Lightspeed-K Het instellingenmenu begrijpen

Lightspeed-K Het instellingenmenu begrijpen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Het instellingenmenu begrijpen

In dit artikel

  1. Toegang tot het instellingenmenu
  2. Onderdelen van het instellingenmenu

Het instellingenmenu biedt toegang tot en beheer over functies die je helpen je bedrijf te runnen in de Lightspeed Restaurant POS-app. Vanuit het menu kun je POS-rapporten bekijken, betalingen voor. bestellingen bekijken, de apparaatconfiguratie opnieuw laden en toegang krijgen tot ondersteuningsbronnen, evenals het beheer van afdrukken, kassalades, apparaatinstellingen en andere aangesloten hardware.

Toegang tot het instellingenmenu

Ga naar het menu Instellingen in de Restaurant POS-app om gebruik te maken van de instellingen en functies van de app.

Voor toegang tot het instellingenmenu moet je kunnen inloggen in de Restaurant POS-app en is een geopende verkoopperiode en gebruikersshift nodig. De opties die beschikbaar zijn voor elke POS-gebruiker variëren op basis van hun machtigingen die zijn ingesteld in de backoffice.

  1. Tik in de Restaurant POS-app op Instellingen om het Instellingenmenu te openen.
  2. Selecteer een deel van het menu om dit te openen.Scherm met het menu Instellingen waarin het Controlecentrum wordt weergegeven

Onderdelen van het instellingenmenu

In de onderstaande tabel wordt alle onderdelen en opties uitgelegd die beschikbaar zijn in het instellingenmenu in de Restaurant POS-app.

De opties die beschikbaar zijn voor elke POS-gebruiker zullen variëren op basis van de gebruikers- of gebruikersgroepmachtigingen.

SectieBeschrijving
Controlecentrum

Bevat de volgende informatie en acties:

  • Pincode manager: Unieke viercijferige code die wordt gebruikt om gevoelige POS-acties te autoriseren. Deze verandert elke dag en is alleen zichtbaar voor managers.
  • Snelle acties: Hiermee kan een gebruiker contant geld toevoegen of verwijderen uit een kassalade of handmatig een aangesloten lade openen. Dit onderdeel verschijnt alleen als in de backoffice een startkassa is geconfigureerd.
  • Dit apparaat: hiermee kan een gebruiker de backofficeconfiguratie die op het POS-apparaat wordt gebruikt opnieuw laden nadat een wijziging is aangebracht.
  • Account delen: Toont het aantal actieve POS-apparaten dat momenteel is verbonden met het huidige POS-apparaat.
  • Online bestellingen: hiermee kun je online bestellen uitschakelen of weer inschakelen.
Notificaties

Toont alle gelezen en ongelezen meldingen, zodat je meerdere meldingen tegelijk kunt bekijken. Het notificatiecentrum is een inclusief servicecentrum voor het snel beheren van essentiële informatie.

Opmerking: Notificaties zijn momenteel alleen beschikbaar voor sommige Lightspeed-klanten. Als je deze functie niet ziet op je POS, dan zal deze binnenkort verschijnen. Sommige notificatietypen zijn mogelijk nog niet beschikbaar.

Notificatietypen:

  • Via de notificaties voor het opnieuw laden van de configuratie kun je de POS-configuratie rechtstreeks vanuit de notificatiebalk opnieuw laden.
  • Printerbeheernotificaties geven details weer over geconfigureerde printers en printtaken.
  • Netwerknotificaties geven een signaal als er een probleem is met de netwerkverbinding.
Fiscalisering (alleen Duitsland)Toont alle niet-ondertekende, of offline, transacties van de afgelopen 24 uur die niet door het Technical Security Element (TSE) zijn gelogd. Dit onderdeel bevat ook een FAQ met een beschrijving van de risico's van niet-ondertekende transacties en hoe deze te vermijden.
Kassalade

Bevat acties voor het beheer van een startkassa en kassalade. Dit onderdeel verschijnt alleen als er in de backoffice een is ingesteld.

