Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

In dit artikel

  1. Inloggen op de backoffice
  2. Accountconfiguratie
  3. Gebruikersbeheer
  4. Items en menu's aanmaken
  5. Hardware aankopen
  6. POS-apparaten
  7. Facturering en rapportage
  8. Privacywetgeving naleven

We hebben je veelgestelde vragen beantwoord, zodat je snel de antwoorden kunt vinden die je zoekt.


Inloggen op de backoffice

Hoe log ik in op de backoffice?

Als je voor de eerste keer op de backoffice inlogt, ontvang je een e-mail van no.reply@lightspeedhq.com waarin je wordt gevraagd om een wachtwoord in te stellen. Nadat je een wachtwoord hebt ingesteld, open je de backoffice in een webbrowser naar keuze en log je in met je Lightspeed-inloggegevens.

Hoe reset ik mijn wachtwoord voor de backoffice?

Ga naar de backoffice en klik op Wachtwoord vergeten?. Voer het primaire e-mailadres in dat aan je account gekoppeld is. Je ontvangt een e-mail van do_not_reply@lightspeedhq.com waarin je wordt gevraagd je wachtwoord te resetten. Zodra je een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt, ga je terug naar de backoffice en log je in met je Lightspeed-inloggegevens.


Accountconfiguratie

  • Hoe plan ik een onboardingsessie in?

Neem contact op met je Launch Coordinator door te reageren op de e-mail die deze je aan het begin van je onboarding heeft gestuurd. Je kunt ook contact opnemen met het Customer Success-team via het onderstaande e-mailadres of telefoonnummer voor je regio. Sessies vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tijdens werkuren en kunnen tot vier dagen van tevoren worden ingepland. Voor de afspraak heb je een computer met internetverbinding en je iPad nodig, waarmee wij je begeleiden bij het delen van je scherm.

  • Hoe verleng ik de configuratieperiode als het opzetten van mijn Lightspeed-account langer duurt dan verwacht?

Duurt het langer dan verwacht om je Lightspeed-account te configureren, of is je configuratieaccount verlopen? Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en selecteer de banner waarin wordt vermeld dat je account is verlopen. Van daaruit kun je ervoor kiezen om je configuratieperiode te verlengen. Hou er echter rekening mee dat je maar één keer kunt verlengen.

  • Hoe ga ik live na het configureren van mijn account?

Als je eenmaal je account geconfigureerd hebt, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en ga je van start door te klikken op Live gaan | Abonnement activeren. Dan wordt je account van de configuratiemodus overgezet naar de productiemodus.

Gebruikersbeheer

  • Hoe maak ik een nieuwe backofficegebruiker aan?

Om een nieuwe backoffice-gebruiker aan te maken, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en navigeer je naar Configuratie > Gebruikers > Backoffice-gebruikers. Klik op Een nieuwe gebruiker toevoegen en vul het e-mailadres en de naam van de gebruiker in. Selecteer vervolgens de gebruikerstoestemmingen voor de medewerker. Klik op Gebruiker toevoegen om de nieuwe gebruiker aan te maken.

  • Hoe maak ik een nieuwe POS-gebruiker aan?

Om een nieuwe POS-gebruiker aan te maken, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en ga je naar Configuratie > Gebruikers > POS-gebruikers. Klik op Een nieuwe gebruiker toevoegen en vul de gebruikersgegevens in, inclusief gebruikersnaam, voornaam en achternaam. Selecteer vervolgens de juiste gebruikersgroep, afhankelijk van de toestemmingen die je wilt geven. Klik op Gebruiker toevoegen om de nieuwe POS-gebruiker aan te maken.

Items en menu's aanmaken

  • Hoe maak ik een item aan in mijn backoffice?

Om een item aan te maken, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en ga je naar Menubeheer > Items. Klik op Snel item aanmaken en voer vervolgens de itemnaam en de omzetgroep in. Klik op Opslaan om het item te maken.

  • Hoe maak ik een combo?

