Lightspeed-K Je iPad gereedmaken voor Lightspeed

Lightspeed-K Je iPad gereedmaken voor Lightspeed

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Je iPad gereedmaken voor Lightspeed

In dit artikel

  1. Wat je nodig hebt
  2. Wifi- en netwerkinstellingen configureren
  3. Tijd- en notificatie-instellingen configureren
  4. De Lightspeed Restaurant POS (K-Series)-app installeren
  5. Verbinding maken met de Restaurant POS-app

Als je je iPad voor de eerste keer configureert, volg je daarvoor eerst de stappen in de configuratiegids van Apple.

Met Lightspeed Restaurant wordt je iPad of andere iOS-apparaat een van je meest gebruikte zakelijke tools. Voordat je bestellingen oppakt en verkopen sluit, moet je je iPad, iPhone of iPod Touch voorbereiden door de instellingen te configureren, de Lightspeed Restaurant-app te installeren en je Lightspeed-account te koppelen.

Wat je nodig hebt

Wifi- en netwerkinstellingen configureren

Verbinding maken met een wifinetwerk

Wifi- en netwerkinstellingen voor iPad

Maak op je iPad of andere iOS-apparaat verbinding met een veilig wifinetwerk door naar Instellingen>Wifi te navigeren en daar het speciale wifinetwerk voor je bedrijf te selecteren. Voer het wachtwoord in en bevestig door op Verbind te klikken.

Netwerkinstellingen configureren

Configureer de netwerkinstellingen op je iPad of andere iOS-apparaat door naar Instellingen>Wifi te navigeren en op het pictogram naast je verbonden netwerk te tikken.

Naam instellingAanbevolen optie
Verbind automatischIngeschakeld
DatabesparingsmodusUitgeschakeld
Privé wifi-adresUitgeschakeld
Beperk IP-adrestrackingUitgeschakeld

Configureer je DNS-instellingen handmatig door op Configureer DNS te klikken en daarna Handmatig te selecteren. Als er al IP-adressen voor een DNS-server staan, verwijder ze dan uit dit venster. Klik op + (plusteken) om de volgende Google IPv4-adressen toe te voegen:

  • 8.8.8.8
  • 8.8.4.4

Navigeer terug naar Instellingen > Wifi om de wijzigingen op te slaan.

Tijd- en notificatie-instellingen configureren

Je tijdzone aanpassen

Datum- en tijdinstellingen voor iPad

Configureer op je iPad of andere iOS-apparaat de juiste tijdzone voor je locatie door naar Instellingen>Algemeen>Datum en tijd>Stel automatisch in te navigeren.

Instellingen voor automatische updates en berichten aanpassen

Voorkom dat updates tijdens werktijd worden gedownload en zo shifts verstoren. Navigeer hiervoor naar Instellingen>App Store>Automatische downloads en schakel App-updates uit.

Werk om veiligheidsredenen je bestuurssysteem en browser bij naar de laatste versie wanneer deze beschikbaar is.

Voorkom FaceTime- en iMessage-notificaties die je verkoopstroom verstoren. Navigeer hiervoor naar Instellingen>FaceTime en schakel FaceTime uit. Navigeer naar Instellingen>Berichten en schakel iMessage uit.

Begeleide toegang inschakelen

Begeleide toegang voor iPad

Met begeleide toegang wordt je apparaat tot één app beperkt en kun je zelf bepalen welke functies beschikbaar zijn tijdens een sessie met begeleide toegang. Zo kun je de Lightspeed Restaurant-app openhouden tijdens werktijden en voorkom je dat je per ongeluk de Lightspeed Restaurant-app verlaat, waardoor alle passieve apparaten verbonden met het actieve apparaat worden losgekoppeld.

Schakel op je iPad of andere iOS-apparaat begeleide toegang in door te navigeren naar Instellingen>Toegankelijkheid. Klik onder Algemeen op Begeleide toegang. Volg de aanwijzingen om de instellingen te personaliseren.

De Lightspeed Restaurant POS (K-Series)-app installeren

De Lightspeed Restaurant POS (K)-app in de Apple App Store

Je werknemers zullen de Lightspeed Restaurant POS (K)-app gebruiken om verkopen te verwerken. Om Lightspeed voor je bedrijf te gebruiken, installeer je eerst de app op je iPad of andere iOS-apparaat.

  1. Zorg ervoor dat je apparaat is verbonden met je beveiligde wifinetwerk en een stroombron.
  2. Open de App Store en zoek naar Lightspeed Restaurant POS (K).
  3. Dien je Apple-inloggegevens in voor het autoriseren van het downloaden van de app.

Zodra je klaar bent met het installeren van de app kun je deze aan je Lightspeed-account koppelen.

Verbinding maken met de Restaurant POS-app

Om de Restaurant POS-app met je Lightspeed-account te verbinden, genereer je eerst een connectiecode en gebruik je deze om op de app in te loggen en je iOS-apparaat klaar te maken voor de bedrijfsvoering.

Een appconnectiecode genereren

Een connectiecode is een veilige manier om voor de eerste keer op een nieuw apparaat in te loggen op de Lightspeed Restaurant-app. Afhankelijk van de instellingen van je POS-configuratie moet je dit proces misschien herhalen en meerdere connectiecodes voor al je apparaten genereren.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie Apparaten Connectiecodes.
  3. Selecteer Klik hier om een nieuwe connectiecode aan te maken.
  4. Vul de juiste gegevens in om de connectiecode aan te maken en te personaliseren.

Zodra je deze hebt aangemaakt, kun je je connectiecode als code met cijfers of als QR-code zien. Deze gebruik je om via de Restaurant POS-app je iOS-apparaat met je account te verbinden.

Inloggen op de Restaurant POS-app

Met de connectiecode die je eerder hebt gegenereerd, log je in op de Restaurant POS-app om deze te verbinden met je account en om deze klaar te maken voor de bedrijfsvoering.

  1. Verifieer dat je iOS-apparaat is verbonden met je speciale wifinetwerk.
  2. Open de Restaurant POS (K)-app op je apparaat.
  3. Voer vanuit het Restaurant POS-inlogscherm handmatig je connectiecode in of gebruik de camera van je apparaat om de QR-connectiecode te scannen.Invoerscherm voor connectiecode in de Restaurant POS (K)-app
  4. Tik bij elke melding op OK of Toestaan om toegang tot het lokale netwerk, de locatie en bluetooth in te schakelen.

    Deze machtigingen moeten ingeschakeld zijn om bepaalde functies goed te laten werken. Zonder deze machtigingen kunnen printers, betaalterminals en andere POS-apparaten bijvoorbeeld niet communiceren met de POS.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inloggen in de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.