Lightspeed-K Inzicht in het rapport Afgeronde betalingen

Lightspeed-K Inzicht in het rapport Afgeronde betalingen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Inzicht in het rapport Afgeronde betalingen

In dit artikel

  1. Het rapport Afgeronde betalingen openen
  2. Onderdelen van het rapport Afgeronde betalingen
  3. Overzichtspagina van afgeronde betaling
  4. Wat nu?

Bij het verwerken van kaartbetalingen met Lightspeed Payments en de Lightspeed POS wordt de transactie vrijwel direct goedgekeurd of geweigerd. Het geld van die transactie verschijnt echter niet meteen op je bankrekening. Met het rapport Afgeronde betalingen kun je bijhouden wanneer de transacties worden verwerkt en op je bankrekening worden gestort.

Het rapport Afgeronde betalingen geeft een overzicht van alle Lightspeed Payments-transacties. Elke afgeronde betaling bevat een groep transacties die in afwachting is van een storting of al op je bankrekening is gestort. Elke regel in het rapport bevat een afgeronde betaling en een overschrijvingsstatus voor een bepaalde datum. 

Het financieringsschema voor verwerkte betalingen is een essentieel onderdeel van het rapport Afgeronde betalingen. Een financieringsschema geeft aan wanneer de betalingen op je rekening terechtkomen. In de regel verschijnen de betalingen twee werkdagen na de oorspronkelijke transactiedatum op je bankrekening. Zie het artikel Betaald krijgen voor meer informatie over het financieringsschema van Lightspeed Payments.

Het rapport Afgeronde betalingen openen

  1. Ga in het linkermenu van de backoffice naar Rapporten > Rapporten.
  2. Klik onder het vak Lightspeed Payments op Betalingsrapporten.
  3. Het Lightspeed-Betalingsrapport wordt geopend.
  4. Klik op het tabblad Afgeronde betalingen om het rapport Afgeronde betalingen te bekijken.

Settlements.png

Onderdelen van het rapport Afgeronde betalingen

Het rapport Afgeronde betalingen bevat zes kolommen, waarbij elke rij de datum van een individuele betaling weergeeft. Klik op de datum voor een gedetailleerd overzicht van elke afgeronde betaling.

VoldoeningsdatumDe datum waarop de betaling is voldaan. Klik op deze link om het rapport van de afgeronde betaling te openen.
Datumbereik transactiesDe data van alle transacties die deel uitmaken van deze betaling.
VerkoopHet totale bedrag van de verkopen dat binnen de periode van de betaling is vastgelegd.
TerugbetalingenHet totale bedrag aan terugbetalingen dat binnen de periode van de betaling is vastgelegd.
KostenDe totale kosten van alle transacties die binnen de periode van de betaling zijn voldaan.
Netto-aanbetalingHet nettobedrag dat op de bankrekening wordt gestort (berekend door de terugbetalingen en kosten van de totale verkopen af te trekken). 

Overzichtspagina van afgeronde betaling

Als een gebruiker in het rapport Afgeronde betalingen een individuele betaling selecteert, wordt de pagina Overzicht afgeronde betaling geopend. Deze pagina bestaat uit twee hoofdonderdelen: het overzicht afgeronde betaling en de afgeronde transacties. Deze onderdelen bieden beknopte informatie over de betalingen voor die datum, samen met een lijst van alle transacties die in de aanbetaling zijn opgenomen.

Settlement_Summary_1.png

Overzicht afgeronde betaling

Status afgeronde betalingDe verwerkingsstap waarin de betaling zich momenteel bevindt.
VoldoeningsdatumDe datum waarop de betaling is voldaan.
Totaal afbetalingenHet nettobedrag dat naar je bankrekening is overgemaakt.
Datumbereik transactiesHet datumbereik van alle transacties die in de betaling zijn opgenomen.
Inbegrepen transactiesHet totaalaantal transacties dat in de afgeronde betaling is opgenomen.
ID afgeronde betaling De unieke ID van de afgeronde betaling.

Afgeronde transacties

Datum en tijdDe datum en tijd van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in je account is geconfigureerd. Klik op deze link om het transactieoverzicht van deze betaling te openen.
KaartHet merk en de laatste vier cijfers van de kaart die wordt gebruikt om deze transactie te verwerken.
TypeHet type transactie dat bij de betaling hoort (bijvoorbeeld Verkoop of Terugbetaling).
BedragHet geautoriseerde bedrag voor de transactie.

 

Wat nu?

Zie Betaald krijgen voor meer informatie over het financieringsschema van Lightspeed Payments.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Inzicht in het betalingstransactierapport

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Standalone-betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in betalingstypen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Fiscaal rapport (backoffice)

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.