Lightspeed-K Betaald krijgen met Lightspeed Payments

Lightspeed-K Betaald krijgen met Lightspeed Payments

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Betaald krijgen met Lightspeed Payments

In dit artikel

  1. Hoe transacties naar Lightspeed Payments worden verzonden
  2. Feestdagen
  3. Wat is gestort?

Elke werkdag worden de transacties van de vorige dag naar Lightspeed Payments gestuurd om het betalingsproces te beginnen. Als algemene vuistregel kun je verwachten dat de betalingen binnen 2 werkdagen na de oorspronkelijke transactie op je bankrekening worden gestort, maar een aantal omstandigheden kunnen deze tijdlijn beïnvloeden. Hier volgt een kort overzicht van het proces, zodat je beter inzicht krijgt in wanneer je je geld kunt verwachten.

Hoe transacties naar Lightspeed Payments worden verzonden

Op een gewone werkdag worden de kaartbetalingen die je vóór de sluitingstijd van die dag accepteert, naar Lightspeed Payments verzonden en begint het proces van het overmaken van geld van de bankrekening van je klant naar jouw bankrekening.


Canada, VS en Europa
De sluitingstijd voor transacties is 03.00 uur plaatselijke tijd. De storting voor de transacties van maandag omvat bijvoorbeeld alle transacties die tussen maandag 03.00 uur en dinsdag 03.00 uur zijn verwerkt. Geld overmaken duurt over het algemeen ongeveer 2 werkdagen, dus als een transactie op maandag plaatsvindt, kun je dat geld op woensdag op je rekening verwachten. Geld overmaken gebeurt niet in het weekend, dus geld van donderdag, vrijdag en zaterdag wordt op maandag in één keer gestort. Feestdagen kunnen de verwerking vertragen.
Australië
De sluitingstijd voor transacties is 04.00 uur plaatselijke tijd. De storting voor de transacties van maandag omvat bijvoorbeeld alle transacties die tussen maandag 04.00 uur en dinsdag 03.59 uur zijn verwerkt. Geld overmaken duurt ongeveer 1 werkdag, dus als een transactie op maandag plaatsvindt, kun je dat geld op dinsdag op je rekening verwachten. Geld overmaken gebeurt niet in het weekend, dus geld van vrijdag, zaterdag en zondag wordt op maandag in één keer gestort. Feestdagen kunnen de verwerking vertragen.



Je kunt de huidige status van een bepaalde betaling bekijken in het rapport Afgeronde betalingen. Elke betaling zal een van de volgende statussen weergeven:
  • Gelukt: de betaling is verwerkt en het geld is van Lightspeed Payments naar je bank gestuurd.
  • Wordt verwerkt: de betaling is nog in behandeling.

Het laatste deel van dit proces (de betaling op je rekening) wordt door je bank afgehandeld. Wanneer een betaling de status Gelukt heeft, heeft je bank het geld ontvangen, maar mogelijk nog niet verwerkt. De meeste banken verwerken deze betaling binnen het hierboven beschreven schema van 1 werkdag, maar er kunnen uitzonderingen zijn - vooral bij kleinere banken tijdens periodes van grote activiteit. Neem contact op met je bank voor meer informatie over hun verwerkingstermijnen of als je in je rapport de status Gelukt ziet zonder een overeenkomstige betaling op je rekening.




Feestdagen

Regionale feestdagen kunnen je uitbetalingsschema vertragen. In deze gevallen staat het geld al klaar, maar wordt het pas de volgende beschikbare werkdag gestort.

Wat is gestort?

De op je rekening gestorte bedragen zijn niet gelijk aan de oorspronkelijke transactiebedragen - er worden verwerkingskosten ingehouden voordat je betaling wordt gedaan. Betalingsverwerkers, kaartproviders en banken brengen allemaal kosten in rekening voor het overmaken van geld. Lightspeed Payments brengt deze kosten voor jou in mindering. Tegen de tijd dat de betaling op je rekening wordt verwerkt, zijn deze kosten al betaald, dus het gestorte geld is helemaal van jou.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in betalingstypen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Probleemoplossing Lightspeed Payments voor Restaurant POS

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.