  • Contant geld toevoegen: registreert een toevoeging van contant geld aan het wisselgeld, zoals bij het toevoegen van munten zonder een gelijkwaardig bedrag aan papieren biljetten te verwijderen.

    Opmerking: Deze actie wordt soms een geldstorting genoemd.

  • Contant geld uitbetalen: registreert een opname van contant geld uit het wisselgeld, bijvoorbeeld om voorraden te betalen.

    Opmerking: Deze actie wordt ook wel geldopname genoemd.

  • Kassalade openen: opent een aangesloten kassalade.
  • Kassalade sluiten: hiermee kun je de kassalade tellen en sluiten zonder de huidige verkoopperiode te beëindigen.
BetaalterminalsConfigureer een nieuwe betaalterminal of bekijk de instellingen van een bestaande terminal. Deze sectie verschijnt alleen wanneer bepaalde typen betaalmethoden in de backoffice zijn geconfigureerd. Voorbeelden zijn Lightspeed Payments - Mobile TapZettle of SumUp.
RapportenBevat gebruikers-, verkoop-, shift- en andere rapporten voor het POS-apparaat. Deze optie verschijnt alleen voor gebruikers die zijn toegewezen aan een gebruikersgroep met toegangsrechten voor rapporten.
BetalingenOpent de Betalingenlijst, waarin alle betalingen van bestellingen staan die gedurende de werkdag worden geaccepteerd. Vanuit dit scherm kunnen ook fooien aan bestellingen worden toegevoegd.
Batch afrondenHiermee kun je tegen betaling handmatig een batch creditcardtransacties sluiten. Deze optie verschijnt alleen wanneer een betaalmethode met het type Cayan(Swiper of Keyed Entry) aanwezig is in de backoffice. Alleen gebruikers of gebruikersgroepen met de machtigingGebruiker kan betalingsbatches vastleggen en sluiten zullen deze optie zien.
Printerbeheer

Toont gegevens over geconfigureerde printers en printtaken, verdeeld over twee onderdelen:

  • Printers: Toont alle printers en printdoelen (printers verbonden met een printprofiel) die zijn ingesteld in de backoffice. Tik op een printer of doel om een testafdruk uit te voeren.
  • Printtaken: Toont alle lopende en mislukte printtaken, inclusief kassabonnen, bestelbonnen en rapporten. Tik op een printtaak om deze te bekijken, of tik op Opnieuw proberen bij een mislukte printtaak om deze opnieuw te printen.
ProductiecentraToont beschikbare productiecentra met de optie om ze uit of in te schakelen.
Apparaat delenToont het aantal andere POS-apparaten (peers) dat momenteel online is, bestellingen die lokaal op dit POS-apparaat zijn gestart (lokale rekeningen), bestellingen die op andere POS-apparaten met dezelfde configuratie zijn gestart (buitenlandse rekeningen), en de totale bestellingen (totale rekeningen).
Weergave-instellingenBevat instellingen voor het wijzigen van het kleurenschema van de POS-app (lichte modus of donkere modus) en de oriëntatie van de knoppen op het kassascherm (linkshandige interface).
SupportHiermee kun je chatten met ons supportteam, en wordt informatie weergegeven over het huidige POS-apparaat en -netwerk. Hier vind je bijvoorbeeld de naam van je POS-apparaat, de Lightspeed app-versie, de naam van het wifi-netwerk en het MAC-adres.
HelpcentrumLaadt het Helpcentrum, dat artikelen bevat over het instellen en gebruiken van Lightspeed Restaurant.
NieuwBekijk de laatste Lightspeed Restaurant-release, inclusief updates, nieuwe functies en meer.
PrivacybeleidBekijk het privacybeleid van Lightspeed om te weten te komen hoe wij je gegevens verzamelen, gebruiken en beschermen.
Algemene voorwaardenBekijk de serviceovereenkomst voor je Lightspeed Restaurant-account.
ApparaatconfiguratieHiermee kun je de apparaatconfiguratie/het profiel wijzigen dat op het POS-apparaat wordt gebruikt.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Restaurant POS

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.