In dit artikel
- Een bestelling aanmaken
- Een bestelling afsluiten
Zodra je de andere configuratiestappen hebt voltooid, zoals het toevoegen van items en het aanmaken van een menu, kun je beginnen met het verwerken van bestellingen via de Lightspeed Restaurant POS-app.
Een bestelling aanmaken
Een transactie starten is de eerste stap naar een prettige ervaring voor je klanten. Zodra een bestelling is aangemaakt, kun je items toevoegen en de bestelling naar wens wijzigen.
- Navigeer naar het kassascherm door te tikken op Kassa in het onderste navigatiemenu.
- Om een tafel te selecteren om aan deze bestelling toe te wijzen, tik je op het tafelnummer op het toetsenblok en vervolgens op Tafels.
- Bevestig het aantal couverts voor de tafel.
- Voeg alle items toe aan de bestelling door ze te selecteren in het menu aan de rechterkant.
- Tik op Verzenden om de items van de bestelling naar de keuken te sturen. De bestelling wordt in de wacht gezet en als een openstaande bestelling beschouwd totdat deze wordt afgesloten.
Een bestelling afsluiten
Zodra je klanten klaar zijn om hun rekening te ontvangen en hun bestellingen te betalen, kun je hun bestellingen ophalen in het Tafelsscherm.
- Navigeer naar het Tafelsscherm door te tikken op Tafels in het onderste navigatiemenu.
- Selecteer de tafel die je wilt afsluiten.
- Bevestig dat dit de juiste tafel is en tik op Selecteren.
- Controleer de bestelling in het bestelscherm.
- Zodra je hebt bevestigd dat de bestelling correct is, kun je de betaling verwerken door op Betalen te tikken.
- Selecteer de betaalmethode en het ontvangen bedrag. Als je klant een fooi heeft toegevoegd, kun je die hier invoeren.
- Tik op Betalen om de transactie te voltooien.