Lightspeed-K Inzicht in het betalingstransactierapport

Lightspeed-K Inzicht in het betalingstransactierapport

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Inzicht in het betalingstransactierapport

In dit artikel

  1. Toegang tot het betalingstransactierapport
  2. Onderdelen van het betalingstransactierapport
  3. Filters van het betalingstransactierapport
  4. Details betalingstransactie
  5. Volgende stappen

Het betalingstransactierapport geeft een overzicht van alle betalingstransacties die met Lightspeed Payments zijn gedaan. Gebruikers kunnen zoeken naar transacties op datum, op de laatste vier cijfers van het kaartnummer of op betalings-ID. De resultaten kunnen verder worden gefilterd op betalingsstatus en/of kaarttype. 

Opmerking: Het betalingstransactierapport verschijnt pas als Lightspeed Payments is ingeschakeld voor je account.

Toegang tot het betalingstransactierapport

  1. Navigeer vanuit het linkermenu in de backoffice naar Rapporten > Rapporten.
  2. Klik op Betalingsrapporten in de sectie Lightspeed Payments.
  3. Het Lightspeed Payments-rapport wordt geopend.
  4. Klik op het tabblad Transacties om het rapport betalingstransactierapport te bekijken.

Transactions_Report_1.png

Onderdelen van het betalingstransactierapport

Het betalingstransactierapport bestaat uit zeven kolommen met gegevens, waarbij elke rij een individuele transactie vertegenwoordigt. Voor een gedetailleerde weergave van individuele transacties selecteer je de link Datum en tijd.

Datum en tijdDe datum en tijd van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in jouw account is ingesteld. Klik op deze link om meer details over de geselecteerde transactie te bekijken.
Kaart

Het merk en de laatste vier cijfers van de kaart die bij de transactie hoort. Lightspeed Payments accepteert de volgende kaarten:

  • American Express
  • Carte Bleue
  • Debit
  • Diners Club
  • Discover
  • JCB
  • MasterCard
  • Visa
  • Onbekend/ongeldig (als Lightspeed Payments het merk van de kaart niet herkent, wordt het weergegeven als Onbekend/ongeldig en n.v.t. in rapporten)
Type

Het betalingstype van de transactie dat bij de transactie hoort. Dit kunnen de volgende typen zijn:

  • Verkoop
  • Terugbetaling
  • Annulering
  • Terugboeking
  • Onbekend
ID afgeronde betalingDe unieke ID die op de afgeronde betaling zal verschijnen.
Kassabon-IDDe Lightspeed-kassabon-ID die bij de transactie hoort
Status

De status van de betaling. De status van de transactie kan zijn:

  • Gelukt
  • Wordt verwerkt
  • Geweigerd
  • Mislukt
  • Onbekend
BedragHet geautoriseerde betalingsbedrag voor de transactie

 

Filters van het betalingstransactierapport

Je kunt de resultaten van het betalingstransactierapport sorteren door het datumbereik, het filtertype, de zoekopdracht of de volgorde (oplopend en aflopend) van bepaalde kolommen aan te passen.

Filter_1.png

DatumbereikKies een datum of datumbereik voor de resultaten van het transactierapport en selecteer Toepassen.
Opmerking: het datumbereik voor dit rapport kan maximaal 90 dagen zijn.
FiltertypeFilter de resultaten van het transactierapport door de tags voor Status van de betaling en/of Kaarttype toe te passen. Om de filters te verwijderen, selecteer je Alle filters wissen.
ZoekopdrachtFilter transacties door in de zoekbalk de laatste vier cijfers van het kaartnummer, de betalings-ID of het betalingsbedrag in te voeren.
KolomvolgordeSorteer de transacties (in oplopende of aflopende volgorde) door de kolomkoppen Datum en tijdKaartTypeStatus of Bedrag te selecteren.

 

Details betalingstransactie

Als een gebruiker vanuit de transactierapportpagina op een individuele link met datum en tijd klikt, wordt de detailpagina van de betalingstransactie geopend. Deze pagina biedt gedetailleerde informatie over de geselecteerde individuele transactie en heeft twee hoofdonderdelen: het transactieoverzicht en de transactiedetails.

Payment_Details_1.png

Transactieoverzicht

BetalingstypeDe betalingstype die bij de transactie hoort, zoals geconfigureerd in je backoffice (Lightspeed Payments).
BedragHet geautoriseerde bedrag voor de transactie.
Datum en tijdDe datum en tijd van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in jouw account is ingesteld.
ID afgeronde betalingDe unieke ID die op de afgeronde betaling zal verschijnen. Klik op deze link om het rapport voor afgeronde betalingen te openen.
Kassabon-IDDe Lightspeed-kassabon-ID die bij deze transactie hoort. Klik op deze link om het kassabonrapport te openen.
ApparaatHet apparaat dat bij deze transactie hoort.
WerknemerDe werknemer die bij deze transactie hoort.

Transactiedetails

TypeHet betalingstype van de transactie dat bij de betaling hoort.
StatusDe status van de betaling.
Geautoriseerd bedragHet geautoriseerde betalingsbedrag voor de transactie.
TransactiekostenDe verwerkingskosten die bij de transactie horen.
NettobedragHet bedrag dat moet worden gestort nadat alle inhoudingen zijn verricht.
Merk kaartHet type kaart dat bij de transactie hoort.
Afgeschermd kaartnummerHet afgeschermde kaartnummer dat bij de transactie hoort. (Alleen de laatste vier cijfers zijn zichtbaar.)
InvoermethodeDe methode voor het invoeren van de betaling voor de transactie.
ValutaDe valuta voor de betreffende transactie.
VerwerkersreferentieDe unieke ID van de verwerker die bij de betalingsfacilitator hoort.

 

Volgende stappen

Inzicht in het rapport voor afgeronde betalingen. Zie Inzicht in het rapport voor afgeronde betalingen.

Inzicht in het betaalschema voor afgeronde betalingen. Zie Betaald krijgen.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Inzicht in betalingstypen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in het kassabonnenscherm

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in overboekingsacties

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in het rapport Afgeronde betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Standalone-betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.