Wanneer er een internetverbinding beschikbaar is, zal de LiteServer voortdurend gegevens downloaden van en uploaden naar de cloudservers van Lightspeed en zo een plaatselijke back-up van de gegevens van uw restaurant creëren.
Tijdens een onderbreking van de internetverbinding zal de Restaurant POS-app de gegevens die zijn opgeslagen op de LiteServer gebruiken voor het uitvoeren van essentiële functies. Zodra de internetverbinding is hersteld, zal de LiteServer verbinding maken met de servers van Lightspeed om de gegevens die verwerkt zijn tijdens de onderbreking te synchroniseren. Raadpleeg de onderstaande lijst om te bekijken welke acties er wel en welke acties er niet uitgevoerd kunnen worden met een LiteServer tijdens een onderbreking van de internetverbinding.
Hier volgen er enkele acties die u kunt uitvoeren met een LiteServer tijdens een onderbreking van de internetverbinding:
- bestellingen opnemen
- kassabonnen maken
- items en kassabonnen overdragen
- kassabonnen afdrukken
- rekeningen opsplitsen
- rapporten aanmaken in Restaurant POS
- in- en uitklokken
- werktijd beëindigen/dag beëindigen
- accountconfiguratie zoals het bewerken van klantprofielen, verdiepingen en tafels, het aanpassen van de productvoorraad, enz. Deze wijzigingen zullen echter maar gesynchroniseerd worden met Restaurant Manager na het herstellen van de internetverbinding.
- Indien van toepassing, gegevens overdragen naar/ontvangen van de fiscale gegevensmodule (FDM).
U kunt geen acties uitvoeren die een internetverbinding vereisen zoals:
- overmaken van geïntegreerde krediet-/debetbetalingen
- derde integraties gebruiken (inclusief sommige PMS-integraties)
- cadeaubonnen gebruiken
- een account configureren in Restaurant Manager en de wijzigingen synchroniseren naar Restaurant POS
- gegeven synchroniseren van Restaurant POS voor rapporten in Restaurant Manager
- uw accountwachtwoord wijzigen
OPMERKING: als uw lokaal netwerk buiten gebruik is vanwege een probleem met de router, zult u geen acties kunnen uitvoeren.