Door gebruikers toe te wijzen aan een gebruikersgroep, nemen ze automatisch de vooraf ingestelde privileges over (zie Rollen voor gebruikersgroepen toevoegen), zodat je snel rollen kunt toepassen op meerdere gebruikers tegelijk. Een gebruikersgroep is een set vooraf ingestelde privileges die je kunt gebruiken om snel rollen toe te passen op groepen medewerkers.
Ga voor een video hierover naar ons artikel Over gebruikersgroepen.
- - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
- - Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Gebruikers > POS-gebruikersgroepen.
- - Selecteer "Leden bewerken".
- - Een nieuw lid toevoegen: voer de naam van de POS-gebruiker in via het veld "Een gebruiker selecteren".
- - Selecteer de naam in het vervolgkeuzemenu en selecteer +.
- - Schakel Toon uitsluitend leden van deze bedrijfslocatie in, indien van toepassing.
- - Schakel Inactieve leden verbergen in, indien van toepassing.
- - Selecteer Terug naar lijst om de wijzigingen op te slaan.