Lightspeed-K Items en bestellingen verplaatsen naar andere tafels

Lightspeed-K Items en bestellingen verplaatsen naar andere tafels

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Items en bestellingen verplaatsen naar andere tafels

In dit artikel

  1. Items of gangen naar andere tafels verplaatsen
  2. Items verplaatsen met de bewerkingsmodus
  3. Volledige bestellingen verplaatsen naar andere tafels
  4. Wat nu?

Nadat een bestelling is aangemaakt en toegewezen aan een tafel, kun je items van die bestelling, of de hele bestelling zelf, verplaatsen naar een andere tafel vanuit de Restaurant POS-app. Gebruik deze optie als een item per ongeluk aan de verkeerde tafel is toegewezen, of als de ene tafel de rekening voor een andere tafel betaalt.

Items en bestellingen kunnen alleen tussen tafels worden overgedragen nadat zij reeds naar een productiecentrum zijn verzonden.

Items of gangen naar andere tafels verplaatsen

Om een item van de ene naar de andere bestelling te verplaatsen:

  1. Ga naar het bestelscherm in de Lightspeed Restaurant-app en selecteer de bestelling met het item dat je wilt verplaatsen.
  2. Tik op  Bewerken (het potloodpictogram) naast het item dat of de gang die je wilt verplaatsen.
  3. Kies Verplaatsen naar een andere tafel.
  4. Er zijn twee manieren om de verplaatsbestemming te selecteren:
    • Vanuit de Bestellingenlijst (standaard): selecteer een bestelling uit de lijst en het item wordt naar die bestelling verplaatst.
order-transfer-list.png

Vanuit het vloerplan: Tik in de Bestellingenlijst op Vloerplan om een overzicht te zien van de verdiepingen en bezette tafels van je restaurant. Tik op de tafel waar je dit item naartoe wilt verplaatsen en tik vervolgens op Selecteren om te bevestigen.
order-transfer-floor.png

Items verplaatsen met de bewerkingsmodus

Als je meerdere items snel naar een andere tafel moet verplaatsen, gebruik je de bewerkingsmodus om alle items te selecteren die je naar een andere bestelling wilt verplaatsen en ze allemaal tegelijk te verplaatsen.

  1. Ga naar het scherm Bestellingen in de Lightspeed Restaurant-app en selecteer de bestelling die de items bevat die je wilt verplaatsen.
  2. Tik op Bestelling bewerken.
  3. Selecteer de items die je wilt verplaatsen.
  4. Tik op Verplaatsen.
  5. Edit-mode-transfer.png
  1. Er zijn twee manieren om de verplaatsbestemming te selecteren:
    • Vanuit de Bestellingenlijst (standaard): selecteer een bestelling uit de lijst en het item wordt naar die bestelling verplaatst.
    • Vanuit het vloerplan: Tik in de Bestellingenlijst op Vloerplan om een overzicht te zien van de verdiepingen en bezette tafels van je restaurant. Tik op de tafel waar je dit item naartoe wilt verplaatsen en tik vervolgens op Selecteer om te bevestigen.

Volledige bestellingen verplaatsen naar andere tafels

Als een bestelling al aan een tafel is toegewezen en naar een productiecentrum is gestuurd, kun je die bestelling opnieuw openen en naar een andere tafel verplaatsen.

  1. Ga naar het scherm Bestellingen in de Lightspeed Restaurant-app en selecteer de bestelling die je wilt verplaatsen.
    • (Als alternatief: ga naar het scherm Tafels, tik op de tafel die je wilt verplaatsen en tik vervolgens op Selecteren om te bevestigen).
  2. Tik op Acties.
  3. select-actions-register-screen-lsk.png

  1. Kies Verplaatsen naar een andere tafel.
  2. Als je het nummer weet van de tafel waarnaar je de bestelling wilt verplaatsen, voer je dit in met het numerieke toetsenbord en tik je op Verplaatsen. Tik anders op Door tafels bladeren voor een lijst met actieve bestellingen.
  3. Er zijn twee manieren om de verplaatsbestemming te selecteren:
    • Vanuit de Bestellingenlijst (standaard): selecteer een bestelling uit de lijst om de huidige geselecteerde bestelling samen te voegen met een andere bestaande bestelling.
    • Vanuit het vloerplan: Tik in de Bestellingenlijst op Vloerplan om een overzicht te zien van de verdiepingen en bezette tafels van je restaurant. Tik op de tafel waar je deze bestelling naartoe wilt verplaatsen en tik vervolgens op Selecteren om te bevestigen.
  4. Tik op Samenvoegen om af te ronden.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over vloerplannen en tafels

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Vloerplannen en tafels beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Vloerplannen en tafels toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.