Lightspeed-K Trainingschecklist

Lightspeed-K Trainingschecklist

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Trainingschecklist

In dit artikel

  1. Administratieve taken
  2. Basis tafel- en bestellingsbeheer
  3. Geavanceerd tafel- en bestellingsbeheer
  4. Rekeningen en betalingen beheren
  5. Download en print de trainingschecklist-pdf

Neem de volgende checklist door met managers en personeel voordat je Lightspeed Restaurant in je bedrijf gaat gebruiken. Gebruik de checklist als leidraad voor het bespreken van belangrijke workflows en onderwerpen. Klik op de onderstaande links voor gedetailleerde stappen en informatie over een bepaalde workflow, of gebruik de zoekfunctie van het helpcentrum om extra informatie te zoeken.

Ga voordat je trainingsbestellingen op de POS verwerkt naar ons artikel POS-gebruikers trainen om te leren hoe je trainingsbestellingen apart kunt houden van de werkelijke verkooptotalen in de meeste Lightspeed-rapporten.

 

Administratieve taken

☐ Inloggen bij de Lightspeed Restaurant POS (K)-app
☐ Een shift starten*
☐ Inklokken in de Lightspeed Restaurant POS (K)-app
☐ Een startkassa tellen en kassalade openen
☐ Een gebruikersshift beëindigen*
☐ Sluitingsrapporten printen en sluitingsprocedures volgen*
☐ De verkooprestrictie voor een bepaald product aanpassen*
☐ Tussen configuraties schakelen

 

Basis tafel- en bestellingsbeheer 

☐ Door de schermen en subschermen navigeren om alle items te bekijken
☐ Een tafel openen en een bestelling plaatsen
☐ Het toetsenblok gebruiken om de hoeveelheid items te wijzigen die aan een bestelling moeten worden toegevoegd
☐ De functie item bewerken gebruiken om de hoeveelheid van een item te wijzigen
☐ Een item uit een bestelling verwijderen
☐ De zoekfunctie gebruiken om een product te zoeken
☐ Een opmerking toevoegen aan een item
☐ Een korting toepassen op een item of een bestelling*
☐ Naar een tafel gaan via het tafelsscherm
☐ Naar een tafel gaan via het toetsenblok
☐ Het aantal zitplaatsen van een tafel aanpassen
☐ Bestellingen toewijzen aan een specifieke zitplaats
☐ Een item van de ene zitplaats naar de andere verplaatsen

 

Geavanceerd tafel- en bestellingsbeheer

☐ Het aantal couverts van een bestelling wijzigen
☐ Een item van een bestelling naar een andere overplaatsen
☐ Een bestelling naar een andere tafel verplaatsen
☐ Een barrekening en een meeneem-/bezorgbestelling openen
☐ Het tabblad bestellingen gebruiken om een rekening, meeneem- of bezorgbestelling te vinden
☐ Een bestelling plaatsen met verschillende gangen
☐ De gang van een item wijzigen
☐ Een volledige bestelling en afzonderlijke gangen naar de keuken sturen
☐ Via het tabblad tafels te weten komen aan welke gang een tafel zit
☐ Bepalen hoe lang een tafel al zit

 

Rekeningen en betalingen beheren

☐ Een kassabon printen
☐ Betaling accepteren en een bestelling afsluiten
☐ Een afgesloten rekening terughalen*
☐ Een afgesloten rekening terugbetalen*
☐ Een kassabon annuleren*
☐ Een rekening splitten per zitplaats
☐ Een item over verschillende rekeningen splitten
☐ Een item van de ene rekening naar de andere verplaatsen
☐ Rekeningen in gelijke delen splitten
☐ Gesplitte kassabonnen printen
☐ Meerdere betalingstypen op een kassabon toepassen
☐ Een fooi aan een afgesloten rekening toevoegen
☐ Een cadeaubon opwaarderen
☐ Met een cadeaubon betalen
☐ Het saldo van een cadeaubon controleren

 

*een taak die gewoonlijk wordt uitgevoerd door een leidinggevende of manager

 

Download en print de trainingschecklist-pdf



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inloggen in de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.