Lightspeed-K De lijst met betalingen gebruiken

Lightspeed-K De lijst met betalingen gebruiken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


De lijst met betalingen gebruiken

Undraw_list.png

Het kassabonnenscherm is handig voor het bewerken of annuleren van kassabonnen, maar de lijst met betalingen biedt een handig overzicht van recent gesloten transacties. Vanuit de lijst met betalingen kan een POS-gebruiker een fooi toevoegen of de kassabonacties voor de geselecteerde betaling openen. Let op dat de betalingen die in deze lijst worden weergegeven afhankelijk zijn van de machtigingen voor de gebruiker. Als de gebruiker beheerdersrechten heeft, zijn alle betalingen zichtbaar. Als de POS-gebruiker beperkte rechten heeft, zijn alleen de eigen transacties in deze lijst zichtbaar.

Toegang tot de lijst met betalingen

  1. Log in op de POS, en selecteer het tabblad Instellingen in het onderste navigatiemenu. Het instellingenmenu schuift nu uit aan de rechterkant van het scherm.
  2. In het instellingenmenu selecteer je Betalingen om het scherm met de lijst met betalingen te openen. De lijst met betalingen wordt geopend.
  3. In het scherm met de lijst met betalingen kun je een betaling zoeken met het zoekveld bovenaan het scherm. De lijst met betalingen toont voor elke betaling het rekeningnummer, het tijdstip van betaling, het bestellingstype, de gebruiker, de betaalmethode, het betalingsbedrag en de fooi. 

Door op een betalingsrij te tikken worden de kassabonacties voor de geselecteerde kassabon geopend. Van hieruit kun je de kassabon bewerken of annuleren. Voor meer informatie, zie Een kassabon bewerken of annuleren.

Als je op de blauwe fooiknop tikt, kun je de fooi voor de geselecteerde betaling wijzigen of toevoegen. Dit is handig als je pas na de betaling een fooibedrag kunt toevoegen, zoals bij contante betalingen.

4.1___Payments_list.png

 

Een fooi toevoegen aan verwerkte betalingen

Als je een betaling verwerkt maar zich later realiseert dat er een fooi is toegevoegd, kun je een fooi toevoegen in de lijst met betalingen op de POS.

  1. In het menu Instellingen op de POS, selecteer Betalingen. Dit opent de lijst met betalingen, die alle gesloten bestellingen in lijstformaat weergeeft.
  2. Tik op Fooi op de betreffende bestelregel waarvoor je het fooibedrag wilt aanpassen. 
  3. Selecteer in het pop-upvenster Fooibedrag wijzigen. Je komt in een betaalmodal.
  4. Tik op de regel fooibedrag in het modal en gebruik het toetsenblok om het fooibedrag aan te passen.
  5. Wanneer je het juiste fooibedrag hebt toegevoegd, tik je op Klaar.
  6. Wanneer er een fooi is toegevoegd aan een betaling, zie je dat de kleur van de fooibetaling verandert van helderblauw naar alleen een blauwe rand, wat betekent dat er een fooi is aangepast voor de betaling. 

4.1___Change_tip.png

Wat nu?

Aan tafel betalen

Facturen voor klanten aanmaken


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Betalingen en fooien verwerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.