In "Groepen" kunt u promoties voor specifieke regio‘s aanmaken. Creëer uw eigen groepen of gebruik de groepen die automatisch aan klanten zijn toegewezen of basis van beloningen, locaties, uitgaven of speciale dagen.
Klik in Loyalty Manager op Groepen > Groepen beheren.
Gebruik het tabblad Mijn Groepen om bestaande groepen te bekijken, nieuwe toe te voegen, te bekijken welke klanten bij een groep horen, nieuwe klanten aan een groep toe te voegen, of de marketing voor een specifieke groep te beheren door e-mails of tekstberichten in bulk te verzenden.
Gebruik de knoppen uiterst recht om nieuwe klanten te beheren en te bereiken:
Klik op Klanten beheren om de klanten te bekijken die momenteel in deze groep zitten. U kunt in deze lijst zoeken door een deel van de naam of het e-mailadres of de volledige naam of e-mailadres in te voeren in het zoekvak in de hoek rechts bovenaan.
Klik op de rode X-knop naast de naam om een gebruiker uit deze groep te verwijderen. Gebruik het tekstvak onderaan de pop-up om klanten aan de groep toe te voegen. Om een nieuwe klant aan de groep toe te voegen:
Klik op de knop om een sms te verzenden naar alle leden van een groep.
Opmerking: deze functie is alleen beschikbaar voor Premium Lightspeed Loyalty-klanten.
Klik op de knop om een e-mail te verzenden naar alle leden van een groep.
Opmerking: deze functie is alleen beschikbaar voor Premium Lightspeed Loyalty-klanten.
Als klanten een bepaalde beloning verdienen, worden ze automatisch toegevoegd aan de groep met klanten die deze beloning in het verleden al ontvangen hebben. Beloningsgroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve dan dat er geen klanten kunnen worden toegevoegd aan of verwijderd uit een beloningsgroep.
Als klanten iets kopen op een bepaalde locatie, worden ze automatisch toegevoegd aan de groep van klanten die in het verleden items hebben gekocht op die locatie. Locatiegroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve dan dat er geen klanten kunnen worden toegevoegd aan of verwijderd uit een locatiegroep.
Lightspeed Loyalty houdt de aankoopgeschiedenis van klanten bij en wijst ze automatisch toe aan de gepaste Vip- en Tijd-weg-groepen:
Groep | Lidmaatschap |
Niet-VIP | Klanten die € 1000 of minder gespendeerd hebben gedurende hun volledig aankoopgeschiedenis. |
VIP | Klanten die meer dan € 1000 gespendeerd hebben gedurende hun volledig aankoopgeschiedenis. |
Afwezig gedurende 30 dagen | Klanten die niets gekocht hebben gedurende de afgelopen 30 dagen. |
Recent gekocht | Klanten die iets gekocht hebben gedurende de afgelopen 30 dagen. |
Uitgavegroepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve voor het feit dat u niet handmatig klanten kunt toevoegen aan of verwijderen uit een uitgavegroep.
Als de campagnes Speciale datums zijn ingeschakeld in de sectie Campagnes, zullen de leden van deze groep in deze sectie worden weergegeven.
Er zijn twee campagnes voor Speciale datums:
Speciale datums-groepen werken op dezelfde manier als normale groepen behalve voor het feit dat u niet handmatig klanten kunt toevoegen aan of verwijderen uit deze groepen.