Lightspeed-K Printers in de backoffice beheren

Lightspeed-K Printers in de backoffice beheren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Printers in de backoffice beheren

In dit artikel

  1. Je printer toevoegen aan de backoffice
  2. Een printer bewerken
  3. Printers verwijderen

Printers zijn de hardware die wordt gebruikt om documenten zoals kassabonnen of keukenbonnen van Lightspeed Restaurant af te drukken. Om printers met Lightspeed Restaurant te gebruiken, moet je printerinstellingen configureren vanuit de backoffice.

Je printer toevoegen aan de backoffice

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie > Printen > Printers.
  3. Klik op + Printer toevoegen.


  1. Voeg printerdetails en -gegevens toe. Zie Printergegevens voor meer informatie over elke instelling.
  2. Klik op Opslaan om te voltooien.


Printergegevens

InstellingBeschrijving
NaamKies een naam voor het apparaat. We raden aan om een naam te kiezen die verwijst naar de locatie of het type apparaat, bijvoorbeeld Keukenprinter of Epson-printer.
IP-adresVoer het IP-adres van de printer in. Kun je het IP-adres van je printer niet vinden, controleer dan of je printer een specifieke installatiehandleiding heeft op onze pagina Ondersteunende hardware of lees ons artikel Printer instellen.
StuurprogrammaKlik op dit veld om een keuzemenu te openen en selecteer het stuurprogramma van je printer. Let opeen printerstuurprogramma is software die een computer in staat stelt printopdrachten naar een printer te sturen door commando's van de computer te vertalen naar een indeling die de printer begrijpt.
Statuscontrole uitschakelenWanneer dit ingeschakeld is, controleert de POS de status van de printer NIET (bijv. inktniveaus, papierniveaus of verbinding). Dit is verplicht voor sommige oudere printers, zoals de TSP100IV/TSP143IV, die geen realtime statusupdates ondersteunen.
Lightspeed QR-code-encoder gebruikenWanneer je rekeningen/conceptbonnen print met oudere printers, wordt met deze optie de QR-code geprint die compatibel is met Zapper-/SnapScan-integraties. De klant kan deze QR-code scannen om de betaling te verwerken.

Een printer bewerken

Bewerk een printer om de instellingen bij te werken. Dit komt vooral van pas wanneer de verbinding tijdelijk wegvalt en het IP-adres daardoor wijzigt, met als gevolg dat je de IP van de printer moet aanpassen in de backoffice.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie > Printen > Printers.
  3. Klik op Bewerken naast de printer die je wilt wijzigen.
  4. Werk je printergegevens bij. Zie Printergegevens voor meer informatie over elke instelling.
  5. Klik op Opslaan om te voltooien.


Printers verwijderen

Verwijder printers die niet langer worden gebruikt of niet meer nodig zijn uit de backoffice.

Printers die gekoppeld zijn aan een Printprofiel kunnen niet worden verwijderd. Om een printer te verwijderen, moet je er eerst voor zorgen dat deze niet aan een printprofiel is gekoppeld.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie > Printen > Printers.
  3. Selecteer Verwijderen naast de printer die je wilt verwijderen.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K POS-apparaten bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Door de backoffice navigeren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.