Lightspeed-K Productrapport

Lightspeed-K Productrapport

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Productrapport

In dit artikel

  1. Toegang tot het productrapport
  2. Een heatmap van producten bekijken
  3. De verschillende weergaven begrijpen

In het productrapport vind je een overzicht van de verkoop per afzonderlijk item. Informatie over de verkochte producten wordt in dit overzicht in de volgende kolommen weergegeven: TotaalAfgeprijsdAangebodenVerliesRetourTransactieMarge en Kosten. Met dit rapport kun je snel bepalen wat je populairste producten zijn, zien welke het meest winstgevend zijn en een idee krijgen van wanneer deze items het best verkopen.

Toegang tot het productrapport

Je kunt het productrapport als volgt openen:

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. - Selecteer Rapporten Rapporten in het navigatiemenu.
  3. - Klik op Productrapport in de sectie Verkooprapporten.
  4. - Gebruik het vervolgkeuzemenu en het kalenderpictogram in de rechterbovenhoek om de tijdsperiode van het rapport te wijzigen.
  5. - (Optioneel) Pas de filters aan om Alle producten (standaard) of Alleen verkochte producten weer te geven.
  6. - (Optioneel) Gebruik het vervolgkeuzemenu in het rapport om het rapport te filteren op basis van een bepaalde shift, werknemer of een bepaald POS-apparaat.
  7. - (Optioneel) Sorteer het productrapport op alfabetische volgorde, hoeveelheid (aantal items) of bedrag (waarde van de items).
Products-report.png

Een heatmap van producten bekijken

Zo kun je zien wanneer bepaalde items het best worden verkocht:

  1. - Klik op de naam van de omzetgroep om de verkochte producten te zien.
  2. - Klik op het grafiekpictogram naast de naam van het item om een heatmap weer te geven. In de heatmap zie je wanneer het item het meest is verkocht, afhankelijk van het tijdstip (24-uursklok) en de dag van de week.
  3. product-report-heatmap__2_.png

De verschillende weergaven begrijpen

Zie de onderstaande tabel voor beschrijvingen van de verschillende weergaven in dit rapport.

Weergaven

Naam van de weergaveBeschrijving
BoekhoudingOverzicht van producten voor een bepaalde tijdsperiode, gesorteerd op omzetgroepen (categorieën). Omzetgroepen kun je vinden in de backoffice onder Menubeheer > Omzetgroepen. Zie Over itemcategorieën voor meer informatie.
RekeningprofielenOverzicht van producten voor een bepaalde tijdsperiode, gesorteerd op rekeningprofielen. Rekeningprofielen kun je in de backoffice vinden onder Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen. Zie Over bestelinstellingen voor meer informatie.
CategorischOverzicht van producten voor een bepaalde tijdsperiode, gesorteerd op categorie.

 

Wat nu?

De onderstaande links verwijzen naar artikelen over de overige verkooprapporten:

Bedrijfsrapporten geven een snel overzicht van belangrijke bedrijfsgegevens, zoals winsten, verliezen en belastingen.

Productmixrapporten geven een overzicht van de productverkoop uitgesplitst naar omzetgroepen, rekeningprofielen, statistische categorieën en producten.

In het shiftperioderapport worden de brutoresultaten (verkoop) en nettoresultaten (omzet) per shiftperiode weergegeven.

Personeelsrapporten geven verkoopgegevens voor elk personeelslid dat de POS gedurende de geselecteerde tijdsperiode heeft gebruikt.

Apparaatrapporten bevatten verkoopgegevens voor elk POS-apparaat dat gedurende de geselecteerde tijdsperiode is gebruikt.

In het rapport met uurstatistieken wordt het brutoverkoopbedrag per dag van de week in de geselecteerde tijdsperiode weergegeven.

Het rapport sms-berichten toont alle aangepaste opmerkingen die gedurende de geselecteerde tijdsperiode op het POS-apparaat zijn ingevoerd.

Het rapport KDS-statistieken bevat het aantal bereide producten, de snelste, langzaamste en gemiddelde bereidingstijd, en de totale tijd die nodig was om de items te bereiden.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Periodieke rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over POS-rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Toegang tot en printen van POS-rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.