Lightspeed-K Gebruikers en vloerplannen beheren

Lightspeed-K Gebruikers en vloerplannen beheren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Gebruikers en vloerplannen beheren

In dit artikel

  1. POS-gebruikers instellen
  2. Vloerplannen instellen

Als je wilt dat je personeel de Restaurant POS-app kan gebruiken, voeg ze dan toe als gebruiker en geef ze de mogelijkheid om in te loggen, bestellingen op te nemen en verkopen te doen. Gebruikers hebben een specifieke rol en reeks machtigingen die afhankelijk zijn van de gebruikersgroep waaraan ze zijn toegewezen.

Als je bediening biedt, configureer dan een vloerplan zodat het personeel tafels kan beheren in Restaurant POS. Vloerplannen organiseren je tafels zodat je personeel klanten gemakkelijker kan bedienen en hun bestellingen kan beheren.

POS-gebruikers instellen

Als je POS-gebruikers instelt in de backoffice kan je personeel de dagelijkse taken uitvoeren in de Restaurant POS-app, zoals in- en uitklokkenbestellingen opnemen en fooien aangeven. Als je individuele POS-gebruikers instelt voor elk personeelslid, kun je de verkoop, aanwezigheid en activiteiten per werknemer bijhouden en hun machtigingen beheren.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Gebruikers > POS-gebruikers.
  3. Klik op Een nieuwe gebruiker toevoegen.Back Office 'POS users' page with 'Add a new user' button highlighted.
  4. Voer de POS-gebruikersinstellingen in, zoals hun gebruikersnaam en voor- en achternaam.
  5. Selecteer een gebruikersgroep om de rol van de gebruiker te definiĆ«ren en de machtigingen te beheren waartoe diegene toegang krijgt.

    Je account is standaard ingesteld met drie gebruikersgroepen: Enkel inklokkenManager en PersoneelConfigureer de instellingen van elke gebruikersgroep om te zien welke specifieke machtigingen erop van toepassing zijn. Maak indien nodig extra gebruikersgroepen aan om gebruikers verder te organiseren en hun toegang te beheren.

  6. Klik op Gebruiker toevoegen om de gebruiker aan te maken.

Vloerplannen instellen

Configureer een vloerplan met tafels en secties die overeenkomen met die in je fysieke restaurant, zodat je bestellingen voor bediening aan tafel kunt beheren. Met vloerplannen in de Restaurant POS-app kun je de indeling van je locatie weergeven zodat je personeel snel beschikbare tafels kan identificeren, bestellingen kan beheren en bezette en open plaatsen kan bijhouden.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie > Instellingen > Vloerplannen.
  3. Klik op Toevoegen om een nieuw vloerplan toe te voegen.Back Office 'Floor plans' page with 'Add' button highlighted.
  4. Voer een unieke naam in voor het vloerplan en klik op Opslaan om verder te gaan.
  5. Klik op Tafel toevoegen om tafels te beginnen toevoegen aan het vloerplan. Sleep tafels op het vloerplan om ze te verplaatsen naar de plaats waar ze zich bevinden in je restaurant. A floor plan in Back Office with the 'Add table' button highlighted.
  6. (Optioneel) Klik op het tabblad Instellingen en configureer de vloerplan- en printerinstellingen, zoals de weergavenaam van de tafel en het printprofiel van de bon.
  7. Klik op Opslaan om het maken van het vloerplan af te ronden.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Kassaladehandelingen beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.