Lightspeed-K Een verkoopperiode openen en sluiten

Lightspeed-K Een verkoopperiode openen en sluiten

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Een verkoopperiode openen en sluiten

In dit artikel

  1. Een verkoopperiode openen
  2. Een verkoopperiode sluiten

Een verkoopperiode is een POS-sessie die wordt geopend door een shiftmanager tijdens je verkoopdag. Bestellingen kunnen niet op de POS worden verwerkt voordat de verkoopperiode is geopend.

Alleen een shiftmanager, een POS-gebruiker met de gebruikerstoestemming Gebruiker kan shifts openen en sluiten, kan een verkoopperiode openen of sluiten.

Een verkoopperiode openen

Het starten van je dag begint met het openen van een verkoopperiode in Lightspeed Restaurant. Zodra een verkoopperiode is geopend door een shiftmanager, hebben andere verkopers toegang tot de bestelschermen en kunnen ze transacties verwerken via de POS totdat een shiftmanager de verkoopperiode aan het einde van de dag sluit.

  1. Open de Lightspeed Restaurant-app.
  2. Als er nog geen verkoopperiode is geopend, wordt er in het Home-scherm gevraagd om een verkoopperiode te openen.
  3. Om een verkoopperiode te openen of in te klokken, tik je op in- en uitklokken.
  4. Tik in de lijst op de gebruikersnaam van een shiftmanager en log in met je pincode of QR-code.

    Gebruikers die alleen toegang hebben tot de POS voor tijdregistratie (zoals een kok of ander back-of-housepersoneel) kunnen inklokken vanaf dit scherm zonder dat ze een verkoopperiode hoeven te openen.

    Scherm voor in- en uitklokken in de POS-app.
  5. Zodra je bent ingelogd, verschijnt het venster Verkoopperiode openen op het scherm. Vanuit dit venster kun je informatie toevoegen over de shift tot nu toe, zoals het weer voor die dag of een aangepaste opmerking.
  6. Tik op OpenenScherm met gegevens van de shift waar gebruikers het weer kunnen selecteren en een beoordeling van de shift kunnen achterlaten.
  7. De shiftmanager klokt in om de shift te beginnen.
  8. Zodra de verkoopperiode is geopend, toont de POS het scherm Inklokken zodat andere gebruikers kunnen inklokken in een gebruikersshift of in kunnen loggen op het kassascherm.
  9. De eerste gebruiker die het kassascherm opent na het starten van een verkoopperiode en die de juiste machtigingen heeft om dit te doen, zal gevraagd worden om de kassalade te tellen als er een is ingesteld. Voor meer informatie over het inschakelen en uitvoeren van deze functie ga je naar Een startkassa tellenScherm 'Geldbedrag bevestigen' in de POS-app

Een verkoopperiode sluiten

Het sluiten van de verkoopperiode beëindigt de werkdag en genereert POS-rapporten met een samenvatting van de verkoopactiviteiten van die dag. Nadat een verkoopperiode is gesloten, kun je geen bestellingen meer accepteren totdat een andere verkoopperiode wordt geopend.

Voordat je de stappen uitvoert om een verkoopperiode af te sluiten en je verkoopdag te beëindigen, moet je er eerst voor zorgen dat:

  1. Tik in het Home-scherm op in- en uitklokken.
  2. Tik op de naam van de shiftmanager die de verkoopperiode afsluit. Scherm In- en uitklokken in de POS-app. De knop Shiftmanager is gemarkeerd.
  3. Als daarom wordt gevraagd, tik je op Ja om te tellen en de huidige kassalade te sluiten of op Nee om terug te gaan. Sla anders deze stap over.

    Belangrijk: Selecteer alleen Ja als je de kassalades voor je andere POS-apparaten al hebt gesloten. Als je doorgaat zonder deze kassalades te hebben gesloten, kun je ze niet goed sluiten.

  4. Bevestig in het pop-upvenster dat je wilt doorgaan met het afsluiten van de verkoopperiode. Scherm met gegevens van de shift waar gebruikers het weer kunnen selecteren en een beoordeling van de shift kunnen achterlaten.
  5. (Optioneel) Als het aangeven van fooien is ingeschakeld, voer dan het bedrag in dat je wilt aangeven en tik op Klaar. Sla anders deze stap over.
  6. (Optioneel) Tik op Ja om het gebruikersoverzichtsrapport te printen via een verbonden bonprinter.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Kassaladehandelingen beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Restaurant POS

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Het instellingenmenu begrijpen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Het Home-scherm gebruiken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.