Lightspeed-K Een gesplitte rekening bewerken of ongedaan maken

Lightspeed-K Een gesplitte rekening bewerken of ongedaan maken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Een gesplitte rekening bewerken of ongedaan maken

In dit artikel

  1. Items verplaatsen tussen rekeningen
  2. Items toevoegen aan reeds gesplitste rekeningen
  3. Wat nu?

Nadat je een rekening gesplit hebt, kun je die altijd bewerken of ongedaan maken.

Verplaats een orderitem naar een andere rekening, door op een item te tikken en te selecteren naar welke rekening je het item wilt verplaatsen. Je zult merken dat het scherm zeer snel reageert, dus het verplaatsen van items tussen rekeningen gaat snel en intuïtief.

Je kunt ook afzonderlijke orderitems splitsen vanuit het scherm voor gesplitste rekeningen. Tik gewoon op een orderitemregel die je wilt splitsen. Het venster "Item splitsen" wordt geopend, waarin je wordt gevraagd aan te geven tussen welke rekeningen dit item moet worden gesplitst. Als je alle rekeningen hebt geselecteerd waartussen dit item moet worden gesplitst, tik je op Gereed.

Om een gesplitst item ongedaan te maken, selecteer je het gesplitste item dat je wilt terugdraaien en tik je vervolgens op de oorspronkelijke rekening.

Als je ooit een fout maakt, kun je de rekeningen altijd terugdraaien naar de oorspronkelijke staat (alle bestelitems gecombineerd). Selecteer in het scherm Gesplitste rekeningen het pictogram Ongedaan maken rechtsonder in het scherm.

4.1___Move_items.png

Items verplaatsen tussen rekeningen

Indien nodig kun je de itemdelen sorteren, zodat ze opnieuw worden samengevoegd tot één item. Wijs deze dan toe aan een specifieke rekening. Je kunt dit op twee manieren doen.

Optie 1

  1. Klik op Splitten naast het itemdeel dat je wilt bewerken.
    pos-register_screen-split_bill-distribute-split-e.png
  2. Deselecteer de rekening die het item niet zal betalen. Selecteer vervolgens welke rekeningen er wel voor zullen betalen.
  3. Herhaal de stappen 1 en 2 voor elke rekening behalve die met het volledige itemartikel.
  4. Tik op Klaar om te bevestigen.

    pos-register_screen-split_bill-distribute-split-configure_I-e-ds.pngpos-register_screen-split_bill-distribute-split-configure_II-e-ds.png

Optie 2

  1. Tik op het item dat je wilt verplaatsen.
    Opmerking: je kunt meer dan één item aanvinken.
  2. Tik op Hierheen verplaatsen op de gewenste rekening om het item daarheen te verplaatsen.

pos-register_screen-split_bill-distribute_equal-split_II-e-ds.png

Items toevoegen aan reeds gesplitste rekeningen

Nadat je de rekeningen hebt gesplit, kun je altijd terugkeren naar het Kassascherm en meer items toevoegen. Wanneer je na het splitten van de rekeningen terugkeert naar het Kassascherm, zul je zien dat de gesplitte rekeningen worden weergegeven in het besteloverzicht. Bovenaan het besteloverzicht kun je selecteren welke rekening je wilt bekijken of bewerken.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Gesplitte rekeningen samenvoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekening splitten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Een kassabon bewerken of annuleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekeningen of gesplitte rekeningen printen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.