Lightspeed-K Configuratie-instellingen aanpassen

Lightspeed-K Configuratie-instellingen aanpassen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Configuratie-instellingen aanpassen

In dit artikel

  1. Belastinginstellingen
  2. Bedrijfsinstellingen
  3. Configuratie instellingen
  4. Printinstellingen

In Lightspeed Restaurant spelen belasting-, bedrijfs- en configuratie-instellingen een belangrijke rol. Ze bepalen hoe je POS functioneert en hoe ze samenwerken met andere bedrijfsvariabelen, zoals belasting en bedrijfsgegevens. In dit artikel bieden we een overzicht van deze belangrijke groepen instellingen.

Belastinginstellingen

Belastinginstellingen in Lightspeed bestaan uit belastingtarieven en belastingprofielen. Deze instellingen zijn belangrijk omdat ze bepalen welke belasting wordt toegepast op elke omzetgroep vol items.

Belastingtarieven en belastingprofielen

BelastinginstellingenBeschrijving
BelastingtarievenBelastingtarieven zijn individuele belastingpercentages. Een belastingtarief van 5% kan bijvoorbeeld de verkoopbelasting in je staat of de belasting op de toegevoegde waarde (btw) in je land vertegenwoordigen.
BelastingprofielenBelastingprofielen bevatten de regels voor wanneer elk belastingtarief of elke combinatie van tarieven van toepassing is. Een belastingprofiel kan bijvoorbeeld een belastingtarief toepassen op alle bestellingen of alleen op bestellingen boven een bepaald totaalbedrag.

Bedrijven in de VS en Canada moeten belastingtarieven en -profielen handmatig toevoegen aan hun backoffice. In andere landen worden deze automatisch ingesteld tijdens het aanmaken van een account. In beide gevallen moet je nog steeds het relevante belastingprofiel toewijzen aan elke omzetgroep van items.

Belastingprofielen en omzetgroepen

Aan elke omzetgroep moet je een belastingprofiel toewijzen wanneer je hem aanmaakt. Aan een omzetgroep Alcohol zou bijvoorbeeld een belastingprofiel kunnen worden toegewezen dat een specifiek belastingtarief op alcoholische dranken toepast.

Bedrijfsinstellingen

Bedrijfsinstellingen omvatten belangrijke gegevens van je bedrijf zodat de juiste informatie over je bedrijf correct wordt geëxporteerd naar financiële autoriteiten wanneer dat nodig is. Dit zijn:

  • Bedrijfsgegevens (interne bedrijfsnaam, handelsgegevens, bedrijfsinformatie en fiscale gegevens)
  • Basisinstellingen (werknemersuren bijhouden en margeberekening voor het inschakelen van belastingberekeningen in rapporten).
  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie Instellingen Bedrijfsinstellingen.
  3. Pas waar nodig je Bedrijfsgegevens en Basisinstellingen aan.
    • Bedrijfsgegevens: zoals interne bedrijfsnaam, handelsgegevens, bedrijfsinformatie en fiscale gegevens.
    • Basisinstellingen: zoals werknemersuren bijhouden en margeberekening voor het inschakelen van belastingberekeningen in rapporten.

Business settings page in back office

Configuratie instellingen

Een POS-configuratie is een set print-, tafelbeheer-, betalings- en gebruikerstoestemmingen die bepaalt hoe specifieke Lightspeed Restaurant POS-apparaten functioneren.

Standaard is er al een basisconfiguratie met de naam Vaste POS ingesteld in je account op basis van het bedrijfsprofiel dat je hebt geselecteerd toen je je aanmeldde bij de backoffice. Je kunt echter wijzigingen aanbrengen zodat deze aan je specifieke standaarden en workflows voldoet. Als je verschillende POS-stations hebt die unieke instellingen vereisen, zoals een barzone met eigen workflows, kun je extra configuraties aanmaken voor andere POS-apparaten.

Belangrijke configuratie-instellingen

Configuratie-instellingenBeschrijving
Hulp voor tafels uitschakelen/inschakelenDeze instellingen regelen bediening aan tafel. Hulp voor tafels inschakelen doe je als je zittend dineren aanbiedt, terwijl het uitschakelen ervan past bij meeneemrestaurants of restaurants met snelle service.
Betaalmethoden configurerenJe kunt geaccepteerde betalingstypes definiëren zoals contant geld, creditcards, debetkaarten, mobiele betalingen of cadeaubonnen om transacties en verkooptracking te beheren.
Terugbetalingen toestaanDeze instelling bepaalt of personeel terugbetalingen kan verwerken.

POS-configuraties bewerken

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie > Configuraties.
  3. Klik op de configuratienaam, Vaste POS, om de standaardconfiguratie te bewerken. Je kunt ook een nieuwe configuratie aanmaken.

Configurations page in K-Series Back Office

Printinstellingen

Printinstellingen bepalen hoe kassabonnen en productiebonnen worden geprint in je Lightspeed Restaurant POS-systeem. Nadat je je printers fysiek hebt ingesteld, configureer je de printerprofielen en productiecentra zodat de juiste opdrachten naar de juiste printers worden gestuurd.

Printerprofielen

Printerprofielen bepalen het gedrag van een printer, bijvoorbeeld of hij kopieën van kassabonnen of productiebonnen voor de keuken of bar print. Printing profiles page in Back Office

Productiecentra

Productiecentra zijn de bestemmingen voor printopdrachten (zoals de keuken of de bar). Production Centers page in Back Office

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Je iPad gereedmaken voor Lightspeed

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.