Lightspeed-K De OpenTable-integratie configureren

Lightspeed-K De OpenTable-integratie configureren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


De OpenTable-integratie configureren

Om de OpenTable-integratie te gebruiken, heb je een OpenTable-account nodig. Als je nog geen account hebt aangemaakt, ga dan naar OpenTable om te beginnen.

Voor een goede werking van de OpenTable-integratie moeten de tafelnummers in OpenTable exact overeenkomen met de tafelnummers in Lightspeed Restaurant.

De OpenTable-integratie inschakelen

Schakel de OpenTable-integratie als volgt in:

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Ga in het navigatiemenu naar Integratie > Reserveringen.
  3. - Klik in de sectie OpenTable op Meer informatie.Enable_OpenTable_integration.png
  4. - Klik op Integratie inschakelen om een nieuw browsertabblad te openen. Het nieuwe browsertabblad laadt het OpenTable Guest Center, waar je de integratie kunt inschakelen.
  5. - Log in op het OpenTable Guest Center met je OpenTable-inloggegevens.
  6. - Selecteer het restaurant dat je met de OpenTable-integratie wilt verbinden.
  7. - Klik op de OpenTable-website op Integrations (Integraties).
  8. - Selecteer Lightspeed K in de lijst met integraties.

    Als er een groen vinkje verschijnt op de Lightspeed K-tegel, dan is het geselecteerde OpenTable-restaurant al geïntegreerd met een ander Lightspeed-account. De integratie moet handmatig vanuit het al verbonden restaurant of door OpenTable worden uitgeschakeld.

  9. - Volg de instructies op het scherm om je Lightspeed Restaurant-account aan je OpenTable-account te koppelen.

De instellingen voor de OpenTable-integratie configureren

Zodra je de integratie hebt ingeschakeld, ga je verder met het instellen van de OpenTable-integratie door de instellingen ervan te configureren.

Configureren van OpenTable integratie-instellingen:

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Ga in het navigatiemenu naar Integratie > Reserveringen.
  3. - Klik op OpenTable.
  4. - Vul de juiste informatie voor het automatisch aanmaken van tussenrekeningen en de ganginstellingen in.OpenTable_integration_settings.png

    instellingen voor het automatisch aanmaken van tussenrekeningen:

    • Automatisch tussenrekeningen openen in de POS: Schakel in om automatisch tussenrekeningen te openen in de POS-app bij het plaatsen van een partij in OpenTable. Als je liever handmatig tussenrekeningen opent bij het plaatsen van een partij in OpenTable, schakel dit dan uit. Welke optie je ook kiest, de tussenrekeninggegevens worden van de POS-app naar het Guest Center gesynchroniseerd als de tafelnummers in zowel Lightspeed Restaurant als OpenTable precies hetzelfde zijn.
    • Inloopgroepen van OpenTable opnemen: Schakel in om automatisch tussenrekeningen in de POS-app te openen bij het plaatsen van inloopgroepen. Als je liever handmatig tussenrekeningen opent voor inloopgroepen, of alleen automatisch tussenrekeningen opent voor reserveringen die in OpenTable zijn aangemaakt, schakel je dit uit.

    Course settings (Ganginstellingen):

    Om OpenTable automatisch updates van de tafelstatus te laten ontvangen naarmate de maaltijd vordert, wijs je statistiekcategorieën van Lightspeed Restaurant toe aan OpenTable-statussen.

    Statistische categorieën toevoegen in Lightspeed Restaurant en ze toewijzen aan OpenTable-statussen doe je als volgt:

    1. - Ga in het navigatiemenu naar Menubeheer > Omzetgroepen.
    2. - Klik onder Acties op Bewerken op de bestaande omzetgroep waaraan je een statistische categorie wilt toevoegen.
    3. - Vul de velden Categorie en Waarde in, waarbij Waarde overeenkomt met de statistische categorie die je aan de OpenTable-statistieken wilt toewijzen. De omzetgroep 'Alcoholische dranken' kan bijvoorbeeld de statistische categorie 'Dranken' hebben.
      Ga naar Wat is het verschil tussen omzetgroepen en statistische categorieën? voor meer informatie over statistische categorieën.
    4. - Klik op Opslaan.
    5. - Ga in het navigatiemenu naar Integratie > Reserveringen.
    6. - Klik op OpenTable.
    7. - Klik onder Course settings (Ganginstellingen) op Toevoegen om een statistische categorie aan elke gang toe te voegen.
    8. - Selecteer de statistische categorieën die je aan elke gang wilt toevoegen.Course_settings_1.png
  5. Klik op Opslaan.

De OpenTable-integratie uitschakelen

Als je besluit de OpenTable-integratie niet meer te gebruiken, dan kun je deze eenvoudig uitschakelen vanuit de backoffice. De integratie zal ook worden uitgeschakeld in OpenTable. Je instellingen blijven bewaard, dus je kunt de OpenTable-integratie op elk moment in de toekomst weer inschakelen.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over de OpenTable-integratie

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De OpenTable-integratie gebruiken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Mews-integratie configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Omniboost-boekhoudintegratie configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.