Lightspeed-K Modificatoren toevoegen

Lightspeed-K Modificatoren toevoegen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


In Lightspeed K Series kunnen productmodificatoren worden opgevat als zowel sub-items (items die automatisch aan een bovenliggend item worden gekoppeld) als productie-instructies (voorbereidingsnotities die aan een item worden gekoppeld). Je kunt zowel sub-items als productie-instructies toevoegen vanuit de backoffice.



Productie-instructies toevoegen

Productie-instructies worden in Lightspeed Restaurant (K-serie) gebruikt om de keuken te informeren over specifieke kookinformatie zoals rood, medium, doorbakken als bereidingsopties. Deze extra informatie voor de keuken gaat niet gepaard met extra kosten en genereert geen statistieken.

  1. Log in op je backoffice met de inloggegevens voor Lightspeed Restaurant.
  2. Selecteer in het hoofdnavigatiemenu Menubeheer > Productie-instructies.
  3. Selecteer de knop Een productie-instructie toevoegen onderaan de pagina Productie-instructies. De pagina Een nieuwe productie-instructie toevoegen verschijnt.
  4. Voer de vereiste informatie in, zoals naam, type en waarde van de instructie.
  5. Wanneer je klaar bent met het invoeren van de productie-instructies, selecteer je de knop Opslaan.

Instellingen voor productie-instructies

Naam instellingBeschrijving
NaamDe naam van de modificator, weergegeven in de backoffice.
TypeHet instructietype bepaalt of de gebruiker één (enkele keuze) of meerdere instructies (meerdere keuzes) kan kiezen op de POS.
Gebruik het symbool '#' voor de hoeveelheid als er maar één instructie is

Zo kan de chef beter het verschil zien tussen de details van de bestelling en de hoeveelheid op een productieticket. Je kunt de nummers van de modificatoren van een bestelling vervangen door #.

Zonder#                            Met#

1xCheeseburger                    1xCheeseburger

1x rood                                       #rood

Waarde

Het invoerveld waarde geeft meer gedetailleerde informatie over de instructie. De naam van de instructie is bijvoorbeeld "minder". In het veld waarde wordt dan specifiekere informatie ingevoerd, zoals "minder suiker", "minder zout" of "minder saus". Om de waarde aan de instructie toe te voegen, voer je de naam van de informatie in het veld waarde in en selecteer je de knop + naast het veld. Je kunt meerdere waarden aan een instructie toevoegen.

 

Sub-items toevoegen

Sub-items zijn bestelitems die aan een hoofditem zijn gekoppeld. Een voorbeeld van een sub-item is "saladedressing" voor het hoofditem "salade". Je kunt het sub-item elke prijs geven die je wilt. Je kunt bijvoorbeeld de prijs van een sub-item laten opnemen in de prijs van het hoofditem, of de extra kosten definiëren door een standaardprijs voor het sub-item toe te voegen. Het aanmaken van sub-items gebeurt in principe op dezelfde manier als gewone items.

Volg de stappen in het artikel Gedetailleerde items toevoegenom een sub-item aan te maken en zorg ervoor dat het selectievakje "Dit item is een sub-item" op de pagina Nieuw item is ingeschakeld. Het ingeschakelde selectievakje beïnvloedt het gedrag op de POS. Het sub-item kan niet worden geselecteerd tenzij het hoofditem eerst is geselecteerd. Het hoofditem kan elk willekeurig item zijn, dus het sub-item is niet gebonden aan een specifiek item. Zorg ervoor dat de sub-items georganiseerd zijn in het menuscherm, zodat de gebruiker weet dat er een sub-item kan worden toegevoegd aan het eerder geselecteerde item. Ga naar Over menu's voor meer informatie over het ordenen van de menuschermen. Als de extra kosten al zijn gedefinieerd in het bovenliggende item, dan hoef je geen prijs in te stellen voor het sub-item. Zo niet, dan voer je de extra kosten in de backoffice in bij het toevoegen van het sub-item.

Sub-items worden soms gebruikt als combo's. Ga naar Over combo's (reeksen) voor meer informatie.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over modificatoren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Modificatoren bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Modificatoren exporteren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Items toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.