Om een combo aan te maken, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en ga je naar Menubeheer > Items. Klik op Aanmaken en selecteer Combo uit het vervolgkeuzemenu. Vul de gegevens van het item in en klik op Opslaan.

Hardware aankopen

  • Met wie kan ik contact opnemen over de aankoop van hardware?

Neem contact op met je verkoopvertegenwoordiger via het opgegeven e-mailadres of telefoonnummer. Neem voor andere vragen over hardware contact met ons op via de chat, e-mail of telefoon.

POS-apparaten

  • Hoe verbind ik mijn iPad met de K-Series?

Om je iPad met je Lightspeed-account te verbinden, ga je naar de App Store en download je de Lightspeed Restaurant POS (K)-app. Activeer vervolgens de app met behulp van een connectiecode die in je backoffice is gegenereerd.

  • Hoe pas ik backofficewijzigingen toe op mijn POS-apparaat?

Om wijzigingen in de backoffice toe te passen op je POS-apparaat, moet je de apparaatconfiguratie opnieuw laden vanuit de backoffice of je POS-apparaat.

    • Om opnieuw te laden vanuit de backoffice, moet de POS (K)-app actief zijn op het POS-apparaat. Log vervolgens in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en ga naar Configuratie > Apparaten > Apparaten. Klik onder de kolom "Status" op het herlaadpictogram en wacht tot het groene OK-label verschijnt.
    • Om opnieuw te laden vanuit de Restaurant POS-app, log je in en tik je op de drie puntjes in de rechteronderhoek van het bestelscherm. Tik vervolgens op het herlaadpictogram. Er verschijnt een pop-up met de vraag of je de nieuwste backofficeconfiguratie wilt synchroniseren met je apparaat. Tik op Ja om de wijzigingen van de backoffice toe te passen.

Facturering en rapportage

  • Met wie neem ik contact op over de facturering?

Voor vragen over facturering kun je contact opnemen met de afdeling facturatie per e-mail.

  • Waar kan ik mijn rapporten bekijken?

Er zijn verschillende rapporten beschikbaar, zoals verkooprapportenfiscale rapporten en personeelsrapporten. Om je rapporten te bekijken, log je in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens en navigeer je naar Rapporten > Rapporten.

Privacywetgeving naleven

  • Wat is privacywetgeving?

Door privacywetgeving hebben burgers meer controle over hun persoonsgegevens, omdat gereguleerd wordt hoe bedrijven deze gegevens gebruiken, opslaan en overdragen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die betrekking hebben op een persoon (of "betrokkene") en waarmee deze direct of indirect kan worden geïdentificeerd. Hieronder vallen namen, adressen, e-mailadressen en telefoonnummers. In het privacybeleid van Lightspeed en de verwerkersovereenkomst wordt uitgelegd wat we doen met de persoonsgegevens die we ontvangen of verzamelen.

  • Wat is PCI-naleving?

PCI-naleving houdt in dat de Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS) worden gevolgd, zoals vastgesteld door de PCI Security Standards Council. Dit zorgt ervoor dat bedrijven kaarthoudergegevens veilig verwerken tijdens transacties, waardoor het risico op inbreuken en fraude wordt verminderd. Het naleven van PCI-naleving omvat beveiligingsmaatregelen, beoordelingen en rapportage, waardoor klanten verzekerd zijn van gegevensbeveiliging en het vertrouwen behouden blijft.

  • Wat is een verwerkersovereenkomst?

In een verwerkersovereenkomst staat dat jij en Lightspeed zich aan de privacyprotocollen in het privacybeleid van Lightspeed en je contract houden. Standaard sluiten alle ondernemers een verwerkersovereenkomst af bij het ondertekenen van hun contract met Lightspeed.

  • Hoe dien ik een verzoek in voor gegevensbescherming?

Als je een verzoek om gegevensbescherming wilt indienen, vul dan het online formulier in dat gekoppeld is aan ons Privacybeleid.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over cadeaubonnen 2.0

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inloggen in de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.