Lightspeed-L Groepen

Lightspeed-L Groepen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Groepen


In dit artikel

Groepen beheren
Een nieuwe groep toevoegen
Klanten bekijken, toevoegen en verwijderen
Een sms naar een groep verzenden
Een e-mail naar een groep verzenden
Beloningen
Locaties
Uitgaven
Speciale Datums
Wat nu?


In "Groepen" kunt u promoties voor specifieke regio‘s aanmaken. Creëer uw eigen groepen of gebruik de groepen die automatisch aan klanten zijn toegewezen of basis van beloningen, locaties, uitgaven of speciale dagen.

Groepen beheren

Klik in Loyalty Manager op Groepen > Groepen beheren.

Gebruik het tabblad Mijn Groepen om bestaande groepen te bekijken, nieuwe toe te voegen, te bekijken welke klanten bij een groep horen, nieuwe klanten aan een groep toe te voegen, of de marketing voor een specifieke groep te beheren door e-mails of tekstberichten in bulk te verzenden.

Manage_Groups.png

Een nieuwe groep toevoegen

  1. Klik op Groep toevoegen.
  2. Voer de Groepsnaam in.
  3. Voer optioneel een Beschrijving van de groep in.
  4. Klik op Groep toevoegen.

    Add_group.png

Gebruik de knoppen uiterst recht om nieuwe klanten te beheren en te bereiken:

KnopFunctie
Screen_Shot_2018-11-06_at_12.48.27_PM.pngBekijk de lijst met klanten in de groep en voeg er klanten aan toe of verwijder klanten.
Screen_Shot_2018-11-06_at_12.48.57_PM.pngStuur een sms naar alle gebruikers in de groep.
Screen_Shot_2018-11-06_at_12.49.21_PM.pngStuur een e-mail naar alle gebruikers in de groep.
Screen_Shot_2018-11-06_at_12.49.45_PM.png of Screen_Shot_2018-11-06_at_12.50.11_PM.pngDe groep in- of uitschakelen.
Screen_Shot_2018-11-06_at_12.50.35_PM.pngDe groep permanent verwijderen.

 

Klanten bekijken, toevoegen en verwijderen

Klik op Klanten beheren om de klanten te bekijken die momenteel in deze groep zitten. U kunt in deze lijst zoeken door een deel van de naam of het e-mailadres of de volledige naam of e-mailadres in te voeren in het zoekvak in de hoek rechts bovenaan.

Manage_customers.png

Klik op de rode X-knop naast de naam om een gebruiker uit deze groep te verwijderen. Gebruik het tekstvak onderaan de pop-up om klanten aan de groep toe te voegen. Om een nieuwe klant aan de groep toe te voegen:

  1. Voer een e-mailadres of telefoonnummer in het veld Klant toevoegen in.
  2. Selecteer de gewenste klant uit de voorgestelde opties.
  3. Klik op Klant toevoegen.

Een sms naar een groep verzenden

Klik op de knop Screen_Shot_2018-11-06_at_12.48.57_PM.png om een sms te verzenden naar alle leden van een groep.

Opmerking: deze functie is alleen beschikbaar voor Premium Lightspeed Loyalty-klanten.

SMS_Message.png

  1. Voer tot 300 tekens in het veld Bericht in.
  2. Voer bijkomende groepen in waarnaar u het bericht wilt versturen in het veld Groepen. Opmerking: als u dit veld leeg laat, zal het tekstbericht naar alle klanten worden verzonden.
  3. Klik op Sms versturen.
  4. Klik op Bevestigen.

Een e-mail naar een groep verzenden

Klik op de knop Screen_Shot_2018-11-06_at_12.49.21_PM.png om een e-mail te verzenden naar alle leden van een groep.

Opmerking: deze functie is alleen beschikbaar voor Premium Lightspeed Loyalty-klanten.

Send_Email.png

  1. Voer een Onderwerp in voor de e-mail.
  2. Voer uw bericht in het veld Hoofdtekst e-mailbericht in.
  3. Voer bijkomende groepen in waarnaar u het bericht wilt versturen in het veld Groepen. Opmerking: als u dit veld leeg laat, zal de e-mail naar alle klanten worden verzonden.
  4. Geef variabelen op in de tekst van de e-mail om iedere e-mail te personaliseren met namen van klanten:

    • %full_name%: de voor- en achternaam van de klant
    • %first_name%: de voornaam van de klant
    • %last_name%: de achternaam van de klant
    • %app_name%: de naam van de app zoals deze op de App Store/Google Play Store verschijnt
    • %ios_url%: URL-link naar de app in de App Store
    • %android_url%: URL-link naar de app in de Google Play Store
  5. Als uw bericht klaar is, klikt u op E-mailbericht versturen.

Beloningen

Als klanten een bepaalde beloning verdienen, worden ze automatisch toegevoegd aan de groep met klanten die deze beloning in het verleden al ontvangen hebben. Beloningsgroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve dan dat er geen klanten kunnen worden toegevoegd aan of verwijderd uit een beloningsgroep.

Locaties

Als klanten iets kopen op een bepaalde locatie, worden ze automatisch toegevoegd aan de groep van klanten die in het verleden items hebben gekocht op die locatie. Locatiegroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve dan dat er geen klanten kunnen worden toegevoegd aan of verwijderd uit een locatiegroep.

Uitgaven

Lightspeed Loyalty houdt de aankoopgeschiedenis van klanten bij en wijst ze automatisch toe aan de gepaste Vip- en Tijd-weg-groepen:

GroepLidmaatschap
Niet-VIPKlanten die € 1000 of minder gespendeerd hebben gedurende hun volledig aankoopgeschiedenis.
VIPKlanten die meer dan € 1000 gespendeerd hebben gedurende hun volledig aankoopgeschiedenis.
Afwezig gedurende 30 dagen

Klanten die niets gekocht hebben gedurende de afgelopen 30 dagen.

Recent gekochtKlanten die iets gekocht hebben gedurende de afgelopen 30 dagen.

Uitgavegroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve voor het feit dat u niet handmatig klanten kunt toevoegen aan of verwijderen uit een uitgavegroep.

Speciale Datums

Als de campagnes Speciale datums zijn ingeschakeld in de sectie Campagnes, zullen de leden van deze groep in deze sectie worden weergegeven. 

Er zijn twee campagnes voor Speciale datums:

  • De campagne Verjaardag biedt een eenmalige beloning aan vip-klanten op hun verjaardag. Klanten worden 12 uur voor hun verjaardag aan de groep Verjaardag toegevoegd en er daarna opnieuw uit verwijderd. Klanten worden via een tekstbericht op de hoogte gebracht van de beloning.

  • De campagne Aanmeldingsjubileum biedt een eenmalige beloning aan gebruikers op de datum waarop ze zich ingeschreven hebben voor het Loyaliteitsprogramma. Klanten worden één jaar na de datum van hun registratie aan deze groep toegevoegd. Klanten worden via een tekstbericht op de hoogte gebracht van de beloning.

Speciale datums-groepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve voor het feit dat u niet handmatig klanten kunt toevoegen aan of verwijderen uit deze groepen.

Wat nu?



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over Lightspeed Loyalty

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Sms-marketing

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Pushmeldingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Loyaliteitspunten importeren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.