles-menu-browsing-details.png
    TAB19:
    - Klik op Opslaan.


    Zodra je klaar bent met het aanpassen van je bestelprofielen, kun je je bestelprofielen delen door je eigen QR-codes te genereren en door de link naar je website te delen.

    Bestelprofielen delen

    Deel je bestelprofielen met je klanten nadat je ze hebt aangemaakt en gepersonaliseerd. Met je eigen QR-codes en de link naar je website kunnen klanten naar je Order Anywhere-pagina gaan om zowel in het restaurant als daarbuiten bestellingen te plaatsen, of je menu te bekijken wanneer ze hun volgende bezoek plannen.

    Je eigen QR-codes genereren

    Klanten kunnen handig bestellingen plaatsen door de QR-code van je bestelprofiel te scannen met de camera van hun mobiele telefoon of tablet. Genereer unieke QR-codes voor je profiel, print ze en zet ze op je menu's of borden zodat klanten makkelijk naar je Order Anywhere-pagina kunnen gaan.

    1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
    2. - Ga in het navigatiemenu naar Mijn profielen.
    3. - Klik op de naam van het bijbehorende profiel waarvoor je QR-codes wilt genereren.
    4. - Klik op QR-codes genereren.K-series-QR-codes.png
    5. - Vul de juiste gegevens in afhankelijk van het besteltype van het profiel.
    • Rangschik de QR-code, koptekst en het logo: selecteer of je de QR-code verticaal of horizontaal wilt weergeven.
    • Personaliseer de koptekst: Schrijf de tekst die je op je QR-codes wilt weergeven. Bijvoorbeeld: "Scan om door het menu te bladeren, te bestellen en te betalen!"
    • (Alleen voor tafel- en menubladerprofielen) Tafelnummer weergeven: schakel in om het tafelnummer weer te geven.
    • Logo van het restaurant weergeven: schakel in om het logo van het restaurant weer te geven.
    • Kies een lettertype: selecteer in het vervolgkeuzemenu welk lettertype je wilt gebruiken.
    • Kies een achtergrondkleur: selecteer welke achtergrondkleur je wilt gebruiken uit de beschikbare opties.K-series-generate-QR-code-table.png
  • Klik op Volgende.
  • Vul de juiste gegevens in afhankelijk van het besteltype van het profiel.
    • (Alleen voor tafel- en menubladerprofielen) Vloerplan: selecteer het relevante vloerplan voor je QR-codes.
    • Instellingen exporteren: selecteer in welk bestandsformaat je de QR-codes wilt exporteren.
    • Formaat: selecteer in het vervolgkeuzemenu welk formaat je wilt gebruiken voor de QR-codes.
  • Klik op Exporteren.K-series-export-QR-codes.png
  • (Alleen voor tafel- en menubladerprofielen) De QR-codes printen
  • Zet de QR-codes op de bijbehorende tafel, een fysiek afhaalmenu of op je websites zodat klanten ze kunnen scannen.
  • Deel je afhaal- en menubladerprofielen in Order Anywhere door een speciale knop op je website te zetten of de link naar je website te delen op sociale media.

    1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
    2. - Ga in het navigatiemenu naar Mijn profielen.
    3. - Klik op de naam van een bestaand profiel.
    4. - Klik op de knop Kopiëren naar klembord naast de link naar je website.
    5. - Voeg de link naar je website toe aan klantgerichte pagina's, zoals fysieke menu's of je sociale media.

    K-Series Support
    Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
    Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
    Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
    Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
    Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

      • Related Articles

      • Lightspeed-K Een bonusprogramma aanmaken

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Een menubladerprofiel aanmaken

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Lightspeed Delivery configureren

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
      • Lightspeed-K Twint

        K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

      Remote Support

      Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.