Lightspeed-K Rekeningen of gesplitte rekeningen printen

Lightspeed-K Rekeningen of gesplitte rekeningen printen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Rekeningen of gesplitte rekeningen printen

In dit artikel

  1. Rekeningen printen in de directeverkoopmodus
  2. Rekeningen printen in de tafelbedieningsmodus
  3. Gesplitte rekeningen printen
  4. Wat nu?

Wanneer je gasten klaar zijn om te betalen, kun je hun voorlopige kassabonnen printen, zodat ze weten hoeveel ze verschuldigd zijn.

Rekeningen printen in de directeverkoopmodus

In de directeverkoopmodus verwerken gebruikers meestal bestellingen bij de betaling; een tafel of bestelnaam met zitplaatsen of gangen zijn dus niet aan de bestelling gekoppeld. POS-gebruikers nemen een bestelling op en verwerken meteen de betaling. Omdat de directeverkoopmodus een workflow voor direct betalen ondersteunt (wordt meestal gebruikt in cafés, bars, foodtrucks en andere snelle service-restaurants), is het splitten van een rekening niet mogelijk in deze bestelinstelling. Het splitten van rekeningen wordt alleen ondersteund in de tafelbedieningsmodus.

Om in de directeverkoopmodus een rekening te printen, kun je orderitems aan een bestelling toevoegen en vervolgens naar het betalingsscherm gaan. Gewoonlijk worden kassabonnen geprint nadat de betaling is verwerkt. Als je een rekening wilt printen voordat de betaling is verwerkt, tik je gewoon op de knop Kassabon printen in het betalingsscherm.

Rekeningen printen in de tafelbedieningsmodus

In de tafelbedieningsmodus is het gebruikelijk dat POS-gebruikers een proforma-rekening printen voor klanten die hun bestelling willen gaan betalen. Dit is een gebruikelijke werkwijze omdat de tafelbedieningsmodus zitplaatsen en gangen ondersteunt, dus klanten betalen meestal niet terwijl ze bestellen, maar na hun maaltijd.

Om in de tafelbedieningsmodus een proforma-rekening te printen, kun je orderitems aan een bestelling toevoegen en vervolgens naar het betalingsscherm gaan. Tik in het betalingsscherm op de knop Kassabon printen om de proforma-rekening te printen.

Als je een groep klanten bedient in de tafelbedieningsmodus, wil je waarschijnlijk hun rekeningen splitten. Voor meer informatie over het splitten van rekeningen voor je klanten, zie Rekening splitten.

Gesplitte rekeningen printen

Als je je rekeningen al hebt gesplit, kun je deze printen als afzonderlijke proforma-rekeningen voor je klanten. Vanuit het scherm Rekening splitten kun je individuele rekeningen of alle rekeningen die je hebt gesplit printen. Selecteer het pictogram Printen onderaan een individuele rekening, of selecteer het pictogram Printen rechtsonder in het scherm om alle rekeningen te printen.

Opmerking: een rekening kan alleen in de tafelbedieningsmodus worden gesplit. Voor meer informatie over het splitten van proforma-rekeningen voor je klanten, zie Rekening splitten.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Gesplitte rekeningen samenvoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Betalingen en fooien verwerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekening splitten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Aan tafel betalen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.