In dit artikel
- Toegang tot het geconsolideerde bedrijfsrapport
- Het "Geconsolideerde bedrijfsrapport" begrijpen
In het geconsolideerde bedrijfsrapport staat de financiële informatie over alle locaties die aan je account zijn gekoppeld, in de geselecteerde periode.
Toegang tot het geconsolideerde bedrijfsrapport
Om het geconsolideerde bedrijfsrapport te openen en te genereren:
- - Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
- - Selecteer Rapporten > Rapporten in het navigatiemenu.
- - Klik op Geconsolideerde bedrijfsrapporten in de sectie Locatierapporten.
- - (Optioneel) Om specifieke gegevens op het rapport te zien, organiseer je het rapport volgens je voorkeur op Omzetgroep (standaard) of Categorie.
- - (Optioneel) Gebruik het vervolgkeuzemenu en het kalenderpictogram om de tijdsperiode van het rapport te wijzigen.
- - Klik op Rapport printen om een pdf-versie van het rapport te downloaden.
- - (Optioneel) Download een CSV-bestand van een rapport door te klikken op CSV exporteren, selecteer je besturingssysteem, (Mac of PC), en klik dan op Exporteren.
Het "Geconsolideerde bedrijfsrapport" begrijpen
Voor een beschrijving van de verschillende onderdelen van het "Geconsolideerde bedrijfsrapport" wordt verwezen naar onderstaande tabel.
Rapportsecties
Rapportsectie | Omschrijving |
Samenvatting | Een eenvoudig overzicht van transacties, inclusief de totale inkomsten, geïnde belasting en afschrijvingen. |
Rekeningen | Totaalbedrag van de geopende, betaalde, gecorrigeerde en geannuleerde tussenrekeningen. |
Geldrapport | Totaal ontvangen, uitgegeven en als fooi ontvangen contant geld. Bovendien toont deze sectie de activiteit in de kassalade, met inbegrip van wisselgeld in kassa toevoegen en uithalen. |
Verkoop | Totale verkopen uitgesplitst per item. Items worden gegroepeerd op basis van of het rapport is georganiseerd per Omzetgroep of Categorisch. |
Ontvangsten | Genomen betalingen. Opmerking: het is mogelijk dat de totale omzet niet overeenkomt met de totale verkopen als er openstaande, onbetaalde bestellingen zijn. |
Kortingen | De verschillende kortingen die werden gebruikt. In deze rubriek wordt onderscheid gemaakt tussen de uitgegeven hoeveelheid (Qty) en het aantal rekeningen (Acc) of tussenrekeningen die deze korting hebben gekregen. |
Btw | De verschillende belastingtarieven en het bedrag van de geïnde belasting. |
Wat nu?
De onderstaande rapporten zijn aanvullende locatierapporten:
Op de pagina Geconsolideerde productrapporten vind je een overzicht van alle producten die in je locaties in de geselecteerde periode verkocht zijn.
Het rapport Geconsolideerd overzicht kortingen geeft een overzicht van de kortingen op bestellingen op al je locaties.
In het Geconsolideerde shiftrapport staat op welk moment werknemers hun gebruikersdiensten zijn begonnen en hebben beëindigd, hoeveel kassabonnen er zijn gegenereerd en hoeveel verkopen en betaalmethoden er zijn op alle locaties die aan je account zijn gekoppeld.
In het Geconsolideerde fiscaal overzicht staat een overzicht van alle verkopen, belastingen en kassabonnen die in de geselecteerde periode op al je locaties zijn aangemaakt.
In het Geconsolideerde fiscaal rapport staat een gedetailleerd overzicht van alle verkopen, belastingen en kassabonnen die tijdens de geselecteerde periode op al je locaties zijn aangemaakt.