Lightspeed-K Tap to Pay voor iPhone met Lightspeed Payments

Lightspeed-K Tap to Pay voor iPhone met Lightspeed Payments

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Tap to Pay voor iPhone met Lightspeed Payments

In dit artikel

  1. Vereisten voor Tap to Pay
  2. Tap to Pay activeren
  3. Opties voor fooien configureren
  4. Een verkoop verwerken met Tap to Pay
  5. Rapportage met Tap to Pay

 Bèta-disclaimer: Tap to Pay voor iPhone met Lightspeed Payments wordt in een bètaversie getest en is alleen beschikbaar in de VS, het VK en Nederland. Neem contact op met je accountmanager om te weten of je in aanmerking komt.

Met Tap to Pay voor iPhone accepteer je in Lightspeed Payments betalingen direct op je iPhone, zonder extra hardware. Deze functie maakt gebruik van bestaande contactloze betalingstechnologie, zodat je met een tik op een iPhone veilig Apple Pay, contactloze credit- en debitcards en andere digitale portemonnees kunt accepteren.

Vereisten voor Tap to Pay

  • iPhone XR of hoger
  • iOS 16.4 of hoger
  • Een Lightspeed Payments-account
  • Version 23.37 of hoger van Lightspeed Restaurant voor iOS

Tap to Pay activeren

Wil je meer informatie over Tap to Pay voor je account? Neem contact op met je accountmanager of met een van onze vertegenwoordigers.

Om Tap to Pay-betalingen te kunnen accepteren, moet de functie zijn ingeschakeld in je Lightspeed-backoffice.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Configuratie Instellingen Betaalmethoden.
  3. Selecteer Een betaalmethode toevoegen.
  4. Selecteer Lightspeed Payments - Tap to Pay als Betaalmethode.
  5. Klik op Opslaan.

Opties voor fooien configureren

Met Tap to Pay voor iPhone configureer je dynamische opties voor fooien die beter bij de behoeften van je bedrijf passen. Je kunt aangepaste bedragen of voorafbepaalde fooiopties instellen. Deze instellingen vind je in de backoffice van Lightspeed Restaurant.

Toegang tot de POS-fooiopties:

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie  > Configuraties.
  3. Klik op de naam van de Configuratie die je wilt bewerken.
  4. Klik op Betalingen.

Een verkoop verwerken met Tap to Pay

Tap to Pay-transacties verwerken met je iPhone:

  1. Voeg in het Bestelscherm alle items en kortingen toe aan de verkoop.
  2. Tik op Betalen.
  3. Tik op de betaalmethode Lightspeed Payments Tap to Pay.
    Opmerking: bij de eerste Tap to Pay-transactie die je via Lightspeed Payments verwerkt, wordt je gevraagd om Tap to Pay voor iPhone aan je Apple ID te koppelen.
  4. Als fooien zijn geactiveerd, wordt de klant via een melding op het scherm gevraagd om een fooi te selecteren.
    IMG_0035.PNG
  5. Tik op Betalen zodat de klant wordt gevraagd om met een kaart of contactloze betaalmethode te tikken om de betaling te voltooien.
  6. Zodra de betaling is verwerkt, wordt op het scherm van de iPhone Approved (Goedgekeurd) getoond.
    Thank_you_screen.PNG

Rapportage met Tap to Pay

Alle transacties die via Tap to Pay zijn verwerkt, zijn beschikbaar in het Betalingstransactierapport. Meer informatie vind je in ons artikel Inzicht in het betalingstransactierapport.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Betaald krijgen met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Een aanvraag voor Lightspeed Payments indienen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.