Lightspeed-L Over rapporten in Restaurant POS

Lightspeed-L Over rapporten in Restaurant POS

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Gebruikers kunnen verschillende rapporten openen op het scherm Profiel in Restaurant POS, afhankelijk van hun machtigingen (zie Gebruikersrollen toewijzen). Tik op het Gebruikersprofiel in de navigatiebalk onderaan het scherm om naar het scherm Profiel te gaan en tik vervolgens op de knop Rapporten om de lijst met beschikbare rapporten te openen.


De volgende rapporten zijn beschikbaar op het scherm Profiel:

Gebruikersrapport

Het Gebruikersrapport geeft een samenvatting weer van de POS-activiteit van de gebruiker die momenteel is ingelogd, inclusief de totale omzet, fooien, betalingen en gegevens over inklokken.

De tijdsperiode van dit rapport is gebaseerd op de Openingstijddie is ingesteld in Restaurant Manager. Als de openingstijd bijvoorbeeld is ingesteld op 9.00 uur, bevat het rapport gegevens van 9.00 uur tot 8.59 uur de volgende dag.

Zie Gebruikers-, Gebruiker X- en Gebruiker Z-rapporten bekijken voor informatie over het genereren van en het krijgen van inzicht in dit rapport.

Gebruiker X-rapport

Het Gebruiker X-rapport bevat dezelfde informatie als het Gebruikersrapport, maar voor een andere tijdsperiode. Dit rapport dekt de tijd tussen wanneer de gebruiker voor het laatst een Gebruiker Z-rapport heeft aangemaakt tot de huidige tijd.

Dit rapport wordt gewoonlijk tijdens een dienst gebruikt, omdat het alleen-lezen is en de gegevens niet opnieuw instelt.

Zie Gebruikers-, Gebruiker X- en Gebruiker Z-rapporten bekijken voor informatie over het genereren van en het krijgen van inzicht in dit rapport.

Gebruiker Z-rapport

Het Gebruiker Z-rapport bevat dezelfde informatie en tijdsperiode als het Gebruiker X-rapport, maar stelt de gebruikersgegevens voor beide rapporten opnieuw in wanneer u het aanmaakt. We raden u aan dit rapport aan het einde van de shift te gebruiken om de definitieve gebruikerstotalen te krijgen en deze voor de volgende dienst van de gebruiker opnieuw in te stellen.


Zie Gebruikers-, Gebruiker X- en Gebruiker Z-rapporten bekijken voor informatie over het genereren van en het krijgen van inzicht in dit rapport.

Dagrapport

Een Dagrapport bevat gegevens over de omzet, fooien, geldlade/mobiele geldlade en een samenvatting van de informatie over kastickets voor alle gebruikers.

De verzamelde gegevens beginnen en eindigen op basis van uw openingstijd (zie Bedrijfsinstellingen). Als uw openingstijd bijvoorbeeld 9.00 uur is en u de rapportdatum instelt op 15 juli, bevat het rapport de gegevens van 15 juli 9.00 uur tot 16 juli 9.00 uur.

Zie Dagrapporten en gedetailleerde rapporten aanmaken voor informatie over het genereren van dit rapport.

Gedetailleerd Dagrapport

Een Gedetailleerd Dagrapport bevat gegevens over de omzet, fooien, geldlade/mobiele geldlade en gedetailleerde informatie over kastickets voor alle gebruikers.

De verzamelde gegevens beginnen en eindigen op basis van uw openingstijd (zie Bedrijfsinstellingen). Als uw openingstijd bijvoorbeeld 9.00 uur is en u de rapportdatum instelt op 15 juli, bevat het rapport de gegevens van 15 juli 9.00 tot 16 juli 9.00 uur.

Zie Dagrapporten en gedetailleerde rapporten aanmaken voor informatie over het genereren van dit rapport.

Vloerrapport

Een Vloerrapport is een Dagrapport, maar dan voor een specifieke vloer. Een Vloerrapport bevat informatie over de omzet, fooien, geldlade/mobiele geldlade en een samenvatting van de gegevens van de kastickets voor die specifieke vloer.

Als gebruikers een Vloerrapport willen printen, moet de gebruikersrol "Printen van vloerrapport toestaan" zijn ingeschakeld.

Zie Vloerrapporten aanmaken voor informatie over het genereren van dit rapport.

Geldlade- en mobielegeldladerapporten

Genereer een einde van de shift (X)- of einde van de dag (Z)-geldlade-/mobielegeldladerapport. X-rapporten bevatten gegevens van het laatst gegenereerde Z-rapport tot het huidige tijdstip. Ze worden doorgaans aan het einde van een shift gebruikt, omdat het genereren van een X-rapport niet alle geldladegegevens opnieuw instelt.

Z-rapporten bevatten gegevens van het laatst gegenereerde Z-rapport tot het huidige tijdstip. Ze worden doorgaans aan het einde van de dag gebruikt, omdat het genereren van een Z-rapport alle geldladegegevens opnieuw instelt.

Zie Geldlade- en Gebruikersportefeuillerapporten aanmaken voor informatie over het genereren van deze rapporten.

Algemene sluitingsrapporten (X/Z)

Let op: om deze instelling in te schakelen, moet u mogelijk contact opnemen met Lightspeed Support. Eenmaal ingeschakeld, kunt u de instelling terugvinden via Instellingen > Rapportinstellingen > Sluitingsrapporten (X/Z) in de Restaurant Manager.

Sluitingsrapporten (X/Z) zijn samenvattingen van POS-activiteiten, waaronder totale verkoop, bedrag bij opening/sluiting en shiftinformatie. Met een voorbeeldweergave van een algemeen sluitingsrapport (X) kunt u totalen bekijken, terwijl deze opnieuw worden ingesteld wanneer een algemeen sluitingsrapport (Z) wordt geprint.

Zie Algemene sluitingsrapporten X/Z inschakelen en bekijken voor meer informatie over het genereren van en het krijgen van inzicht in deze rapporten.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Omtrent rapporten en gegevens

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Gebruikers-, Gebruiker X- en Gebruiker Z-rapporten bekijken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Geldlade- en Gebruikersportefeuillerapporten aanmaken in Restaurant POS

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Restaurant POS installeren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.