Lightspeed-K Basisbestellingen plaatsen

Lightspeed-K Basisbestellingen plaatsen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Basisbestellingen plaatsen

In dit artikel

  1. Een bestelling aanmaken
  2. Een bestelling afsluiten

Zodra je de andere configuratiestappen hebt voltooid, zoals het toevoegen van items en het aanmaken van een menu, kun je beginnen met het verwerken van bestellingen via de Lightspeed Restaurant POS-app.

Standaard staat je nieuwe Lightspeed Restaurant-account in de configuratiemodus totdat je klaar bent om live te gaan. Hierdoor kun je testverkopen uitvoeren zonder dat dit invloed heeft op je rapporten, aangezien alle bestellingen die gedurende deze tijd worden verwerkt, worden verwijderd zodra je besluit om live te gaan.

Een bestelling aanmaken

Een transactie starten is de eerste stap naar een prettige ervaring voor je klanten. Zodra een bestelling is aangemaakt, kun je items toevoegen en de bestelling naar wens wijzigen.

  1. Navigeer naar het kassascherm door te tikken op Kassa in het onderste navigatiemenu.
  2. Om een tafel te selecteren om aan deze bestelling toe te wijzen, tik je op het tafelnummer op het toetsenblok en vervolgens op TafelsHet scherm Bestellingen met het toetsenblok gemarkeerd.
  3. Bevestig het aantal couverts voor de tafel.

    Je kunt ook extra couverts toevoegen door op de bestelpagina op Een stoel toevoegen te tikken.

    Het bestelscherm met een open bestelling georganiseerd per zitplaats. De knop 'Een stoel toevoegen' is gemarkeerd.
  4. Voeg alle items toe aan de bestelling door ze te selecteren in het menu aan de rechterkant.

    Deze stappen hebben betrekking op een basistransactie, maar is er nog veel meer dat je kunt doen om je ervaring aan te passen en je klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Met Lightspeed Restaurant kun je bijvoorbeeld kortingen toevoegen, facturen aanmaken en klanten toewijzen, allemaal vanuit de POS.

  5. Tik op Verzenden om de items van de bestelling naar de keuken te sturen. De bestelling wordt in de wacht gezet en als een openstaande bestelling beschouwd totdat deze wordt afgesloten. Het bestelscherm met de knop Verzenden gemarkeerd.

Een bestelling afsluiten

Zodra je klanten klaar zijn om hun rekening te ontvangen en hun bestellingen te betalen, kun je hun bestellingen ophalen in het Tafelsscherm.

  1. Navigeer naar het Tafelsscherm door te tikken op Tafels in het onderste navigatiemenu.
  2. Selecteer de tafel die je wilt afsluiten. Het Tafelsscherm. Het scherm toont het huidige vloerplan met 11 verschillende tafels. Tafel 9 is gemarkeerd.
  3. Bevestig dat dit de juiste tafel is en tik op SelecterenDetails van de geselecteerde tafel.
  4. Controleer de bestelling in het bestelscherm.
  5. Zodra je hebt bevestigd dat de bestelling correct is, kun je de betaling verwerken door op Betalen te tikken. Het bestelscherm met de knop Betalen gemarkeerd.
  6. Selecteer de betaalmethode en het ontvangen bedrag. Als je klant een fooi heeft toegevoegd, kun je die hier invoeren. Het betaalscherm in Lightspeed Restaurant. De betaalmethode Contant geld is gemarkeerd.
  7. Tik op Betalen om de transactie te voltooien.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Trainingschecklist

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.